Old man

Voor alle foto's die in een (thuis)studio omgeving zijn gemaakt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
Mark v Velsen
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 53
GeregistreerdCOLON 14 Nov 2013 15:31

--
Laatst gewijzigd door 1 op Mark v Velsen, in totaal 7 keer gewijzigd.
MarlotHaagsma
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2013 20:55

mooie foto van je vader!

apart die ogen inderdaad


goood job!
Gebruikers-avatar
steven l
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1292
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2012 12:20
WoonplaatsCOLON Helmond

Ik geef hier geen mening. Mag namelijk niet.
Canon Eos 1100D met EFS 18-55 en EF75-300III. Voorzetlenzen macro +1, +2 en +4, Lensbaby Spark;
Basiskennis diafragma, sluitertijd, ISO; Basiskennis Adobe Photoshop Elements 8.0;
Voorkeursonderwerp: divers. Hobbyfotograaf.
Mark v Velsen
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 53
GeregistreerdCOLON 14 Nov 2013 15:31

--
Laatst gewijzigd door 1 op Mark v Velsen, in totaal 7 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
Dward
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1567
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2012 13:08
WoonplaatsCOLON Noorwegen

Ik volg Steven.
Ik maak daarbij wel de opmerking dat ik het jammer vind dat de mods het 'Jamie'-topic hebben dichtgegooid en daarbij ook alle posts in dat topic hebben gewist. Vraag me af of je alle reacties hebt gelezen en of je daar zelf nog op hebt gereageerd voor dat het zaakje werd gesloten.

Verder: als je het prettig vindt om foto's te plaatsen in 'Toon je foto's' zonder dat je daar reacties op mag verwachten vraag ik me af wat het doel hiervan is. Dat is mijn visie.

Groet!
Dward
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Prima foto geworden en leuk dat vader zelf zo gemotiveerd was.

Vind het formaat van de foto echter net wat te lang.
Een stukje van de onderkant weghalen maakt het contact beter en het karakterportret daardoor nog krachtiger denk ik.
De cirkeltjes in de ogen is overigens niet mijn smaak, vind het te onnatuurlijk kijken.
Juist bij een bewust natuurlijk portret als deze had ik daar dus niet voor gekozen.
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
Gebruikers-avatar
CrisM
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 801
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2012 19:14
WoonplaatsCOLON Genk

Sluit me aan met Frank, wat die onnatuurlijke cirkels in de ogen betreft.
EOS 5D MARK III | EF 24-105mm f/4 L IS USM | Canon EF 70-200mm f/4.0 L IS USM | Sigma 35mm F1.4 DG HSM A | 2 X Canon Speedlite 600EX-RT | Canon Speedlite Transmitter ST-E3-RT | Samyang 14mm F2.8 IF ED UMC
Mark v Velsen
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 53
GeregistreerdCOLON 14 Nov 2013 15:31

--
Laatst gewijzigd door 1 op Mark v Velsen, in totaal 7 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
steven l
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1292
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2012 12:20
WoonplaatsCOLON Helmond

Dward schreefCOLONIk volg Steven.
Ik maak daarbij wel de opmerking dat ik het jammer vind dat de mods het 'Jamie'-topic hebben dichtgegooid en daarbij ook alle posts in dat topic hebben gewist. Vraag me af of je alle reacties hebt gelezen en of je daar zelf nog op hebt gereageerd voor dat het zaakje werd gesloten.

Verder: als je het prettig vindt om foto's te plaatsen in 'Toon je foto's' zonder dat je daar reacties op mag verwachten vraag ik me af wat het doel hiervan is. Dat is mijn visie.

Groet!
Dward
De moderator zal wel een goede reden hebben gehad om de reacties te wissen en het topic te sluiten.
Foto's plaatsen zonder reactie? Ik snap het doel ook niet. Niet alleen de foto-poster kan leren van reacties, maar ook eenieder die de reacties leest. Jammer.

Nu, waar is hier de "like" knop. Dat is het minste wat ik kan doen. :wink:
Canon Eos 1100D met EFS 18-55 en EF75-300III. Voorzetlenzen macro +1, +2 en +4, Lensbaby Spark;
Basiskennis diafragma, sluitertijd, ISO; Basiskennis Adobe Photoshop Elements 8.0;
Voorkeursonderwerp: divers. Hobbyfotograaf.
Roel Jansen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 532
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 12:22
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Mark v Velsen schreefCOLON
steven l schreefCOLONIk geef hier geen mening. Mag namelijk niet.
Verstandig Steven :wink:

Mijn duidelijke visie wordt geloof ik ook niet echt gewaardeerd. :roll:
Kom op mensen! Niet hier a.u.b.

Over de foto heb hem inmiddels een paar keer beken vanwege de ringetjes.
Had ik niet opgemerkt want de foto maakte direkt diepe indruk vooral na het lezen van de reden. Voor mij is fotografie net als zo veel andere zaken een kwestie van emotie het doet je wat of het doet je niets. Deze foto doet me denken aan mijn vader die op 68 jarige leeftijd is overleden. Hij was van 1914.
Mark v Velsen
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 53
GeregistreerdCOLON 14 Nov 2013 15:31

--
Laatst gewijzigd door 1 op Mark v Velsen, in totaal 7 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
steven l
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1292
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2012 12:20
WoonplaatsCOLON Helmond

Even voorafgaand een waarschuwing voor alle kijkers: Op het einde van dit bericht geef ik een eigen mening over de foto, wat misschien je visie over deze foto kan beïnvloeden.

Volgens mij begrijpen we elkaar niet helemaal, Mark. De sarcasme van mijn vorige twee reacties zijn volgens mij niet over gekomen. :?

Emotie en techniek heeft degelijk met elkaar te maken in iedere kunstvorm. Kunst is een vorm van communicatie. Een samenspel tussen zender (de kunstenaar) en ontvanger (toeschouwer). De toeschouwer kan geprikkeld worden of niet. De kunstenaar kan de emotie overbrengen of niet. Dat ene verkeerdzittende haartje kan net dat detailtje zijn wat de toeschouwer van z'n stuk brengt en daardoor de emotie niet helemaal binnen krijgt zoals bedoeld is. Dat ligt dan niet aan de foto of de fotograaf of de toeschouwer, maar ergens in de communicatie gaat het dan fout.

Ik denk dat je gemerkt hebt dat hier op EOS Digitaal voornamelijk de nadruk op techniek ligt. Dat komt omdat wij als forumleden van elkaar willen leren. Vooral de techniek. Als je die beheerst, kan je je emotie over gaan brengen. Dan krijg je vragen als: "Hoe maak je die foto? Waarom deze belichting? Waarom deze uitsnede?" Maar ook: "Kon je het niet beter in zwartwit doen? Eventueel krapper kaderen? Dat ene haartje weg-shoppen?"
Uiteindelijk willen we allemaal de communicatie zo duidelijk mogelijk maken, zodat de emotie het beste over komt. Als ergens in de communicatie iets niet gaat zoals het gewenst is, helpt schreeuwen of herhalen niet. Vragen stellen en luisteren en afstemmen of het gesnapt wordt helpt wel. Daarbij hoeft niets verloren te gaan aan de boodschap die uitgedragen wordt.

Over de foto: ik heb eerst de foto bekeken en ben toen pas de text gaan lezen. Het hele vader/zoon gevoel heb ik gemist. Ook na het lezen van de text. Met alle respect voor je vader en jou, mijn reactie op deze foto is "Ruud de Wild". Misschien raar, maar dat was mijn eerste gedachte. Misschien is het de gelijkenis, misschien is het de ringflitser, misschien is het omdat ik naar Ruud de Wild luister op weg naar huis. Qua techniek zie ik geen fouten of verbeterpunten alleen inspiratie om het zelf anders te doen.
Canon Eos 1100D met EFS 18-55 en EF75-300III. Voorzetlenzen macro +1, +2 en +4, Lensbaby Spark;
Basiskennis diafragma, sluitertijd, ISO; Basiskennis Adobe Photoshop Elements 8.0;
Voorkeursonderwerp: divers. Hobbyfotograaf.
Mark v Velsen
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 53
GeregistreerdCOLON 14 Nov 2013 15:31

--
Laatst gewijzigd door 1 op Mark v Velsen, in totaal 7 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
Bavarian
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 169
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2013 12:46

Mij valt weer op dat een zwarte pot de ketel verwijt dat ie zwart ziet. :lol:
Gebruikers-avatar
Hatseflats
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 922
GeregistreerdCOLON 04 Feb 2008 18:45
WoonplaatsCOLON Utrecht
CONTACTCOLON

Bewerking spreekt mij aan. Je blijft kijken. Al is komt het shirtje wat raar 'door'.
Blijf de ogen wat 'vreemd' ogen, denk niet dat het de ringflitser is.
Mark v Velsen
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 53
GeregistreerdCOLON 14 Nov 2013 15:31

--
Laatst gewijzigd door 1 op Mark v Velsen, in totaal 7 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
Hatseflats
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 922
GeregistreerdCOLON 04 Feb 2008 18:45
WoonplaatsCOLON Utrecht
CONTACTCOLON

Mark v Velsen schreefCOLON @ Hatseflats:

Ik denk dat het die buitenste ring is in zijn ogen. Ik heb het ook nooit eerder gezien dan bij mijn vader. Het is erg apart maar vind het ook zijn blik wel echt uniek maken.
Denk het ook,wellicht reflectie scherm onderaan gehad? Blik, lijnenspel in zijn gezicht en mimiek doen het 'em hier.
Gebruikers-avatar
Matglas
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 291
GeregistreerdCOLON 16 Mei 2009 21:56
WoonplaatsCOLON Etten-Leur

Ik vind het een schitterende plaat, hij komt bij mij echt binnen. Ik heb wel een zwak voor dit soort foto's. Het half hangend gezicht is voor niet zichtbaar.
Laatst gewijzigd door 1 op Matglas, in totaal 1 keer gewijzigd.
Canon 5D, wat glas, wat licht en een voetstuk om het op te plaatsen..
Gebruikers-avatar
Bavarian
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 169
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2013 12:46

Mark v Velsen schreefCOLON
Bavarian schreefCOLONMij valt weer op dat een zwarte pot de ketel verwijt dat ie zwart ziet. :lol:
Interessant dat je ook iets inhoudelijks post na 1 dag lid te zijn :wink: Knap hoor!
Was retorisch bedoeld, maar waardeer wel dat je het ruiterlijk toegeeft. :wink:
Gebruikers-avatar
dukie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 905
GeregistreerdCOLON 01 Mei 2008 16:59
WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch
CONTACTCOLON

ook ik vind het een prachtplaat. En heb geintrigeerd zitten kijken naar de ringen in de ogen. Op een of andere manier trekken die heel sterk de aandacht (bij mij dan). Waarschijnlijk omdat je dat nooit ziet...
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar