Naomi

Voor alle foto's die in een (thuis)studio omgeving zijn gemaakt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
E7picture
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 817
GeregistreerdCOLON 23 Dec 2007 10:21

Nou mijn eerste plaatsing na de herindeling van het forum. Heb zelf ook veel minder foto's gemaakt de laatste tijd omdat ik graag en studioruimte wilde. Deze inmiddels gevonden en een bult energie terug gekregen om van alles te proberen en kijken wat er kan.

Dat was dan ook de doelstelling van de shoot met Naomi. Proberen en een leuke dag samen.

1.

31839

2.

31840

3.

31841

4.

31842

5.

31843

6.

31844

7.

31845

Groeten,
Erik
Kijk op E7picture.nl voor mijn portfolio, nieuws en meer.
Gebruikers-avatar
Dianawoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1829
GeregistreerdCOLON 02 Feb 2011 22:12
WoonplaatsCOLON Lepelstraat

Wauw super mooie foto's!!
Nummer 1 vind ik mooi door het jurkje wat ze aan heeft. 3, 4 en 5 vind ik erg mooi belicht en nummer 7 is wel favoriet!
De overige vind ik natuurlijk ook mooi! :mrgreen:
Hoe hoger ik de lat leg, hoe sneller ik er onder door ga... dus omlaag met die lat, dan kan ik er overheen stappen en verder gaan
wernerfotografie

Yep mooie fotos, niet allemaal even mijn smaak maar zeer nette en verzorgde serie. Mooi model btw :)
Sis'ray
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 295
GeregistreerdCOLON 10 Aug 2012 08:03
WoonplaatsCOLON Weert

Heel mooie serie foto's van deze mooie meid.
Voor mij is foto 3 favoriet. Het is haar pose hier op deze foto, en waarschijnlijk
ook de zw weergave die een lichte melangolieke sfeer oproept..
Grtz
Grtz, Jack
Gebruikers-avatar
lastigportret
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 122
GeregistreerdCOLON 19 Mrt 2011 10:44
WoonplaatsCOLON Capelle aan den IJssel
CONTACTCOLON

Ha,

Nr. 1 vind ik kwa kleur en licht erg goed!
de bewerking in foto 2 vind ik niet mooi, het model ziet er flets en een beetje spookachtig uit!
De zwart-wit omzetting in foto 3 en de compositie van die foto vind ik erg mooi.
de achtergrond in foto 4 en 5 vind ik afleiden.

gr. Johan
Canon EOS 5D - Canon EF 17-40 f/4.0 L USM - Canon EF 70-200 f/4.0 L USM - Canon EF 50mm f/1.4 USM - Canon EF 40mm f/2.8 STM - Speedlite 550EX

http://www.duefotografi.nl
http://www.facebook.com/duefotografi
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Nou, duidelijk flink aan het uitproberen geweest...!

Mijn stem gaat uit naar de nummers 3 en 7, beide erg mooi met beide echt een eigen charme.

Afwijkende kleurtinten bij bewerkingen zijn nog altijd niet mijn ding, maar blijft een persoonlijk iets uiteraard.

2 kleine puntjes die mij " opvallen".
Het verloop van haar scheiding kijkt voor mij niet zo prettig, met name op 1 en 2.
En ik denk persoonlijk dat portret van 5, zeker haar sterke blik, veel krachtiger tot zijn recht komt als die onderaan wat meer gecropt wordt, bijv. tot net onder de vouw van haar rechterarm
Nu vraagt de borstpartij/middenrif wat mij betreft net iets teveel aandacht, zonde van het mooie portret wat mij betreft.

Maar al met al, prima serie, uitstekend begin van ongetwijfeld nog veel plezier van en moois uit je studio..!
Have fun en suc6!
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

Hoi Erik,

Nogmaals gefeliciteerd met je studio.Te gek hoor !! Ik had al een paar fotootjes van je gehad en ook deze zien er goed uit. Je hebt zorg besteed aan alle foto's en dat zie je terug. Qua belichting , pose en uitsnede hoef ik je niks te vertellen, dat doe je goed. Leuk ook dat je externe elementen van de ruimte waar je zit heel subtiel terug laat komen. Qua smaak valt er niet te twisten, maar noem toch even foto 2. Deze vind ik te blauw en te flets. Voor mij niet prettig om naar te kijken. En probeer eens wat meer met de gezichtsexpressie van het model te werken. Forceer dat maar eens. Moeilijk, maar dat kun jij :wink:
Ik hoop gauw een keer je ruimte te komen bewonderen !!

groeten Martijn
Gebruikers-avatar
veldje63
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1761
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 19:59
WoonplaatsCOLON Kaag en Braassem
CONTACTCOLON

Nice!!! 1 en 6 vind ik erg mooi.
Alleen de foto's met de blauwe toning hoeven voor mij niet.
groetjes,
Rob
Gebruikers-avatar
Billie-90
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3805
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2011 12:38
WoonplaatsCOLON Maastricht

sooo, foto 4 en 6 zijn er mooi..
foto 2 vind ik erg jammer van het blauwe..
ook wel 5 maar minder "storend"

gr Michel
"Niets is onmogelijk, het wilt alleen niet altijd lukken.."

Check out my -> Flickr <-
E7picture
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 817
GeregistreerdCOLON 23 Dec 2007 10:21

Allereerst iedereen dank voor de reacties. Ik kan begrijpen dat het niet ieders smaak kan zijn en zeker niet alle foto's binnen de reeks. Daarvoor zit er genoeg verschil tussen de verschillende resultaten. Leuk ook om te zien dat het niet persé dezelfde foto's zijn die de voorkeur krijgen. Ik ga niet op iedereen persoonlijk in maar pak er eea uit.

Lijkt me voor zich spreken dat de bewerkingen in de foto's een bewuste keuze zijn (bijvoorbeeld het blauwe). Maar het staat jullie natuurlijk volkomen vrij om het niet met mijn keuze in deze eens te zijn. Het blauwe op foto 2 is trouwens niet echt een 'bewerking' maar vooral door het instellen van de witbalans verkregen.

Ik zou willen dat ik mijn diafragma nog meer kan knijpen zodat ik bij daglicht een achtergrond nog meer kan wegflitsen. Dat was bij 4 en 5 echter niet goed toe realiseren. Al ben ik zelf wel erg tevreden over de uiteindelijke bewerking en de achtergrond.

@Frank64 : ik snap je voorstel van de crop niet helemaal. Welke vouw bedoel je precies? Als je hem tot aan bovenarm cropt leg je dan juist niet nog meer nadruk op d'r borsten? Daarbij snij je dan vrij snel door haar vingers heen volgens mij. Dan zou de crop nog extremer of net wat minder extreem moeten.

@Martinus: nogmaals dank en kom snel maar eens een bakkie doen (en shootje?)
Kijk op E7picture.nl voor mijn portfolio, nieuws en meer.
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Gefeliciteerd met je studio, is het een antikraak ruimte??
Mooie serie zo! Het blauwige van foto 2 is niet helemaal mijn ding (waar ik dat dan bij nr 5 weer minder storend vindt), maar ik vindt het stuk voor stuk strakke platen!
Gebruikers-avatar
bouk
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6783
GeregistreerdCOLON 25 Dec 2004 18:27
WoonplaatsCOLON De Rijp

derde en vierde de voorkeur.
grt,bouk.
Gebruikers-avatar
F.Brouwers
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 365
GeregistreerdCOLON 20 Jul 2010 12:09
WoonplaatsCOLON Gemert
CONTACTCOLON

mooie serie, ga voor nr 3 !


grt, Frank
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Ik bedoelde geen crop aan de bovenkant.

Maar aan de onderkant en nogq stukje voor de kijker links.
Onder Ongeveer halverwege de boezem, zodat je links onder de vouw in haar rechterarm uitkomt.
Bovenzijde ongewijzigd laten.
Hoop nu wel duidelijker :wink:
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
Gebruikers-avatar
Chrit
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 726
GeregistreerdCOLON 19 Okt 2005 12:55
WoonplaatsCOLON Herten
CONTACTCOLON

Mooie serie. 1,3 en 4 zijn mijn favorieten.
www.chrit.nl

Canon 5D MK3 + BG-E11 | 17-40 f4 L | 24-105 f4 L IS | 70-200 f2.8 L IS | 50mm 1.4 | Speedlite 430 EX | Canon 600ex-rt | Media Storage M30
Gebruikers-avatar
Ganz
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 717
GeregistreerdCOLON 30 Aug 2008 22:25
WoonplaatsCOLON provincie Utrecht
CONTACTCOLON

Hoi Erik, mooie serie, ik had al het een en ander gezien van dit moois...

#1 ik zeg niks meer aan doen !
#2 heel ietsje pietsie te krap gekaderd maar dat is mijn mening, je doet dit wel vaker valt mij op, de een zal het mooi vinden de andere (zoals ik iets minder)
verder vind ik haar blik hier minder, ze kijkt een beetje verbaast.
#3 mooi, daarom geen opmerkingen
#4 Technisch is er niks mis mee, maar iets aan haar blik klopt niet (mijn mening ;) )
#5 ook mooi, wat me wel opvalt, de overgang van broek naar huid/buik is wat vlekkerig
#6 heel mooi, toch weer die blik ...
#7 jammer dat haar voeten er niet helmaal op staan
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar