Rebecca ter Mors (mijn laatste fotos denk ik)

Voor alle foto's die in een (thuis)studio omgeving zijn gemaakt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
Gebruikers-avatar
PP
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2682
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2005 20:15
CONTACTCOLON

Ik denk dat dit de laatste keer wordt dat ik foto's plaats op EOS,
Na jarenlang erg actief te zijn geweest en te blijven is echt het fijen eraf lijkt me . Er wordt zo weinig gepost en gereageerd, dat ik het niet gezellig/opbouwend meer vind.
Toch weer effe geleden, dat ik wat gepost heb en toch staan er nog twee series van mij op de eerste pagina. Dat moet niet mogen.
Afijn een toetje dan maar uit mijn nauurlijk rood project:
Rebecca !

1. Afbeelding

2. Afbeelding

3. Afbeelding

4. Afbeelding

5. Afbeelding

6. Afbeelding
Mijn website: http://www.ppphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Anoniem 3

Je hebt weer een prachtig rode serie gepost.

Staan er foto's van jouw op de eerste pagina? Ik kan ze niet vinden.

Over reacties:
Veel forummers kijken, genieten en reageren vervolgens niet.
Daar lopen alle posters tegenaan.
Als het (bijna) perfecte foto's zijn, zoals die van jou, blijft er alleen maar een oooh en aaah. Aan- opmerkingen en verbeterpunten zijn gewoon niet aan te dragen. Tenminste niet door mij.
Maar daar jij je als prof toch niet door van de wijs brengen?

Daarom laat ik het ook bij mijn opmerking:
Een prachtig rode serie.
Gebruikers-avatar
Rick T
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1187
GeregistreerdCOLON 09 Jun 2008 19:06
WoonplaatsCOLON Stegeren
CONTACTCOLON

Jammer maar zeker herkenbaar.

van de 6 foto blijft mijn oog steeds weer naar foto 1 terug gaan,
Is het haar blik, de pose, compositie ik weet het niet ik vind hem aanspreken, lekker fris en toch ook weer statisch, knap om met zo weinig informatie, sfeer toch een doeltreffende serie neer te zetten.
Muggen zifting, foto 1 de stukjes haar bij bij de nek kijkt een beetje raar.

Foto 6 is mijn tweede favoriet met name door haar afstandelijk in getrokken houding en uiteraard de bij passende bewerking doet mij vragen waarom zit ze daar?
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Ee prachtig indringende blik heeft ze.
Tegenstelling van expressie op 1 en 2 dan ook erg leuk om te zien.
En op 4 wordt ie zefs indrukwekkend.

Op 6 had ik ze persoonlijk liever ietsje minder frontaal gezien, maar zal ook smaak zijn.

Ik zou het jammer vinden als je echt wegblijft.
Ik herken het wel hoor, plaats ook misschien nog maar een tiende van wat ik shoot.
En het aantal reacties is idd ook minder als bij andere genres.
Jammer, maar zoals Gabriel alzegt, voor velen is het onbekend maakt onbemind. Oftewel lastig er iets van te vinden.

Aan de andere kant, voor de liefhebbers van deze categorie wel zonde, want die zijn er wel degelijk.
Ook al is het idd met name natuur en macro wat veel bekeken wordt en reacties krijgt, ik zou het toch leuk vinden als je (nu en dan) actief blijft als deelnemer...
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
Gebruikers-avatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3648
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 18:50
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

Wat een mooie foto's zeg.
Prima model ook. Mooi natuurlijk rood en mooie ogen!
Alleen foto 5 (zw/w) vind ik wat minder interessant om naar te kijken, maar de rest... allemaal hebben ze iets.

Ik ben hier nog niet zo lang, dus heb nog niet eerder foto's van je gezien.
Hoop dus dat je je bedenkt en toch wat vaker post.

Dank voor het delen van deze foto's!
Groet,

Dave

| Sony a77 |
| Sigma 17-35 f/2.8-4 DG EX ASP | Tamron AF70-300 f/4-5.6 di Macro | Tamron SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 USD |
| Metz 48 AF-1 |
Zie ook:
flickr
OYPO
Anoniem 4

Peter, laat ik voorop stellen dat ik begrip heb voor je beslissing als je die doorvoert.
Zelf voel ik me ook wat ongemakkelijk op het forum de laatste tijd.
Ik heb heel veel goede fotografen en mensen met veel kennis van (digitale) fotografie zien vertrekken en daarmee ook de kwaliteit van de reacties.
Er is een oppervlakkigheid voor in de plaats gekomen. De hoeveelheid geplaatste foto's is niet veel minder geworden, de kwaliteit wel.
Uitgebreide besprekingen en heftige discussies over fotografie komen bijna niet meer voor.
Als je beginnende fotografen met een reactie op weg probeert te helpen, krijg je of soms helemaal geen reacties meer van de plaatser of ze voelen zich aangevallen of geven als reactie dat ze het bewust zo gedaan hebben. Dat is niet bevorderlijk voor de animo om te reageren.
Jij bent één van de betere fotografen op dit forum en ik heb je werk zien groeien in de loop der jaren. Toch word ook jij slachtoffer van die moeheid op het forum.
Jammer, want ook deze serie verdient weer hoge waardering.
Mijn voorkeur hebben de foto's 1, 4 en 6.
Nummer 1 is voor mij indringende puurheid.
Nummer 4 mijn favoriet vind ik prachtig, zo goed gekadreerd en die ogen gaan dwars door me heen en laten me niet meer los.
Dit is wat een goede foto uitzonderlijk maakt.
Nummer 6 is van een heel andere dimensie, die laat mij vragen, maar ik weet niet wat. Heel subtiel.
Toch heb ik daarbij een kanttekening. Ik vind de leegte rechts net iets te veel van het goede.
Ook leiden de donkere schroefgaten in de plint mij af van waarnaar ik zou moeten kijken.
Zelf denk ik dat de foto sterker wordt als je hem rechts afsnijdt naast de schaduw, die moet er wel op blijven.
Als je de dan overblijvende vlekjes op de plint nog wegwerkt, brengt dat meer rust in de foto.

Mocht je ons toch gaan verlaten, wat ik niet hoop, dan wens ik je veel succes met je fotografie.
Ik hoop wel dat je je hier geplaatste foto's laat staan, want menigeen kan daar nog veel van leren.
edufotografie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 144
GeregistreerdCOLON 14 Jan 2013 16:34
WoonplaatsCOLON Hoogeveen
CONTACTCOLON

Mooie foto's met foto 4 als mijn favo, foto 5 daarin tegen oogt een beetje saai. Mooie serie om naar te kijken.
Gebruikers-avatar
jans1960
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 630
GeregistreerdCOLON 13 Feb 2009 10:56
WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch

Illuminatus schreefCOLONAls je beginnende fotografen met een reactie op weg probeert te helpen, krijg je of soms helemaal geen reacties meer van de plaatser of ze voelen zich aangevallen of geven als reactie dat ze het bewust zo gedaan hebben. Dat is niet bevorderlijk voor de animo om te reageren.

Misschien moeten we ook de hand ook eens in eigen boezem steken.
Recent nog stelt iemand zich netjes voor en vraagt commentaar bij de eerste geplaatste foto's.
Als je dan vervolgens commentaren ziet als: "zou bij mij de zo de prullenmand ingaan" of "het doet mij niets" en er vervolgens door betreffende personen ook niet wordt aangegeven hoe de foto te verbeteren.........
Tja, moet je ze dan ongelijk geven dat ze niet meer reageren na een dergelijk botte reactie?
Als iemand iets plaatst op het forum, ongeacht of je het er mee eens bent of niet , of dat je het mooi vindt of niet, probeer wel altijd respect en fatsoen te tonen.
Sommige reageren op dit forum vaak heel ongenuanceerd en daar is niet iedereen van gediend.
Ik heb ook gemerkt dat een TS een antwoord/reactie krijgt, vervolgens keurig terug reageert met een normale vraag en daar dan geen antwoord meer op terug krijgt.
Hierdoor ontneem je natuurlijk ook bij iemand de animo om te plaatsen.

Overigens ben ik ook veel meer een stille genieter dan een poster, puur en alleen omdat mij helaas vaak de tijd ontbreekt.
En als ik reageer wil ik dat wel gefundeerd en fatsoenlijk doen.

De serie "natuurlijk rood" vind ik overigens echt heel erg mooi. :D
Fujifilm X-T1, Fujifilm X-E2, Fujifilm XT2, Fujifilm X-T20, 10-24mm F4, 16-55mm F2.8, 18-55 F2.8, 50-140mm 2.8, 35mm F2.0, 23mm F 2.0, 56mm F1.2, 90mm F2.0, 60mm F2.4 macro, Lensbaby Velvet 56mm 1.6, 2.0 & 1.4 convertor.
Gebruikers-avatar
zweuds
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2949
GeregistreerdCOLON 12 Sep 2011 09:13
WoonplaatsCOLON Landgraaf
CONTACTCOLON

Prachtserie. Die je als kijker gelijk pakt, en inpakt. Wat een blik. Puur genieten.

Afscheid is altijd zo definitief. Kan toch ook even iets minder. ;)
In ieder geval zou dit een enorme kwalitatieve aderlating zijn, die ik persoonlijk zou betreuren.

Over hoe mensen op elkaar reageren is al veel in verschillende topics geschreven. Ook nu komt deze discussie weer los. En zo'n topic, met woordjes als laatste en afscheid, werkt als een knuppel in het hoenderhok. Prima, toch.
We verheffen vaak de negatieve reacties en het ongenuanceerde taalgebruik tot regel. Doorgaans zitten hier toch verstandige en fatsoenlijke mensen, die ervoor zorgen dat het "zelfreinigend" vermogen zijn werk doet.
En we kunnen blijven roepen hoe erg dit is en het erbij laten, maar we kunnen er ook iets aan doen. Dat vergt echter een actieve houding en een gevoel dat het de moeite waard is. Dat laatste bepaal je zelf.
Gr
Peter
Groet Peter.
“I walk, I look, I see, I stop, I photograph.”
— Leon Levinstein

https://www.flickr.com/photos/131692809@N07/
Gebruikers-avatar
PP
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2682
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2005 20:15
CONTACTCOLON

Uit de reacties nu blijkt dat er wel degelijk veel gekeken wordt op het forum dus. :?
In veel van de reacties kan ik me ook vinden. Ik heb zo vaak de "kijkers" proberen te prikkelen om foto's te posten te reageren gewoon kritiek te geven en te ontvangen. En je moet daar ook gewoon tegen kunnen. (Op een fotoclub krijg je ook niet alleen oeh's en ah's te horen). Kritiek mag (moet) . In een ander topic heb ik eens gezegd: Wil je dat niet, blijf je maar op facebook. Van kritiek leer je.
Nu ook weer: Men vind deze serie over het algemeen mooi, daar ben zeer blij mee. Ik ben er zelf ook wel tevreden over. Toch geeft iemand een puntje van kritiek en juist over de foto die ik het sterkst vind, namelijk foto 1. Het haar achter haar hals vind hij niet zo mooi. (Dat is haar vlecht). Nu ik kritisch kijk denk ik: hij heeft gelijk, ik heb het over het hoofd gezien, bij de opname en/of achteraf. Dit kan ik nog corrigeren en dan heb ik een betere foto !! :wink: Soms ook hebben opmerkingen van mensen die net met fotografie beginnen ook interessante invalshoeken. Dat is nu juist zo leuk aan een forum, die interactie. Blijft die weg is er geen bal aan. Kijk, beroepsfotografen willen gewoon hun werk promoten en klantjes winnen, maar 95% van de mensen op fora zijn hobbyisten en die willen gewoon lekker [censored] over fotografie. Ik zeg: DOE dat dan ook en wees niet kwaad als iemand een afwijkende visie heeft, zolang het maar in correcte bewoordingen is mag wat mij betreft alles gezegd worden.

Ik zal niet helemaal wegblijven en misschien ook regelmatig wat posten, dat kost geen tijd. Wel ga ik nu (deed ik het laatste half jaar al) een wat afwachtender houding aannemen en ook minder actief zijn. Ik weet het: dan doe ik als zo velen, maar de beurt is aan anderen.

enne, ik heb het altijd een tof forum gevonden hoor, dus no hard feelings, zo zit ik niet in elkaar :P

(grappig mijn woordje "[censored]" wordt vanzelf gecensureerd :mrgreen: )
Mijn website: http://www.ppphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
jonggolde
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3525
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2007 21:31
WoonplaatsCOLON Borsele
CONTACTCOLON

Ik vind de kleurenopnames erg mooi en ook erg goed passen bij dit prachtige meisje. De laatste twee foto's had ik liever in een aparte entry bekeken omdat ik ze moeilijk los van de rest kan zien.

Henriëtte
Gebruikers-avatar
Spartacus
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 151
GeregistreerdCOLON 09 Jun 2010 12:13
WoonplaatsCOLON Bollenstreek

jans1960 schreefCOLON
Als je dan vervolgens commentaren ziet als: "zou bij mij zo de prullenmand ingaan" en er vervolgens door betreffende personen ook niet wordt aangegeven hoe de foto te verbeteren.........
Deze opmerking is van mij, ik heb hier mijn excuses voor aangeboden in het betreffende Topic, bij deze wil ik dat hier ook doen, ook ik ben nog lerende en die opmerking is erg kort door de bocht. :(

Daarnaast lees ook ik veel en post ik weinig.

@TS, gelukkig stop je niet helemaal met posten, , wat je foto's betreft ga ik voor nr2 en nr4, hier komt de kleur in mijn ogen het meest naar voren en vind ik het model er ook het leukst op staan.

Mvg, Mike.
Yep,ik heb een Canon :-)

flickr
Gebruikers-avatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3567
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
WoonplaatsCOLON Prov. Groningen

Ik durf niet te veel te zeggen over de portretfoto's, heel veel is al gezegd en veel kan ik daar niet aan toevoegen. Heb wel een vraag. Als je het hebt over "natuurlijk rood" dan past daar in mijn ogen geen z/w in, omdat je daar de haarkleur nu eenmaal niet kunt zien (geen beoordeling van de foto zelf). Waarom dan toch die z/w hier en niet in een apart topic? :)
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
Gebruikers-avatar
anita2000
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 400
GeregistreerdCOLON 21 Mrt 2013 12:29
WoonplaatsCOLON Valkenburg, Zuid Limburg
CONTACTCOLON

Ik heb geen kennis voorhanden om te reageren op portretfoto's, vind ikzelf.
Dat wil niet zeggen dat ik er niet bewust naar kijk en probeer te leren.

Hoewel je natuurlijk altijd eerst naar jezelf moet kijken ('moet ik dan toch maar wel reageren?'), zou ik het heel jammer vinden als mensen ontmoedigd raken door het feit dat er in bepaalde genres zo weinig feedback terugkomt.
Dus...ga aub door !!!!!

Gr Anita
Gebruikers-avatar
PP
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2682
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2005 20:15
CONTACTCOLON

VFRood schreefCOLONIk durf niet te veel te zeggen over de portretfoto's, heel veel is al gezegd en veel kan ik daar niet aan toevoegen. Heb wel een vraag. Als je het hebt over "natuurlijk rood" dan past daar in mijn ogen geen z/w in, omdat je daar de haarkleur nu eenmaal niet kunt zien (geen beoordeling van de foto zelf). Waarom dan toch die z/w hier en niet in een apart topic? :)
Tis hetzelfde model en meestal schiet ik naast het naturelle werk now wat andere foto,s , om daar nu een heel nieuwvtopic voor te openen ...
Mijn website: http://www.ppphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Julia
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 179
GeregistreerdCOLON 26 Aug 2013 17:38

Wat ik bij je vorige topic ook al zei ik ben fan van deze serie!!! Ik val voor je vierde foto...heel erg mooi!! ik had ook de laatste twee erbuiten gelaten omdat ik ze niet in je serie vind passen maar das mijn bescheiden mening.... Mooi gedaan !!
kiran
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3706
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2008 14:58
WoonplaatsCOLON Zaanstreek
CONTACTCOLON

Ook niet veel ervaring met portret. Maar nr 1, 3 en 4 vind ik wel erg mooi. Bij nr 5 vind ik de achtergrond wat afleiden.
http://www.kiranphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Dward
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1567
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2012 13:08
WoonplaatsCOLON Noorwegen

Foto 4. Hoe vaak heb ik die nu al bekeken...
Soms zijn mensen gewoon sprakeloos. Ik heb je serie Natuurlijk Rood altijd met veel interesse bekeken en ik zou het jammer vinden als daar een einde aan zou komen.

Groet!
Dward
Gebruikers-avatar
madelief
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1252
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2010 12:21
WoonplaatsCOLON Nieuwstadt
CONTACTCOLON

Ik vind het prachtige, prachtige foto's, en met name 1 en 3.
En ik wil nog iets toevoegen aan de discussie over commentaar geven en ontvangen. Ik ben nu een aantal jaren serieus met fotografie bezig en heb intussen mijn draai wel zo'n beetje gevonden. Maar ik weet nog heel goed hoe dom ik me kon voelen als ik ergens een mening over had die erg afweek van die van de gevorderde fotografen, hoe onzeker ik daarvan werd. En als ik dan het commentaar op sommige foto's las, de kritiek die mensen soms kregen op hun opmerkingen, dan had ik daar veel moeite mee en mede daardoor heb ik een paar keer besloten me maar even gedeisd te houden.
Nu heb ik mijn eigen foto's kritisch leren bekijken. Onder andere door op dit forum mee te blijven kijken en lezen. De mening van anderen is interessant omdat ik daardoor toch weer anders naar mijn foto's ga kijken, maar niet meer doorslaggevend. En dat is waar je volgens mij naar toe moet. Maar om als beginnend fotograaf eerlijk commentaar te geven op de foto's van mensen die zo ver zijn als jij ooit hoopt te komen, dat vraagt moed. En die moed moet naar mijn mening gerespecteerd en beloond worden.
Verder is er al vaker gezegd: gewoon zeggen dat je iets mooi vindt is niet genoeg. Je moet onderbouwen. Maar als je pas begint is er nog niet zoveel waarmee je dat kunt. Dat moet geleerd worden. En als je dat niet kunt, is het dan beter om maar je mond te houden? Dat scheelt heel veel reacties...
Ik weet dat dit al vaker aangedragen is, maar met name nu, nu er mensen vertrekken die we er zo graag bij hadden willen houden, wil ik het toch nog maar eens zeggen...

Groetjes,
Elsbeth.
Mijn mening is alleen maar mijn mening.....

Kijk ook eens bij http://www.fotomadelief.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
eMKay
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1948
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2013 09:30

Mooie platen hoor! Absoluut het posten waard.

Ikzelf ben ook eerder lezer dan reageerder, meer omdat ik mijzelf nog niet ervaren genoeg vindt om andermans foto's te beoordelen. Vandaar meestal de reactie: mooi :D
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar