Mijn zoon..

Voor alle foto's die in een (thuis)studio omgeving zijn gemaakt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
Gebruikers-avatar
kdj-fotografie
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 446
GeregistreerdCOLON 04 Mrt 2010 18:16
WoonplaatsCOLON Oosterwolde (FR)
CONTACTCOLON

Hier twee foto's gemaakt van mijn zoon.
Als lichtbron heb ik gebruikt twee Canon 580 flitsers met snoot die ik op de grond heb staan.
Verder heb ik gebruik gemaakt van de Canon 5D II plus Canon 50mm 1.4

Foto 1
Afbeelding

Foto 2
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Judith
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6247
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2010 11:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

"Bekende" foto/thema, krijg een flashback...

Leuke platen, naar mijn smaak wel iets te krap en de vloer vind ik te strak/modern voor de rest van de setting.
http://www.jgphotography.nl
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu even windstil.
Gebruikers-avatar
wibo53
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 2732
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2013 20:22
WoonplaatsCOLON Best

Ben geen vakman op dit gebied, en kijk dus gewoon als liefhebber van mooie platen...
Ik vind de stoere sfeer er wel goed uit naar voren komen, ook de uitdrukking van je zoon is sprekend.
Persoonlijk vind ik de schaduw m.n in de eerste foto wat hard waardoor die de aandacht nogal op eist.
Toch zou ikzelf blij zijn met zo'n foto :-)
Apple fan, Canon volger...
Gebruikers-avatar
eMKay
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1948
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2013 09:30

Ik vind het mooie stoere platen. De vloer stoort mij niet zo, maar de schaduwen leiden wel een beetje af (misschien de flitsers iets hoger plaatsen en/of het onderwerp wat verder van de muur halen?). Maar ook ik zou heel tevreden zijn hoor!
Gebruikers-avatar
kdj-fotografie
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 446
GeregistreerdCOLON 04 Mrt 2010 18:16
WoonplaatsCOLON Oosterwolde (FR)
CONTACTCOLON

Ik ging zelf voor de harde schaduw dus bewust gedaan :) verder van de muur kan ik proberen, heb niet veel speling want de muur is een achtergrond van het merk Savage en is maar 1.50 breed.
Deze setting heb ik gisteravond voor het eerst gedaan en zal hier nog mee door, dus wie weet komen er nog betere foto's.
Ga het vanavond ook even proberen met de Bowens lampen.

Dank voor de reactie's :wink:
Gebruikers-avatar
BossA
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2836
GeregistreerdCOLON 01 Aug 2008 14:36
WoonplaatsCOLON Overijssel

in foto 1 Vind de schaduw in het gezicht mooier als die wat donkerder is, mischien kan het model een nog iets lossere houding gebruiken. Licht in het gezicht is vrij hard
Canon camera met een mooi aantal lenzen, Flitsers. En een Mono- en Tri- pod.
Meer foto's van mij: Flickr
Gebruikers-avatar
Julia
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 179
GeregistreerdCOLON 26 Aug 2013 17:38

Beide mooie foto's Je eerste foto pakt je zoon wel mijn aandacht bij de tweede de prullebak waarschijnlijk vanwege het harde licht erop...Ook ik vind je vloer hier te 'netjes' en je eerste foto oogt wat te groen/blauw....
Maar verder een heel leuk idee en een fotogenieke zoon heb je!!!
Gebruikers-avatar
kdj-fotografie
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 446
GeregistreerdCOLON 04 Mrt 2010 18:16
WoonplaatsCOLON Oosterwolde (FR)
CONTACTCOLON

Dat groen blauw komt door de bewerking in LR, vond het zelf wel een leuke oude look geven, maar zoals altijd smaken verschillen :)
Mijn zoon vind het zelf heel leuk om op foto te komen, dus dat heb ik al mee :D

Bedankt voor de reactie.
Gebruikers-avatar
PP
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2682
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2005 20:15
CONTACTCOLON

De harde scaduwen vind ik wel grappig, zo zou hij ook in gericht licht hebben kunnen zitten
F2 vind ik wel wat vreemd omdat daat het licht van onder komt
Mijn website: http://www.ppphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Judith
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6247
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2010 11:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Toch vind ik het jammer dat dit de zoveelste "kopie" is van deze setting...okè, ik weet dat veel dingen al eens eerder gedaan zijn maarrr......stop er dan in ieder geval íets van jezelf in. Je kunt geïnspireerd worden door foto's van andere fotografen maar gebruik die dan als uitgangspunt en pak bv een andere achtergrond en kleding, neem een andere prop i.p.v dezelfde vuilnisbak..

Daardoor vind ik de foto's ook niet orgineel of apart, dat vind ik jammer...
http://www.jgphotography.nl
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu even windstil.
Gebruikers-avatar
kdj-fotografie
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 446
GeregistreerdCOLON 04 Mrt 2010 18:16
WoonplaatsCOLON Oosterwolde (FR)
CONTACTCOLON

PP schreefCOLONDe harde scaduwen vind ik wel grappig, zo zou hij ook in gericht licht hebben kunnen zitten
F2 vind ik wel wat vreemd omdat daat het licht van onder komt
Ik heb bij foto 1 en 2 de flitsers op de grond staan, vandaar het licht van onder.
Gebruikers-avatar
kdj-fotografie
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 446
GeregistreerdCOLON 04 Mrt 2010 18:16
WoonplaatsCOLON Oosterwolde (FR)
CONTACTCOLON

Judith schreefCOLONToch vind ik het jammer dat dit de zoveelste "kopie" is van deze setting...okè, ik weet dat veel dingen al eens eerder gedaan zijn maarrr......stop er dan in ieder geval íets van jezelf in. Je kunt geïnspireerd worden door foto's van andere fotografen maar gebruik die dan als uitgangspunt en pak bv een andere achtergrond en kleding, neem een andere prop i.p.v dezelfde vuilnisbak..

Daardoor vind ik de foto's ook niet orgineel of apart, dat vind ik jammer...

Ik kom niet zo vaak op dit forum, gaat verandering ik komen :D maar deze setting heb ik hier nog niet eerder gezien, sterker nog mijn vriendin kwam deze setting vorige week op facebook tegen en vandaar dat ik dat een beetje na heb gedaan.
Ook de achtergrond die ik al meer dan een half jaar heb, dus niet gekocht voor deze setting. ook de kleding heeft mijn zoon in zijn eigen kast liggen.
Het petje heb ik deze week na een oproep op facebook gekregen van een bekende :)

Ik kan het het wel voorstellen dat als je zelf veel aan portret doet en veel naar foto's kijkt van anderen dat je dan het idee hebt dat het de zoveelste setting is.
Ik doe veel fotoshoots voor andere mensen en die zullen niet klagen over dat ze het niet leuk zullen vinden omdat deze setting veel na is gedaan, sterker nog veel van die mensen zien het voor het eerst en kijken zeker geen forum :wink:
Gebruikers-avatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3648
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 18:50
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

De 2e foto vind ik mooier dan de 1e.
Met name doordat bij foto 1 het licht net te fel is naar mijn smaak en het blikje voor je zoon op de bovenrand onscherp/wazig is.

Leuk dat je zoon zo meewerkt.
Lijkt me leuk om te doen samen.
Groet,

Dave

| Sony a77 |
| Sigma 17-35 f/2.8-4 DG EX ASP | Tamron AF70-300 f/4-5.6 di Macro | Tamron SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 USD |
| Metz 48 AF-1 |
Zie ook:
flickr
OYPO
Gebruikers-avatar
Judith
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6247
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2010 11:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Deze setting bedoel ik, hij is al vele malen "gekopieerd" op facebook zie ik hem ook regelmatig voorbij komen en daar hebben een aantal fotografen mij ook gezegd te zijn geïnspireerd door onderstaande foto...helemaal niet erg maar het is zo makkelijk en niet "eigen"..
Prima als je ergens inspiratie uithaalt..doe ik zelf ook maar pak daar dan een paar kleine dingen uit en maak het zo dat het niet meer lijkt op de foto waar ik mijn inspiratie vandaan heb..geeft voor mij meer voldoening en een eigen plaat.
Overigens niet negatief bedoeld ;)

Afbeelding

Andere foto's
http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... ilit=Simon
http://www.jgphotography.nl
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu even windstil.
Gebruikers-avatar
PP
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2682
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2005 20:15
CONTACTCOLON

Judith schreefCOLONDeze setting bedoel ik, hij is "helaas" al vele malen "gekopieerd" op facebook zie ik hem ook regelmatig voorbij komen en daar hebben een aantal fotografen mij ook gezegd te zijn geïnspireerd door onderstaande foto...op zich niet erg maar het is zo makkelijk en niet "eigen"..
Prima als je ergens inspiratie uithaalt..doe ik zelf ook maar pak daar dan een paar kleine dingen uit en maak het zo dat het niet meer lijkt op de foto waar ik mijn inspiratie vandaan heb..geeft voor mij meer voldoening en een eigen plaat.
Overigens niet negatief bedoeld ;)

url]
Ook niet negatief bedoeld, maar ik vind het een beetje jammer dat je zelden (meer) reageert op andermans foto,s en nu wel , omdat er fotos geplaatst worden in een setting die jij ook hebt toegepast. Je maakt hele mooie foto,s staat buiten kijf maar ik bespeur toch enige "plagiaatbeklag" in je reactie.
Er is maar heelmweinig wat nog nooit gedaan is en mensen inspireren elkaar nu eenmaal. Soms gaat het daarin ver en wordt het nadoen.
Ik zou zeggen don,t worry , je bent meestal een stap verder als je de eerste bent
Mijn website: http://www.ppphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
wibo53
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 2732
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2013 20:22
WoonplaatsCOLON Best

Deze setting bedoel ik, hij is "helaas" al vele malen "gekopieerd" op facebook zie ik hem ook regelmatig voorbij komen en daar hebben een aantal fotografen mij ook gezegd te zijn geïns
Judith pas op voor paranoia... Amateurs doen graag mooie foto concepten na... Zeker met hun eigen kids...moet kunnen... En... Als het lukt .. Ben je super trots en wilje dat tonen :-)
Apple fan, Canon volger...
Gebruikers-avatar
kdj-fotografie
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 446
GeregistreerdCOLON 04 Mrt 2010 18:16
WoonplaatsCOLON Oosterwolde (FR)
CONTACTCOLON

Judith zoals ik al aangaf komt deze inspiratie niet bij jou weg, ik zie deze foto van jou voor het eerst.
Ik ben vorige week op zoek gegaan naar een pet voor mijn zoon en keek daarvoor op markplaats, ook daar kwam ik iemand tegen die deze petjes verkocht met als voorbeeld een setting zoals jij en ik die hebben, zo zie je maar weer dat we niet de eersten zijn, en zoals iemand hier boven al aangaf er zal altijd gekopieerd worden.
En wat ik al eerder schreef mijn vriendin kwam deze setting tegen op facebook, ik maak de foto;s en mijn vriendin bedenkt vaak leuke dingen, of jat leuke ideeën van een ander :wink:
Ik gebruik bij fotoshoots ook vaak een oud schilder trapje, ook daar zal ik de eerste niet mee zijn geweest, maar ook niet de laatste, maar mocht ik een foto op het forum tegen komen van iemand anders die ook een oud schilder trapje gebruikt dan zeg ik er niet bij dat ik die setting ook gebruik en dat ik het jammer vind dat ze deze setting gebruiken.
Maar ik heb er geen problemen meer dat je me dit gezegd heb hoor, even goede vrienden :wink:
Gebruikers-avatar
kdj-fotografie
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 446
GeregistreerdCOLON 04 Mrt 2010 18:16
WoonplaatsCOLON Oosterwolde (FR)
CONTACTCOLON

DavevdrH schreefCOLONDe 2e foto vind ik mooier dan de 1e.
Met name doordat bij foto 1 het licht net te fel is naar mijn smaak en het blikje voor je zoon op de bovenrand onscherp/wazig is.

Leuk dat je zoon zo meewerkt.
Lijkt me leuk om te doen samen.

Ik heb meer kinderen die zonder moeite op de foto willen, is wel een voordeel als je iets wil proberen en je hebt de modellen in huis :D
Gebruikers-avatar
kdj-fotografie
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 446
GeregistreerdCOLON 04 Mrt 2010 18:16
WoonplaatsCOLON Oosterwolde (FR)
CONTACTCOLON

Judith schreefCOLONDeze setting bedoel ik, hij is al vele malen "gekopieerd" op facebook zie ik hem ook regelmatig voorbij komen en daar hebben een aantal fotografen mij ook gezegd te zijn geïnspireerd door onderstaande foto...helemaal niet erg maar het is zo makkelijk en niet "eigen"..


Afbeelding

Andere foto's
http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... ilit=Simon
Sorry ik kan dit niet zeggen dat ik geïnspireerd door de foto van jou, maar door mijn vriendin die hem van facebook heeft.
Ik kan wel vragen aan mijn vriendin of ze de foto weer op wil zoeken en dan de fotograaf vragen of hij hem weer van jou heeft zodat ik dan hier weer kan zeggen, ja Judith hij komt van jou...snap je me nog ? :lol:
Gebruikers-avatar
Judith
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6247
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2010 11:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Dit is mijn laatste post hierover aangezien het niet de bedoeling is hier in het topic van kdj een discussie te houden het wel of niet kopieeren, plagiaat en paranoide reacties... ;)

Ik zeg namelijk nergens, maar dan ook nergens dat ik er moeite mee heb dat deze setting al vele malen gekopieerd is, als ik daar moeite mee zou hebben of niet zou willen dan moet ik de keuze maken om mijn foto's niet online te zetten want dan vermijd ik dat namelijk :)
Mijn reactie is puur en alleen een "tip" naar de TS dat inspiratie van een foto prima is maar dat IK het zonde vind om er geen eigen stempel op te zetten, doe je inspiratie maar maak het eigen..dat zeg ik..niet meer niet minder.
Had nog onder aan de tekst geplaatst..niet negatief bedoelt...maar er zijn er bij die het toch negatief opvatten. Je kunt mijn tekst op verschillende manieren lezen..pakt de positieve ;)

@kdj...ik zeg nérgens dat je door mijn foto geinsipeerd bent, en zeg ook nérgens dat ik het jammer vind dat je "mijn" setting hebt gebruikt...ik wilde als voorbeeld alleen de setting laten zien die al vele malen als "inspiratie" is gebruikt door collega fotografen :) en dat vind ik jammer...leg er je eigen indeeën in en maak iets eigen...heeft niets te maken met jammer vinden dat "Mijn" setting gebruikt is ;)

@PP...ik ben inderdaad een aantal weken minder actief in zowel reacties als het plaatsen van foto's, als je goed kijkt zie je dat ik nergens op het forum actief geweest ben..niet dat ik uitleg verschuldigd ben maar dit heeft een hele goede reden..ik heb namelijk een aantal weken geleden een zware bypass operatie gehad...mijn excusses voor het feit dat ik wat minder actef geweest ben.
http://www.jgphotography.nl
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu even windstil.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar