Shoot met Duitse Doggen

Voor alle foto's die in een (thuis)studio omgeving zijn gemaakt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
Gebruikers-avatar
Thabita
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1572
GeregistreerdCOLON 05 Mei 2010 08:29

Twijfel twijfel; zal ik posten of niet. Waarom? Ik vind dat op het forum de rubriek mensen niet echt leeft onder
de leden, het merendeel is toch natuur of macro.
Afijn toch maar eens kijken wat er gebeurt. ;)

Vorige week heb ik samen met een Dianawoman een shoot gehad met Duitse Doggen. Ik vind dit echt waanzinnige honden vooral de bonte variant. Aan de hand van een moodboard zijn we met alle voorbereidingen begonnen. Het moeilijkste was wel om iemand te vinden met Duitse Doggen en dan vooral een bonte. Nadat ik eerst een fokker had aangeschreven die nogal terughoudend was vond Diana gelukkig wel iemand mbv Marinda (ook een EOS-er). Model zoeken was eigenlijk een makkie, vrijwilligers zat maar dan ga je echt zoeken naar iemand die past in het "plaatje", de sfeer, die luxe hadden we omdat we aardig wat aanmelding kregen. Daarna op zoek naar de juiste probs, stoel, tafeltje etc. Stoel was nog best lastig want je hebt stoelen en stoelen gelukkig vond Diana de stoel. :)
Vorige week was het eindelijk zover en vertrok ik richting Diana (zij heeft de mazzel dat ze een studioruimte heeft, ik nog steeds niet snik snik). We waren beiden best zenuwachtig maar met de komst van de honden verdween dat snel, wat een stel enthousiaste bakbeesten kwamen langs.

Kleine noot: Ik ben nog een beetje zoekende wat ik een mooie bewerking vind dus vandaar dat er verschillende soorten tussen zitten.

Nou ik zal maar eens wat laten zien. :)


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding
Jumper
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3895
GeregistreerdCOLON 13 Dec 2006 22:45
WoonplaatsCOLON Gemert

Zo Tabitha,
Je hebt er een hele klus van gemaakt om deze serie foto's te kunnen maken. Alleen dat verdient al complimenten :)
Thabita schreefCOLONTwijfel twijfel; zal ik posten of niet. Waarom? Ik vind dat op het forum de rubriek mensen niet echt leeft onder de leden, het merendeel is toch natuur of macro.
Afijn toch maar eens kijken wat er gebeurt. ;)
Natuurlijk is het jammer dat er dan weinig reactie komt. Overigens geldt dat de laatste tijd voor alle rubrieken hier :cry:

Zelf ben ik helemaal niet bekend met het maken van dit soort foto's en kan je dan ook niet echt goede adviezen geven.
Wel een paar dingetjes die mij zo maar opvallen:
Bij foto 1 vind ik in de benedenhoeken de vignettering (?) niet mooi. Ook jammer dat de vaas voor de helft achter de stoel wegvalt.
Foto 2 zou ik iets meer naar rechts gedraaid zijn zodat dat 'ding'op het bankje wegvalt en rechts wat meer ruimte komt. Ook hangt de schilderijlijst scheef, maar of dat erg is . . . ?
De 3e en de laatste zijn erg mooi, niets op aan te merken :)
Bij 4 en 5 vind ik de achtergrond aan de te lichte kant. Ook dat de achterste hond zijn koppie niet wil laten zien is jammer.

Maar verder respect voor deze shoot.
Hier mogen best veel reacties op komen :wink:

Jan
Canon materiaal
Gebruikers-avatar
Just Be-Art
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 126
GeregistreerdCOLON 26 Aug 2006 18:20
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Voor wat betreft de kritiekpunten, kan ik me helemaal bij Jan aansluiten. Favoriet: 6 en 3 (in die volgorde).
Gebruikers-avatar
woody111
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1910
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2008 19:09
WoonplaatsCOLON Alblasserdam
CONTACTCOLON

Geweldige beesten zijn het, helaas geen ruimte om zulke jongens te herbergen.
Wat de foto's betreft,
Nr. 1 vind ik de vignettering net te, iets minder had net wat mooier geweest denk ik.
Nr. 2 vind ik jammer dat, net als bij 4, de honden een andere kijkrichting hebben.
Het valt net teveel op dat er iets of iemand teveel aandacht trekt.
Het schilderij lijstje hangt wat scheef.
Nr. 3 is top, linker hond is iets afgeleid maar niet storend.
Wel een klein schaduw randje links onderaan de foto waardoor hij iets scheef lijkt te staan.
Nr. 4 zie nr.2 en jammer dat de derde hond zijn kop niet zichtbaar is.
Nr. 5 en 6 vind ik goed geslaagd.
Misschien wat kritiek maar neemt niet weg dat ik blij zou zijn met deze foto's.
Hulde voor je moeite die jullie gedaan hebben om tot deze shoot te komen, ik ben een keer 3 uur bezig geweest met mijn 2 honden en uiteindelijk net niet de foto kunnen maken die ik voor ogen had,
Wel veel lol gehad met ze en zij waarschijnlijk veel meer lol om mij gehad.
Denk dat je een leuke shoot heb gehad.

Gr. John
Just my opinion, groeten John
http://www.johnmaasfotografie.nl
gonwil
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 513
GeregistreerdCOLON 30 Mrt 2008 19:20

Een heel werk voor deze shoot,
mijn complimenten!
groet Gonda.
Jef-W
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4021
GeregistreerdCOLON 14 Mei 2011 20:12
WoonplaatsCOLON Hengelo (O)
CONTACTCOLON

Leuke serie. Ik doe het je niet na :wink:

Zo zie je maar weer dat met meerdere honden het lastig is om alle koppen in de zelfde richting te krijgen.

Vind persoonlijk dat het lijkt bij nr3 dat de benen uit het hoofd komen. Toen ik die plaat voor het eerst zag vond ik hem mooi, maar hoe langer ik er naar kijk storen mij toch die benen.

Nr 6 vind ik de mooiste.

Gr. Jeffry
Mijn site: www.jeffrywesterhoff.nl
Tevens op: flickr
Gebruikers-avatar
Klaasw
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 340
GeregistreerdCOLON 04 Aug 2009 17:23
WoonplaatsCOLON Willemsoord

Totaal geen verstand van deze tak van fotografie, maar ik vind het erg leuke foto's geworden!! Mijn favoriet is nummer 3, die vind ik vooral qua kleuren boven de rest uitsteken.
Canon EOS 7D |EF 17-40 F/4 L | EF 70-200 F/4L
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Heej Karina.

Hulde voor het toch plaatsen van deze serie.
Nog los van het aantal reacties, ik weet dat je hiermee een grote drempel genomen hebt..!

Vind de serie zeer geslaagd. Wat de twijfels over de bewerkingen betreft, welkom in de wondere wereld van photoshop.
Kwestie van tijd en eigen smaak ontwikkelen vinden alle mogelijkheden die het te bieden heeft.

Laat ik vooropstellen dat ik weet welke voorbereiding hier in is gaan zitten. Complimenten voor het totaalplaatje wat er neergezet is!

Nog even iets over de inhoud; Mijn voorkeur gaat nar 2, 3 en 6.

Wat kleine aandachtspuntjes;

De 1e zou ik aan de bovenkant nog ietsje croppen. De bewerking smaakt me wel, de vignettering onderin mag iets minder idd.

De 2e, de lijst, is al genoemd. En de telefoon had wat meer naar rechts in beeld mogen komen (leuk detail wel!) Nu leidt hij wat af aan de buitenkant.
(Maar eerlijk is eerlijk, dit is achteraf, denk dat ik dat zelf tijdens een degelijk drukke shoot ook niet opgemerkt zou hebben..)
Bewerking is super mooi, zou hoogstens misschien wat donkerder mogen omdat wang van model nu erg licht is. Maar is smaakwestie denk ik.!

Wat de hier en daar afwijkende kijkrichting van de honden betreft, tsja, het zijn nu eenmaal geen aanstuurbare menselijke modellen.
Dit is gewoon heeel erg lastig.

Bij de laatste zorgt de witte rand van het kader voor een wat vreemd afgesneden hoofd. Zou daar het wit weglaten, of geen kader gebruiken.
Maar de dubbele interactie met de camera is top.

Ik ken je een beetje en dit was zeker geen gemakkelijke shoot om "mee te beginnen" ook nog.
Dus een welgemeende diepe buiging en complimenten bij deze!
Zowel wat resultaten als het hier plaatsen betreft.. hihi
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
Gebruikers-avatar
Thabita
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1572
GeregistreerdCOLON 05 Mei 2010 08:29

WOOOW allemaal bedankt voor de complimenten en puntjes van aandacht. Daar kan ik zeker wat mee.
Wat Frank ook zegt het is voor mij idd nog een beetje zoeken wat ik zelf een mooie bewerking vind zelf ik 3 het mooist
met 1 (zonder vignetering ;) ) vlak erachter.
Tja, de shoot zelf was vaak best lastig met die honden, dan keek de een wel in de camera en de ander niet, ze waren ook
best heel druk (maar heel lief), ze wilde ook vaak vooral met elkaar spelen (er zat ook een pup bij). En uiteraard juist op het
moment dat je even niet oplet is er DAT moment en ja dan baal je.
Maar wat was het een feestje, met gezellige mensen en honden, ook de hele voorbereiding van het zoeken naar een moodboard tot
de shoot zelf was enorm leuk om te doen, het smaakt absoluut naar meer.
Gebruikers-avatar
Marfique
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3784
GeregistreerdCOLON 07 Mei 2006 16:29
WoonplaatsCOLON Wijchen
CONTACTCOLON

Er zijn best wat puntjes hier en daar, maar vooral 1 en 2 zijn super mooi! Heel lekker sfeertje erin ook!

Inderdaad teleurstellend dat er zo weinig wordt gereageerd vaak; helaas zelf ook die ervaring...
Gebruikers-avatar
Geelduikbootje
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1546
GeregistreerdCOLON 19 Nov 2006 11:10
WoonplaatsCOLON Het bosch van den hertog

Wat een lef!
En wat een pracht platen.

Wie ben ik om hier commentaar op te geven :-)
Toch mijn reactie.

Foto 1 is naar mijn mening "af", kijkt heerlijk weg.
Foto 2 was in eerste instantie "nee", maar naar een aantal keren goed laten inwerken vind ik het een heel mooie registratie. Misschien wel de beste.
Foto 3 en 4 lief, knus, cozy, je kunt er van alles bij bedenken, gewoon
Foto 5 er mist een stukje van haar rok, eigenlijk wel jammer
Foto 6 yep, da's er eentje voor in de kamer, een beauty.

Een dikke compliment is absoluut op z'n plaats. Petje af.
As we live a life of ease, Every one of us has all we need
Sky of blue, and sea green, In our yellow submarine
Anoniem 3

Op de kwaliteit van de foto's heb ik niets aan te merken.
Just wished I was a dog :oops:
Gebruikers-avatar
Ina
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3090
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2006 22:46
CONTACTCOLON

Alles is al gezegd, daar hoef ik niets aan toe te voegen.
Maar complimenten kunnen niet vaak genoeg gegeven worden, dus vond ik een reactie wel op z'n plaats.
Knáp, héél knap dat je dit hebt neergezet. Niet even 'snel-snel' maar juist met veel voorbereiding.
Complimenten :!:
Groet, Ina
Gespannen?? Gebruik eens wat vaker de ontspanknop........
Gebruikers-avatar
redone51
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 850
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2009 14:36
WoonplaatsCOLON Op de Brabantse Wal

Mooie serie heb je hier geplaatst.
Ik denk dat alles al genoemd is, behalve dat ik vind dat je het afgelopen jaar enorm gegroeid ben!
Smaken verschillen-Gelukkig maar. :)
Frank Doorhof
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1701
GeregistreerdCOLON 16 Apr 2006 17:13
WoonplaatsCOLON Emmeloord
CONTACTCOLON

Hi
Nummer 1 is erg goed maar dan zonder vignette.
Nummer 2 is ook interessant.
Nummer 3 is echt de topper voor mij, ook mooie bewerking.
Daarna is het alsof het een andere fotograaf is, die vind ik dus duidelijk minder persoonlijk.
Maar 3 is echt erg goed, top.
http://www.frankdoorhof.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.fotografie-workshops.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

"Je maakt gewoon de foto zoals je hem gewoon maakt"
Gebruikers-avatar
Billie-90
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3805
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2011 12:38
WoonplaatsCOLON Maastricht

hm.. alles is al gezegd geworden :oops:

mooie foto's! :mrgreen:

gr. michel
"Niets is onmogelijk, het wilt alleen niet altijd lukken.."

Check out my -> Flickr <-
Gebruikers-avatar
Jasmino
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 571
GeregistreerdCOLON 12 Feb 2006 10:31
WoonplaatsCOLON Ergens in de buurt van Amsterdam
CONTACTCOLON

Ik vind het ook een prachtige serie! Wat een geduld moet je hebben gehad om dit zo uit te werken en te fotograferen. Ik vind zelf het werken met honden ontzettend lastig. Ik heb er ook 2, van een veel kleinere maat, maar die willen echt niet meewerken als model hoor, ze zijn veel te nieuwsgierig naar de camera en wat het baasje daarmee allemaal doet ;-)) Dus: heel knap!

Nummer 1 is mijn persoonlijke favoriet, ik vind het een super plaat en de vignettering stoort mij helemaal niet. Mooie sfeer, prachtige kleuren! Ik vind alle foto's erg mooi, maar nummer 5 vind ik persoonlijk iets minder, de houding van de hond vind ik er te onnatuurlijk.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
E7picture
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 817
GeregistreerdCOLON 23 Dec 2007 10:21

Gaaf om deze serie hier terug te zien. Super ook dat je zo lekker aan het variëren bent in je nabewerking. Niet iedereen zal over elke bewerking even enthousiast zijn, maar wat maakt dat uit?

Mijn favoriete foto's zijn nummer (al heb je ze geen nummers gegeven.... ;-) ) 1, 2 en 5. De vignettering vind ik op zich niet zo erg maar dan was misschien iets meer ruimte onder in de foto (waar dan dus het vignet komt) net wat fijner geweest. De vaas stoort mij totaal niet. De 2e is gewoon heel netjes, maar heeft de setting, jouw standpunt en haar blik van de 1e mijn voorkeur. Nummer 5 vind ik de verhoudingen gewoon heel erg gaaf.

Foto 3 en 4 heb ik wat minder mee. Zit naar mijn beleving wat minder spontaniteit in. De laatste vind ik wat te rood geworden in het gezicht.

Maar al met al: erg gaaf om te zien. En hopelijk meer en vaker posten
Kijk op E7picture.nl voor mijn portfolio, nieuws en meer.
Gebruikers-avatar
Thabita
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1572
GeregistreerdCOLON 05 Mei 2010 08:29

Bedankt allemaal voor de reacties, de volgende ga ik zeker proberen op de kleine puntjes te letten. Ik heb al een project voor ogen waar ik al voorbereidingen voor aan het treffen ben.
En ja, dan nog proberen een eigen stijl te vinden in het bewerken alhoewel dat denk ik ook afhankelijk is van de setting. De serie van Charlotte alleen volgt nog, ietwat druk gehad.
Gebruikers-avatar
Ganz
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 717
GeregistreerdCOLON 30 Aug 2008 22:25
WoonplaatsCOLON provincie Utrecht
CONTACTCOLON

er is al veel gezegd over deze shoot, maar ik wil er nog het volgende aan toevoegen: gave honden, leuk bedacht, mooi uitgevoerd !!
ik vind ze stuk voor stuk wel iets hebben, over de kleine puntjes val ik niet daar is al genoeg over gezegd.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar