Witte achtergrond

Voor alle foto's die in een (thuis)studio omgeving zijn gemaakt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Dre_Meuffels
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 98
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2010 11:35
WoonplaatsCOLON Holtum
CONTACTCOLON

Ik zie vaak hele mooie witte achtergronden, maar hoe doe je dat zonder een belichtingsmeter en zonder te bewerken?

Mijn flitsers zijn 200w/s en kunnen ingesteld worden op vol en half.
Ik heb dus geen belichtings meter en wil dit doen met het histogram.
Maar voorlopig krijg ik dit niet klaar.
Daarom wil ik het volgende gaan uitproberen of heb jij een methode hoe ik dit zou moeten doen.
Wit achtergrond papier
2fliters schuingericht over elkaar op de achtergrond met vol belichting
Model op 1,5m vanaf achtergrond belicht met 2 flitsers op 1/2 belichting.
Model weg en maak dan een foto van de achtergrond en ik zorg dan dat het histogram helemaal rechts staat, tegen de rand aan.
Nu met het model dus op 1,5m vanaf de achtergrond het histogram rechts is dan hetzelfde gebleven maar links moet net boven de 0 zijn . Ik denk dit dan te berijken door het model verder naar achteren/voren te plaatsen of indien nodig de modelfliters te verplaatsen

Wat denk je, zou dit zo kunnen of heb jij een andere methode?
Gebruikers-avatar
karin115
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1865
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2009 23:34
WoonplaatsCOLON Aalten

Ik weet niet of je al hebt gezocht maar daar is hier op het forum heel wat over te vinden.
Bijvoorbeeld deze leerzame tutorial van Fotojeroen: http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... 3&t=105246 wellicht kun je hier wat antwoorden vinden.
The best camera of tomorrow can’t shoot a picture today
Gebruikers-avatar
Dre_Meuffels
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 98
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2010 11:35
WoonplaatsCOLON Holtum
CONTACTCOLON

karin115 schreefCOLONIk weet niet of je al hebt gezocht maar daar is hier op het forum heel wat over te vinden.
Bijvoorbeeld deze leerzame tutorial van Fotojeroen: http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... 3&t=105246 wellicht kun je hier wat antwoorden vinden.
Karin, bedankt.
Fotojeroen heeft dit prachtig omschreven pluimpje hiervoor.

Maar ik zit met een probleem;
De flitsers zijn op geheel of half in te stellen
En ik heb geen belichtingsmeter

Met deze omschrijving ga ik toch eens aan slag.
Dré
Gebruikers-avatar
PP
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2682
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2005 20:15
CONTACTCOLON

Als je flitsers niet traploos instelbaar zijn wordt hetvwel lastig en zul je moeten proberen via schuiven in afstand ( mits je de ruimte hebt), verschillende difusors evt indirect. Afijn veel proberen en noteren, dan kom je er wel.
(Overigens vind ik zelf spierwitte actergronden zelden mooi en erg steriel, geef mij maar een tikkie schaduw :D
Mijn website: http://www.ppphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar