Zeer goed voorbeeld van Photoshop!!

Voor alle foto's die in een (thuis)studio omgeving zijn gemaakt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
Gebruikers-avatar
Dianawoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1829
GeregistreerdCOLON 02 Feb 2011 22:12
WoonplaatsCOLON Lepelstraat

Bedankt voor jullie reactie's en ja het is voor mij inderdaad allemaal nog nieuw dit soort bewerkingen, dus dat komt uiteindelijk wel goed :mrgreen:

Foto Jeroen, je hebt helemaal gelijk wat betreft visagie. Maar dit is de dochter van mijn vriend die bij ons met de vakantie is en helaas geen visagie aanwezig dus. De foto die ik hier heb geplaatst is dan ook één van de slechtste foto's die er bij zat, maar heb hem expres bewerkt om te kijken wat er uit kan komen.
De huid is achteraf gezien te glad getrokken, daar zal ik de volgende keer op letten. :wink:

Illuminatus bedankt voor je uitgebreide opbouwende kritiek, daar leer ik alleen maar van!
Hoe hoger ik de lat leg, hoe sneller ik er onder door ga... dus omlaag met die lat, dan kan ik er overheen stappen en verder gaan
Gebruikers-avatar
PP
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2682
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2005 20:15
CONTACTCOLON

Wilde een heel verhaal gaan typen en toen zag ik dat mijn voorganger goed verwoord heeft wat ik ook een beetje wilde zeggen . de gereedschappen ken je nu nu veel mee gaan spelen en proberen de juiste dosering te vinden. een portret mag best een beauty worden, maar de grens tussen subtiel en net niet meer is dun.
Kijk over een half jaartje nog maar eens naar deze foto en je zult zien dat je met een aantal aspecten toch niet zo tevreden was :wink: (zo verging het mij tenminste)
Mijn website: http://www.ppphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sis'ray
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 295
GeregistreerdCOLON 10 Aug 2012 08:03
WoonplaatsCOLON Weert

Illuminatus; jouw bewerking van de foto heeft weer een andere uitstraling, een
meer frisse uitstraling in vergelijking van. Knap.
Grtz
Grtz, Jack
Gebruikers-avatar
woody111
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1910
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2008 19:09
WoonplaatsCOLON Alblasserdam
CONTACTCOLON

Zoals eerder vermeld, maak er een tutorial van als je er tijd en zin in heb, ben wel nieuwsgierig hoe dit tot stand kom.
Of het te ver is gegaan laat ik in het midden maar daar ging het ook niet om in dit topic
Just my opinion, groeten John
http://www.johnmaasfotografie.nl
rboerdijk
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 69
GeregistreerdCOLON 01 Jan 2012 22:44

Ik vind het super dat je van een slechte foto nog iets kunt maken met fotoshop - altijd handig om een backup
achter de hand te hebben. Bovendien is dit denk ik heel leerzaam omdat je door dit 'extreme' voorbeeld nu net
zo goed ziet wat je met photoshop kunt en wat het effect van een bewerking is.

Verder een kwestie van nuancering - mijn eerste portretten met lightroom waren ook helemaal weggepoetst.
Frank heeft daar toen een commentaar op gegeven (terecht), en nu probeer ik de bewerkingen minder sterk
te maken. ( en misschien is het nog steeds wel overdreven in mijn geval, kwestie van feedback & leren ^^).

Hoe dan ook, ik vind het geslaagd!
E7picture
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 817
GeregistreerdCOLON 23 Dec 2007 10:21

Zo wat een hoop reacties tégen Photoshop.

Dan kan ik wel stellen dat ik het met de meeste van deze reacties oneens ben. Met een dergelijk resultaat is het duidelijk dat er geshopt is en ik vind dat 100% prima. Net als een schilder die ook niet 1 op 1 de realiteit op het doek zet. Het is gewoon een lekker uitgebreide bewerking, niks meer en minder. Enige jammere is, en dat zit al in het origineel, het kleurverschil in haar huid op d'r neus. Daardoor is haar neus wat donkerder/roder dan de rest.

Wat mij betreft kan je gewoon tevreden zijn met dit resultaat.
Kijk op E7picture.nl voor mijn portfolio, nieuws en meer.
Gebruikers-avatar
PP
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2682
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2005 20:15
CONTACTCOLON

E7picture schreefCOLONZo wat een hoop reacties tégen Photoshop.

Dan kan ik wel stellen dat ik het met de meeste van deze reacties oneens ben. Met een dergelijk resultaat is het duidelijk dat er geshopt is en ik vind dat 100% prima. Net als een schilder die ook niet 1 op 1 de realiteit op het doek zet. Het is gewoon een lekker uitgebreide bewerking, niks meer en minder. Enige jammere is, en dat zit al in het origineel, het kleurverschil in haar huid op d'r neus. Daardoor is haar neus wat donkerder/roder dan de rest.

Wat mij betreft kan je gewoon tevreden zijn met dit resultaat.
Volgens mij zijn er ook genoeg reacties vóór PS hoor :wink: , mij gaat het meer over dat ze op de goede weg is maar dat je moet uitkijken met zulke bewerkingen dat je niet "doorschiet" in wat allemaal kan, dat verliezen mensen nogal eens uit het oog
Mijn website: http://www.ppphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
eos550
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 219
GeregistreerdCOLON 25 Sep 2011 11:29
WoonplaatsCOLON België
CONTACTCOLON

Daar gaat het inderdaad om, ze heeft de techniek door en weet ook hoe er mee om te gaan.
Ik wacht vol ongeduld op volgende resultaten. :P

PP schreefCOLON
E7picture schreefCOLONZo wat een hoop reacties tégen Photoshop.

Dan kan ik wel stellen dat ik het met de meeste van deze reacties oneens ben. Met een dergelijk resultaat is het duidelijk dat er geshopt is en ik vind dat 100% prima. Net als een schilder die ook niet 1 op 1 de realiteit op het doek zet. Het is gewoon een lekker uitgebreide bewerking, niks meer en minder. Enige jammere is, en dat zit al in het origineel, het kleurverschil in haar huid op d'r neus. Daardoor is haar neus wat donkerder/roder dan de rest.

Wat mij betreft kan je gewoon tevreden zijn met dit resultaat.
Volgens mij zijn er ook genoeg reacties vóór PS hoor :wink: , mij gaat het meer over dat ze op de goede weg is maar dat je moet uitkijken met zulke bewerkingen dat je niet "doorschiet" in wat allemaal kan, dat verliezen mensen nogal eens uit het oog
Gebruikers-avatar
F.Brouwers
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 365
GeregistreerdCOLON 20 Jul 2010 12:09
WoonplaatsCOLON Gemert
CONTACTCOLON

Dat heb je mooi gezegd @Illuminatus herken er veel in zoals ik vroeger ook ben begonnen en idd door het enthousiasme raak je verblind.
@Diana laat je zeker niet ontmoedigen het is al heel knap wat je hier laat zien !

Grt, Frank
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar