Doreen

Voor alle foto's die in een (thuis)studio omgeving zijn gemaakt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Zondag was het schitterend weer om lekker buiten te fotograferen. Dus ik zat in de studio. Klinkt logisch toch?
Ik moet vaak werken in de weekenden. Hoort bij het werk, nieuws staat nooit stil en op maandagochtend wil men toch alles in de krant lezen. En zien natuurlijk.
De sporadische vrije dagen die in het weekend vallen plan ik soms in met shoots. Maar ik moet vaak wel ver van tevoren plannen. Aangezien ik meestal een hoop voorbereidingen tref, ben ik niet zo impulsief in het naar buiten gaan. Zo'n foto als deze vergt toch makkelijk een uurtje of 20 aan voorbereiding. Dus om dan op het laatste moment te zeggen; "we gaan naar buiten," nee, dat doei ik dan niet meer. Maar vond het niet zo erg :D


44403


Model: Doreen
MUAH: Tina van Lent
Artwork boekwerk: Els Peters
Laatst gewijzigd door 1 op fotojeroen, in totaal 18 keer gewijzigd.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
gerben_cadee
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 575
GeregistreerdCOLON 11 Apr 2006 12:32
CONTACTCOLON

Mooooi! heerlijk hoe je de stoffen hun structuur geeft, mooi vormgegeven met een goed gekozen model.. jaloers!
ben heel benieuwd naar je lichtplan en wat je aan postprocessing gedaan hebt...
Ofcourse my 40D is a point and shoot camera! If I don't point I get the strangest results, and if I don't shoot I don't get anything at all!
www.gerbencadee.nl
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Mijn lichtplan? Gewoon octagonale softbox aan de linkerkant. Schat een meter of twee boven de vloer, naar beneden gericht. Aan de andere kant een groot stuk wit zeil als reflectiescherm. En dat was het wel. Het is no rocket science.
Photoshop is veel met laagjes van aanpassingsmaskers werken. Heb ze even geteld; het waren er hier maar 22, want eigenlijk niet zo veel is voor zo'n foto
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
madelief
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1252
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2010 12:21
WoonplaatsCOLON Nieuwstadt
CONTACTCOLON

Ik vind het verschrikkelijk knap. Het licht, het model en de hele compositie, het heeft iets van een schilderij. Heel, heel erg mooi....

Groetjes,
Elsbeth.
Mijn mening is alleen maar mijn mening.....

Kijk ook eens bij http://www.fotomadelief.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3648
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 18:50
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

Weer heel mooi gedaan inderdaad!
Groet,

Dave

| Sony a77 |
| Sigma 17-35 f/2.8-4 DG EX ASP | Tamron AF70-300 f/4-5.6 di Macro | Tamron SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 USD |
| Metz 48 AF-1 |
Zie ook:
flickr
OYPO
Gebruikers-avatar
eMKay
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1948
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2013 09:30

Heel mooi gedaan weer Jeroen!
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Knap hoe je het geheel in scene kan zetten met dit als resultaat. Doet mij een beetje denken aan Erwin Olaf (hoop dat je dat als compliment op vat :D ) die ook van de prachtige in scene gezette foto's maakt.

Groet,

Richard
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
Gebruikers-avatar
Geelduikbootje
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1546
GeregistreerdCOLON 19 Nov 2006 11:10
WoonplaatsCOLON Het bosch van den hertog

Een mooie klassieker, Jeroen.
20 uur ........ Een behoorlijke inspanning, maar het resultaat mag er zijn. Prachtig!
Compositie, accessoires maar vooral de functie van het het licht: je wordt direct naar het onderwerp "getrokken".

De achtergrond kijkt niet helemaal lekker. Vooral de rechterbovenhoek is niet egaal in kleur en is daardoor wat "onrustig".
Misschien heb je dat bewust zo gedaan. Maar het viel me direct op.....
As we live a life of ease, Every one of us has all we need
Sky of blue, and sea green, In our yellow submarine
Gebruikers-avatar
bouk
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6783
GeregistreerdCOLON 25 Dec 2004 18:27
WoonplaatsCOLON De Rijp

heel mooi van compo kleur en belichting.
grt,bouk.
Gebruikers-avatar
Billie-90
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3805
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2011 12:38
WoonplaatsCOLON Maastricht

knappe plaat Jeroen..
perfect gekozen model, het licht is gewoon mooi bij het onderwerp/verhaal en de setting is helemaal top..
ik had alleen liever wat meer van haar benen gezien.. maar goed dat is muggenziften..
alleen vond ik het ligt op haar heup beetje nadelig vallen, het kan zo bedoelt zijn, het is muggenziften beide.. maar wat moet je anders met zo'n top plaat! haha :lol:

gr. Michel
"Niets is onmogelijk, het wilt alleen niet altijd lukken.."

Check out my -> Flickr <-
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Rijk schreefCOLONDoet mij een beetje denken aan Erwin Olaf (hoop dat je dat als compliment op vat :D ) die ook van de prachtige in scene gezette foto's maakt.
Ik ben niet zo bekend met het werk van Olaf

Geelduikbootje schreefCOLON20 uur ........ Een behoorlijke inspanning, maar het resultaat mag er zijn. Prachtig!
20 uur is normaal, soms is het minder, maar soms ook meer hoor

Geelduikbootje schreefCOLON De achtergrond kijkt niet helemaal lekker. Vooral de rechterbovenhoek is niet egaal in kleur en is daardoor wat "onrustig".
Misschien heb je dat bewust zo gedaan. Maar het viel me direct op.....
D'r is wel aan de achtergrond gewerkt. Een echt egale achtergrond zou het wat saai maken. D'r zit één plekje, net achter haar heup, wat ik achteraf toch donkerder had moeten maken. Verders vind ik hem wel goed

Billie-90 schreefCOLON ik had alleen liever wat meer van haar benen gezien.. maar goed dat is muggenziften..
alleen vond ik het ligt op haar heup beetje nadelig vallen, het kan zo bedoelt zijn,
Meer been had denk ik de aandacht afgeleid. De huidtinten zijn het lichtste deel in de foto en trekken daardoor best de aandacht. En die wil ik natuurlijk niet op d'r benen hebben :D
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Danielle B
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 43
GeregistreerdCOLON 10 Apr 2014 00:06

prachtige foto , ik vind het ook erg leuk om te zien dat je zo'n mooie foto maakt van een voller model...Heel mooi vastgelegd .
Gebruikers-avatar
FotoIwan
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 201
GeregistreerdCOLON 16 Mrt 2014 23:20
WoonplaatsCOLON Noord Holland.
CONTACTCOLON

Het meeste is al gezegd, een mooie en zeer knappe foto in Rubens stijl. :wink:
“A photograph is a moral decision taken in one eighth of a second. ”

Mijn website
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar