Jamie

Voor alle foto's die in een (thuis)studio omgeving zijn gemaakt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
Mark v Velsen
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 53
GeregistreerdCOLON 14 Nov 2013 15:31

--
Laatst gewijzigd door 1 op Mark v Velsen, in totaal 7 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
jans1960
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 630
GeregistreerdCOLON 13 Feb 2009 10:56
WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch

Prachtige foto.
De intrigerende blik van het model, de make-up en de prachtige belichting maken het een topper.
Dit soort foto's dienen voor mij als bron van inspiratie.
Fujifilm X-T1, Fujifilm X-E2, Fujifilm XT2, Fujifilm X-T20, 10-24mm F4, 16-55mm F2.8, 18-55 F2.8, 50-140mm 2.8, 35mm F2.0, 23mm F 2.0, 56mm F1.2, 90mm F2.0, 60mm F2.4 macro, Lensbaby Velvet 56mm 1.6, 2.0 & 1.4 convertor.
kiran
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3706
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2008 14:58
WoonplaatsCOLON Zaanstreek
CONTACTCOLON

Een erg mooie foto.
http://www.kiranphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Dward
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1567
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2012 13:08
WoonplaatsCOLON Noorwegen

Mooie foto hoor. Je kan slechtere modellen treffen zal ik maar zeggen.
Ben wel van mening dat de huid hier en daar wat vlekkerig is. Bovenkant borst, schouder en linkerkant voorhoofd. Daar had ik vooraf of achteraf iets aan gedaan als ik jou was.

Groet!
Dward
Gebruikers-avatar
A.Otten
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 697
GeregistreerdCOLON 24 Okt 2008 21:13
WoonplaatsCOLON Delden

jans1960 schreefCOLONPrachtige foto.
De intrigerende blik van het model, de make-up en de prachtige belichting maken het een topper.
Dit soort foto's dienen voor mij als bron van inspiratie.
+1

Gr Andre
canon 40D+grip , canon 5D mark II + grip en het nodige glaswerk.
Gebruikers-avatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3648
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 18:50
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

Mooie pakkende foto!
Model mag er wezen :)
Weinig op aan te merken... als ik iets zou "moeten" noemen dan is het een beetje kleurverschil op haar bovenlip.
Groet,

Dave

| Sony a77 |
| Sigma 17-35 f/2.8-4 DG EX ASP | Tamron AF70-300 f/4-5.6 di Macro | Tamron SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 USD |
| Metz 48 AF-1 |
Zie ook:
flickr
OYPO
Anoniem 4

Gelukkig zonder melig filmpje dit keer.
Inderdaad een mooi model en een leuke foto daarvan.
Wat op valt, is de intrigerende blik, waar ik echter van wordt afgeleid door het minder mooie licht op de borstpartij en de lingerie.
Hetzelfde geldt voor de beide stukjes arm.
Als de onderkant tot net boven de borst wordt afgesneden, hou je naar mijn idee een veel sterkere foto over, als je ook nog even dat beetje schaduw op de bovenlip wegwerkt.
Maak gelijk die lichtstrook aan de linker bovenkant wat donkerder en egaler.
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

Hier wordt ik wel Vrolijk van.
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
Mark v Velsen
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 53
GeregistreerdCOLON 14 Nov 2013 15:31

--
Laatst gewijzigd door 1 op Mark v Velsen, in totaal 7 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
Dward
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1567
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2012 13:08
WoonplaatsCOLON Noorwegen

Mark v Velsen schreefCOLONDacht dat ik gewoon in het tentoonstellingstopic zat...

Je opmerkingen kun je beter in deze categorie kwijt: http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewforum.php?f=94" onclick="window.open(this.href);return false;

Daarbij zou ik gezien het hoge gehalte 'beter weten' graag foto in dezelfde setting zien met alle perfectie die bij zo'n foto hoort volgens jou.

Ik zie 'm vanzelf verschijnen in dit topic.
Owkee... Dus over dingen die je bij een tentoonstelling ziet mag je geen mening ventileren? Dan zal ik de mods even vragen om ervoor te zorgen dat we op posts in deze sectie niet kunnen reageren...

Beetje lastig ook om op een foto in de afdeling waar we nu zitten, te antwoorden in de afdeling Feedback.
Mensen die posten in de afdeling Feedback hebben vaak ook een vraag over het één of ander met betrekking tot de geplaatste foto(s). Ik krijg gezien je reactie niet de indruk dat je behoefte hebt om vragen te stellen met betrekking tot je fotografie.

Net als Illuminatus roep ik wat puntjes die opvallen aan jou foto. Dat wil niet zeggen dat we ons geroepen voelen om jou prestatie te overtreffen, mochten we daartoe al in staat zijn.
Gezien het feit dat er niet alleen maar 'oh en ah' reacties komen zou je de opmerkingen ter harte kunnen nemen. Positief bedoeld leermomentje noem ik dat.
Heb je daar geen behoefte aan, dan vraag ik me af of je wel bij het juiste forum zit.

En nee, ook ik maak niet alleen maar perfecte foto's.

Groet,
Dward
Laatst gewijzigd door 1 op Dward, in totaal 27 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
jans1960
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 630
GeregistreerdCOLON 13 Feb 2009 10:56
WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch

Mark v Velsen schreefCOLONOwkee... Dus over dingen die je bij een tentoonstelling ziet mag je geen mening ventileren? Dan zal ik de mods even vragen om ervoor te zorgen we dat posts in deze sectie niet kunnen reageren...

Beetje lastig ook om op een foto in de afdeling waar we nu zitten, te antwoorden in de afdeling Feedback.
Mensen die posten in de afdeling Feedback hebben vaak ook een vraag over het één of ander met betrekking tot de geplaatste foto(s). Ik krijg gezien je reactie niet de indruk dat je behoefte hebt om vragen te stellen met betrekking tot je fotografie.

Net als Illuminatus roep ik wat puntjes die opvallen aan jou foto. Dat wil niet zeggen dat we ons geroepen voelen om jou prestatie te overtreffen, mochten we daartoe al in staat zijn.
Gezien het feit dat er niet alleen maar 'oh en ah' reacties komen zou je de opmerkingen ter harte kunnen nemen. Positief bedoeld leermomentje noem ik dat.
Heb je daar geen behoefte aan, dan vraag ik me af of je wel bij het juiste forum zit.

En nee, ook ik maak niet alleen maar perfecte foto's.

Groet,
Dward
+1
Fujifilm X-T1, Fujifilm X-E2, Fujifilm XT2, Fujifilm X-T20, 10-24mm F4, 16-55mm F2.8, 18-55 F2.8, 50-140mm 2.8, 35mm F2.0, 23mm F 2.0, 56mm F1.2, 90mm F2.0, 60mm F2.4 macro, Lensbaby Velvet 56mm 1.6, 2.0 & 1.4 convertor.
Gebruikers-avatar
steven l
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1292
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2012 12:20
WoonplaatsCOLON Helmond

Ik wil hier reageren, maar dat mag niet.
Ach ja, dan kijk ik maar alleen. :shock:

Fluitsteren mag wel bij een tentoonstelling:

Ieder kunstwerk roept gevoelens op. Of het nou beeldhouwwerk, schilderij, muziek, film of fotografie is. En er is geen één kunstwerk is perfect. De achtergrond bij de Mona Lisa klopt niet. De verhoudingen van Michelangelo's David kloppen anatomisch gezien niet. En zo kan ik wel doorgaan. Maar, doe het maar eens na? Hoewel dit een prachtige foto is, zijn er gevoelsmatig en wellicht ook technisch gezien altijd verbeterpunten. Zeker wanneer er langer naar gekeken wordt.
Dit is een forum. Als men hier niet mag reageren, positief of negatief, kan je het beter een plaatjes website noemen. Zet er een "like"-button bij en je bent klaar.

Maar nu over de foto: Allereerst gezegd, ik doe het je niet na. (de beste stuurlui staan aan wal). Ik sluit me aan bij de vorige opmerkingen. Een andere uitsnede zou een sterker beeld kunnen geven. Dat is een keuze. Verder vind ik persoonlijk de "duckface" iets te overdreven. De setting is op zich al sexy en hoeft niet benadrukt worden door getuite lippen.

Het is goed dat je zo gepassioneerd over je foto's reageert, maar een beetje minder defensief mag wel. Dit forum is om van elkaar te leren, zowel in fotografie als in verwerken van opmerkingen. Zoals Mart Smeets altijd zegt:"mag ik dat zeggen ja dat mag ik zeggen".
Canon Eos 1100D met EFS 18-55 en EF75-300III. Voorzetlenzen macro +1, +2 en +4, Lensbaby Spark;
Basiskennis diafragma, sluitertijd, ISO; Basiskennis Adobe Photoshop Elements 8.0;
Voorkeursonderwerp: divers. Hobbyfotograaf.
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Verschil tussen dit fotoforum en Facebook is dat Facebook een voor vrienden en bekenden pagina is.
Daar zit vaak minder kennis wat fotografie betreft en sowieso is het niet gebruikelijk daar kritiek te uiten. Waar vaak ook nog een bepaalde manier van "afhankelijkheid" aan vast zit wat de neutraliteit enigszins in de weg zit.

Ik wil het geen slijmen noemen, maar naamsbekendheid en zienen gezien worden is op FB vaak helaas toch net belangrijker dan pure kwaliteit. Dus een like of veel likes daar wil niet altijd zeggen dat de foto technisch gezien ook echt goed is. Sterker nog, het liken is nu eenmaal vaker gewoonte en "vriendelijk" bedoeld dan inhoudelijk ook een compliment. Is nu eenmaal zo.

Juist daarom waardeer ik zelf de kritische nootjes die ik op dit forum soms krijg. Omdat je er scherp bij blijft en niet blijft hangen in gewoontes.
Natuurlijk zitten er soms comments tussen van mensen die zelf niets ondernemen in bepaalde soorten fotografie. Toch geven ze een (hun) mening als kijker en die verdient hoe dan ook respect.
En soms hebben ze nog een leerpuntje weg te geven ook nog als je zelf een tweede blik werpt.

Ik "ken" je werk ook van buiten dit forum.
En heb daar bewondering en respect voor, wetende dat deze tak van fotografie in je bloed zit en dat je er enorm veel tijd en inzet in steekt.
Waarbij je met regelmaat prachtige dingen laat zien, waar ik probeer af en toe in de buurt te komen met de tijd en middelen die ik ter beschikking heb.
Je bent 1 van mijn voorbeelden in "het wereldje".

Maar af en toe zie ik ook voor mijn smaak wat mindere voorbij komen. Of minder originele.
Denk dat dit op een gegeven moment ook onvermijdelijk en lastig om elke keer origineel te blijven, met fotograferen zelf of in de nabewerking.
Maar het is daarom ook nooit verkeerd om soms scherp gehouden te worden denk ik.
Want verzanden in gewoontes en standaarden is denk ik iets wat je niet moet willen.
Ik hoop dan ook dat je de comments naar waarde kunt lezen en inschatten.
Ook al kun je er niets mee, het zijn wel eerlijke meningen van de kijker.
En daar maak je ze tenslotte ook voor.

Wat de foto betreft, die is zeker mooi. Voor mij als kijker toch ook wat inhoudelijks;
De expressie van de ogen is super, de wenkbrauwen voor mijn smaak echter net teveel gekunsteld.
De stand van de mond vind ik persoonlijk ook wat minder, het doet iets vreemds met haar tanden.
Ik twijfel nog of ik de haren voor de mond niet liever weg had gehaald, maar kan beide denk ik.
Verder vind ik de lichtval op bovenzijde van de borst wat minder ogen omdat die juist meestal wat meer licht vangen en juist lichter zijn.
Sommige dingen kunnen ongetwijfeld een bewuste keuze zijn. Maar dat maakt het niet ieders smaak.
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
Gebruikers-avatar
XiaoBianZi
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 424
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2007 20:06
WoonplaatsCOLON Veenendaal/Yangshuo

Hallo Mark,

Ik heb net ook even je andere posts bekeken en gelezen. In je introductie waarschuw je al voor je uitgesproken mening en eventuele reacties daarop. Dat wordt in elk geval waar gemaakt, want er zit heel wat spanning in de reacties op je posts. Nou hoeft daar niet direct iets mis mee te zijn, maar ik vind het toch lichtelijk provocerend overkomen als je net nieuw bent op een forum. Zeker in je reactie hier op Illuminatus. Bij mij roept dit het beeld op dat je geen kritiek wenst te krijgen en eigenlijk alleen maar wilt horen hoe mooi je foto is.

Je foto is op het eerste gezicht prachtig, vind ik. Komt zeer intrigerend binnen. Maar dan ga ik verder kijken, want dit is een fotoforum, dus ik kom hier niet om plaatjes te kijken maar om een foto te bestuderen. En als ik dan eens goed ga kijken dan vallen mij een aantal dingen op (en anderen blijkbaar ook). Wat mij opvalt zijn de wenkbrauwen. Die vind ik er heel gekunsteld en nep uitzien alsof ze erop getekend zijn. Dat zijn ze misschien ook wel en heeft misschien niets met het fotograferen an sich te maken, maar wel met de visagie en ineens zie ik een, voor mij, imperfectie van deze foto.
Dan vind ook ik dat de foto sterker wordt als ie net boven de borst wordt afgesneden. Het beeld wordt dan wat mij betreft nog sprekender. Dit zijn mijn bevindingen na het aandachtiger bestuderen van deze foto en daar kun je het mee eens zijn of niet, dat mag allebei. Maar zoals Steven I al fluisterde: Een beetje minder defensief reageren mag wel.
The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.
Mark v Velsen
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 53
GeregistreerdCOLON 14 Nov 2013 15:31

--
Laatst gewijzigd door 1 op Mark v Velsen, in totaal 7 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Zo, de reacties staan weer terug en het topic is weer open

Laat ik even vooropstellen dat de crew niet van mening is dat foto´s die op EOS-Digitaal getoond worden enkel en alleen van commentaar mogen worden voorzien als deze in de secties "feedback" staan. Ook op andere plaatsen, zoals in dit specifieke topic, dient er gewoon over foto's gepraat te kunnen worden.

Verders wil ik vragen of het hier in het topic wel beperkt kan worden tot de foto en inhoudelijke reacties daarop.
Wanneer er problemen zijn, dan mag men een pb sturen, op het rode uitroepteken drukken of op een andere manier contact opnemen. Maar niet openbaar op het forum
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
PP
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2682
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2005 20:15
CONTACTCOLON

Hoi Mark, op een forum horen reacties waar dan ook, dus ook hier dus ook op jouw fotos . frank Doorhof kreeg die ook altijd. Realiseer je dat mensen a) diverse niveaus hebben en b) anders tegen fotos aankijken, niet iedereen heeft dezelfde visie. Ik neem aan dat je daar wel mee om kunt gaan :wink: . Zonder feedback is een forum doods en kun je idd beter allen op fb liken etc...
Dat terzijde.
Ik zou deze foto ook wel geliked hebben :D , waarbij je model een grote rol hierin speelt. Ze is mooi en heeft een sexy uitstraling. De foto zelf verder is ook okee, maar ik kan enkele reacties ook wel aanvoelen.

O ja nog een dingetje: aan allen Mark plaatst in ieder geval foto,s dan gebeurt er weer eens wat dus lezers: foto,s posten !!!,! :P :oops:
Mijn website: http://www.ppphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Roel Jansen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 532
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 12:22
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Goed, dat het topic weer open is. Weet ik tenminste waar e.e.a. overgaat. Ik moet bekennen, dat ik het helemaal met Mark eens ben.

Wat een gezever over bepaalde zaken in een foto. Soms heb ik het gevoel, dat ik bij een beschrijving over een bepaalde fles wijn ben. Zoals ik proef kaneel meteen vleug aardbeien en een afdronk lichte citroen. Ik heb dan altijd de neiging om te zeggen koop dan een doos aardbeien en een citroen en staafje kaneel! Nee een fles wijn is een smaak emotie ik vind hem lekker of niet.

In mijn werkzaam leven werd ik een keer bij een klant (drukkerij) geroepen. Hij had net wat Densitometers van ons gekocht en had een vraag. Hij lied me twee verschillende gedrukte reclame kaarten van het interieur van een en het zelfde restaurant zien. De een was perfect gedrukt open en goed van kleur en de andere had duidelijk veel te veel geel/rood maar dat gaf een warme gezellige sfeer. Die van jouw is perfect scherp gedrukt en alles is open maar het resultaat is daarom wat steriel. Maar wees eerlijk in welk restaurant zou jij aan de hand van beide kaarten gaan eten?

Waar gaat het nu precies om? Een perfecte steriele foto of een die direct een emotie op werpt van Whow? Techniek is een belangrijk hulpmiddel maar mag m.i nooit de overhand krijgen bij het fotograferen. Ik post hier niet en dat is vanwege al dat geneuzel over takje weg halen of niet, ander stand punt in nemen hoger lager halen etc. Een ander standpunt in nemen heb ik onlangs geprobeerd in de Amsterdamse waterleiding duinen! Geen foto kunnen maken die reeën namen de kuierlatten toen ik ze vaneen andere kant wilde benaderen.

Mijn grootste vriend is de delete knop en ik bepaal welke foto de emotie brengt die ik belangrijk vindt en daar doet een takje meer of minder niets aan af. Voor mij is fotograferen het vastleggen van emotie! En dat gaat niet altijd samen met z.g. perfecte techniek!
Ik kan niet koken maar proef wel of het lekker is!

Mark +1
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

En als het niet lekker is eet je het meestal toch op.
En dan probeer je het toch een volgende keer nog lekkerder te maken. Zelfstandig of met hulp van theorie of mensen die net meer kennis hebben met koken.

Dat proberen we hier ook te stimuleren voor mensen die daar voor open staan. Meestal met de beste bedoelingen.
En dan zonder dat men roept de wijsheid in pacht te hebben en die wel eens even hier te komen brengen.

Daarvoor is dit een forum dat juist vanwege die hulp en stimulans om te groeien vaak zeer gewaardeerd wordt.

Wil men zich alleen presenteren en profileren zonder dat een ander zijn of haar mening daarover kan en mag geven zijn daar andere media voor beschikbaar.
Maar het mooiste is dat hier niets verplicht is.

Men een ieder mag zelf bepalen of men alleen leest, lid wordt en / of zelf foto's plaatst of niet.
Zo ook of men op andermans resultaten wil reageren of niet. Mooi toch die vrijheid?
Laten we dat koesteren.
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
Roel Jansen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 532
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 12:22
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Frank,

Ik loop zo’n slordige 50 jaar van de 70 rond met een foto en of video camera. En Frank, Ik maak nog steeds kiekjes!

Mark maakt foto’s!

Foto’s die boven het Kaliber staan van wat hier geproduceerd wordt, totaal geen ramp overigens.
Hij maakt echter geen foto’s die be commentarieert moeten worden hij heeft totaal andere maatstaven, die je tot je door moet latent dringen! Dit moet je paradigms doen verzetten, rot woord maar ik heb geen betere. En wie dat niet begrijpt sorry het is niet anders.
Je kunt de boodschapper stenigen maar de boodschap blijft het zelfde!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar