Mijn zoon Valentijn

Voor alle foto's die in een (thuis)studio omgeving zijn gemaakt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
freddy.onderstal
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 51
GeregistreerdCOLON 07 Mrt 2013 14:31
WoonplaatsCOLON Ede

Foto is thuis gemaakt op de bank en heb gebruik gemaakt van een wit kleedje.

Mijn zoon is bijna een maand oud nu.

Afbeelding
Valentijn 3 by freddyonderstal, on Flickr


Afbeelding
Valentijn 1 by freddyonderstal, on Flickr


Afbeelding
Valentijn 2 by freddyonderstal, on Flickr
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Mijn eerste gedachte was... 'ze zijn wat te donker'.. Maar dat kan ook een smaak of je bedoeling zijn natuurlijk.. Baby foto's zijn over het algemeen vrij zacht qua belichting, maar misschien wilde je wel eens iets anders :D

Bij de derde vind ik de focus op het handje niet fijn.. Aandacht wordt toch eerst naar zijn gezicht getrokken, en dat is niet scherp. Pas later zie je (ik) de scherpte op het handje pas.

Qua compositie vind ik nummer drie dan juist weer de fijnste, goed op ooghoogte en wat meer ingezoomd. Foto is zo van bovenaf genomen en redelijk uitgezoomd, waardoor je zoontje een beetje in het niet valt. En bij foto 2 zou het juist weer fijner zijn als je wat meer naar rechts stond, nu kijk je zo tegen de bovenkant van zijn koppie aan ;)
Gebruikers-avatar
Bollie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 413
GeregistreerdCOLON 15 Sep 2012 21:15

Leuke mooie foto's en die met een klein spruitje doen het altijd goed.

De eerste is wat aan de lichte kant (teveel contrast), maar dat kan ook aan mijn Yoeki-Moeki monitor liggen natuurlijk.
Om vooruit te komen moet je soms een stap terug doen...

Flickr

Canon. What else...
freddy.onderstal
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 51
GeregistreerdCOLON 07 Mrt 2013 14:31
WoonplaatsCOLON Ede

Rocker schreefCOLONMijn eerste gedachte was... 'ze zijn wat te donker'.. Maar dat kan ook een smaak of je bedoeling zijn natuurlijk.. Baby foto's zijn over het algemeen vrij zacht qua belichting, maar misschien wilde je wel eens iets anders :D

Bij de derde vind ik de focus op het handje niet fijn.. Aandacht wordt toch eerst naar zijn gezicht getrokken, en dat is niet scherp. Pas later zie je (ik) de scherpte op het handje pas.

Qua compositie vind ik nummer drie dan juist weer de fijnste, goed op ooghoogte en wat meer ingezoomd. Foto is zo van bovenaf genomen en redelijk uitgezoomd, waardoor je zoontje een beetje in het niet valt. En bij foto 2 zou het juist weer fijner zijn als je wat meer naar rechts stond, nu kijk je zo tegen de bovenkant van zijn koppie aan ;)

Rocker, bedankt voor je feedback. Altijd welkom.
Te donker heb ik niet echt op gelet. De 2e foto was wat te licht en heb ik zelf zo bewerkt.

Persoonlijk ben ik trots op de 1e foto, van bovenaf. De bewerking vind ik zelf erg mooi en inderdaad; zo verschillen de smaken :).
Ik wilde niet per se iets anders dan vrij zacht o.i.d. Ook niet bewust mee bezig geweest :). Maar ik zal je tip meenemen en proberen bij de volgende bewerking.

Bij de 3e heb je gelijk. Nu trek ik ook eerder naar zijn hoofdje, terwijl de focus op het handje ligt. Punt voor jou.

Ik ga er wat mee doen en zal later nog wat foto's plaatsen.
Gebruikers-avatar
F.Brouwers
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 365
GeregistreerdCOLON 20 Jul 2010 12:09
WoonplaatsCOLON Gemert
CONTACTCOLON

op zich leuk maar wel druk met kleren, vacht en minder kleren doen het mooier wat ik zo al gezien heb. en iets meer ruimte op nr 2 was nog mooier !


grt, Frank
Gebruikers-avatar
bouk
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6783
GeregistreerdCOLON 25 Dec 2004 18:27
WoonplaatsCOLON De Rijp

leuke reeks en lief als ze slapen maar..
1 met de oogkes open had er wel bij gepast.
grt,bouk.
freddy.onderstal
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 51
GeregistreerdCOLON 07 Mrt 2013 14:31
WoonplaatsCOLON Ede

Nog even bezig geweest met een 2e foto. Naar mijn idee kwa zachtheid en belichting beter gelukt dan eerder geposte foto.

Afbeelding
Valentijn 5 by freddyonderstal, on Flickr
Gebruikers-avatar
PP
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2682
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2005 20:15
CONTACTCOLON

vraag eens wat tips aan Judith, die is goed met babys en kids
Mijn website: http://www.ppphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar