Zwangerschapsshoot met Anniek

Voor alle foto's die in een (thuis)studio omgeving zijn gemaakt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Het is alweer een tijd geleden (eind april om precies te zijn) dat ik een shoot had met Anniek, die toen iets van 8 maanden zwanger was. Inmiddels is ze al geruime tijd bevallen dus, maar ik wilde deze foto's toch hier nog even tonen om er op- en/of aanmerkingen op te horen :)

Haar moeder was er ook bij, zoals op de laatste twee foto's nog te zien is

1.

31855

2.

31856

3.

31857

4.

31858

5.

31859

6.

31860

7.

31861

8.

31862

9.

31863

Gebruikers-avatar
bouk
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6783
GeregistreerdCOLON 25 Dec 2004 18:27
WoonplaatsCOLON De Rijp

leuke reeks maar heel jammer van de onderkleding.
grt,bouk.
Gebruikers-avatar
mg75
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 230
GeregistreerdCOLON 04 Jul 2005 07:55

Aardige reeks. ik ben ook nog steeds lerende in de materie. ik doe het je op dit moment niet na :-)

overal lijken de foto's een beetje donker.

Als ik de foto's bekijk en corrigeer me als ik het fout heb.
Zie ik 1 flitshead (mainlight)
en een goudkleurige invul kan een goudkleurige reflector zijn. wit of zilver was beter geweest. Maar heb geen idee van je setup.

Verder bij de foto's waar de ogen zichtbaar zijn, teveel oogwit. de kijk hoek had wat flauwer gemogen. draai liever deel van lichaam dan alleen de ogen. Mis ook contact met het talent.
Ook een aantal crops zijn net even te krap. zoals bijvoorbeeld 3-5-7-9

Bij 6 en 7 even de teen wegshoppen. maar zowiezo lijkt het net of ze geen onderbenen heeft.

Denk dat er post nog wel wat te behalen valt.

TIP. Die ik in een workshop heb gekregen en veelvuldig toepas.
Als ik in de studio fotografeer, probeer het tetheren via lightroom. Het geeft op een veel groter scherm weer wat je geschoten hebt met veel meer informatie ook je compositie. En de talenten kunnen gelijk even meekijken.
30D|7D|1Dmkiv plus heldere jampot glazen
m-etops.nl
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Ik zie dat ik nog niet op jullie posts gereageerd had... :oops:

Allereerst schiet ik zelf ook (bijna) altijd tethered in de studio, zo ook deze keer. Hierop kijk ik gedurende de shoot wel een paar keer, maar niet na elke foto... Verder maak ik gebruik van een lichtmeter.
Er zijn een paar foto's waarbij ze iets lichter zouden mogen zijn in het gezicht. Meestal zie je dat onervaren modellen toch soms weer wat verplaatsen of helemaal naar je toe komen lopen terwijl je al wel gemeten had. Niet altijd heb ik dan de zin om weer opnieuw te meten, in dit geval ook door de beschikbare tijd (was voor het goede doel, en had dus maar beperkte tijd per sessie).

Qua opstelling had ik links van het model het hoofdlicht staan (voor de kijkers rechts) met een octabox. Rechts van het model stond een striplight en erachter nog een haarlichtje. Er is dus geen goudkleurig reflectie scherm gebruikt (uberhaupt geen goudkleurig iets).

Voor wat betreft de krapte van de crop... mogelijk is dat smaak, zelf hou ik wel van iets krappere crops eigenlijk. Vindt 9 nog vrij ruim zelfs ;)

En de onderkleding is op een aantal foto's inderdaad wel jammer! Leerpuntje voor de volgende keer om daar nog meer op te letten...

In elk geval bedankt voor jullie reakties!
Gebruikers-avatar
F.Brouwers
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 365
GeregistreerdCOLON 20 Jul 2010 12:09
WoonplaatsCOLON Gemert
CONTACTCOLON

Idd jammer van de onderkleding, toch ook te veel in scene gezet het mag van mij iets meer natuurlijker en zachter.
Foto 4 de beste voor mij !


Grt, Frank
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Jij ook bedankt voor je reactie Frank!

Overigens waren de attributen (slofjes, letters) door het model zelf meegenomen, dit om even aan te geven wat haar verwachtingen/bedoelingen een beetje waren :)
Gebruikers-avatar
mg75
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 230
GeregistreerdCOLON 04 Jul 2005 07:55

Geeft ook niet. zolang zij er blij mee zijn, is er niets aan de hand :-)
30D|7D|1Dmkiv plus heldere jampot glazen
m-etops.nl
Gebruikers-avatar
Ganz
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 717
GeregistreerdCOLON 30 Aug 2008 22:25
WoonplaatsCOLON provincie Utrecht
CONTACTCOLON

Er is al het een en ander gezegd, ik wil er een toevoegen dat ik op de meeste platen toch de trots/blijdschap terug zie.
Dus dat maakt het op zich al een geslaagde serie.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar