Schatjes...

Voor alle foto's die in een (thuis)studio omgeving zijn gemaakt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
blubber
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1021
GeregistreerdCOLON 02 Aug 2010 20:10

Bij mij in de kamer werd het tijd om de protret foto`s van mijn kinderen te vervangen.
gewone standaard portretten heb ik van hun al genoeg gezien.
Dus vandaar deze iet wat ongewone portretten.
De scherpte heb ik bij Rik en Lotte bewust niet op het gezicht gedaan.
Ben benieuwd wat jullie er van vinden.


Roel 8 jaar

29688

Rik 3 jaar

29687

Lotte 10 jaar

29686

Dank voor het kijken.
Gebruikers-avatar
hbarkhof
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 785
GeregistreerdCOLON 17 Jul 2010 12:18
WoonplaatsCOLON Noord-Brabant, Best, hbarkhof
CONTACTCOLON

Leuk gedaan hoor ! Inderdaad (B)engeltjes :)
rikkerdeklik
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 113
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2009 08:14

Technisch gezien mooie foto's. De eerste spreekt me het meeste aan, om twee redenen: bij 2 en 3 vind ik de scherpte op de voorgrond niet lekker kijken (hoewel je zegt dat dit een bewuste keuze is) en ik vind de sfeer (door de gebruikte gebaren en voorwerpen) niet zo bij kinderen passen. Tevens kijken ze een beetje boos/streng. Dat spreekt me ook niet zo aan. Ik zou liever blije, lachende kindjes aan de muur hebben hangen, althans de foto's daarvan :-)
De vrijheid van de fotograaf zit gevangen in de kaders van zijn foto.
Gebruikers-avatar
blubber
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1021
GeregistreerdCOLON 02 Aug 2010 20:10

@ hbarkhof...dank je voor je reactie

@ rikkerdeklik: Mijn kinderen hangen al jaren lachend en vrolijk aan de muur en vond het wel leuk om eens wat anders te doen.
de vrolijke en blije gezichtjes ken ik nu ondertussen wel en vind dit absoluut iets hebben.
De mensen die mijn kinderen kennen weten dat ze zo niet zijn natuurlijk maar juist daarom vond ik het leuk om ze zo weg te zetten.
Maar goed dat is ieder zijn eigen smaak...over een paar manden zal ik de foto`s waarschijnlijk toch weer veranderen en wie weet wat ik dan weer verzin...
Misschien speelt onze voorkeur van horror films een rol ha ha....wij zijn er in ieder geval erg blij mee.

Ik heb juist de scherpte op de voorgrond gelegd om zo duidelijker te maken wat ze vast hebben of gebaren, maakt het voor mij nog wat spannender.

Maar het gaat ook om de technische kan van de foto en die vond je goed dus mijn dank daarvoor.

Bedankt voor je reactie.

Grt Marco
Nathalietje
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 565
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2011 13:26
WoonplaatsCOLON noord holland
CONTACTCOLON

ik stoor me eerlijk gezegd best wel aan de enorme mega hoeveelheid ruis.
ook de attributen vind ik niet echt heel boeiend en het doet me ook niet heel veel...misschien foto 1 de bijl wat ketchup of iets overheen gedaan om het drama effect wat meer effect te geven

foto 2 had ik er persoonlijk uitgelaten de 2 andere hebben attributen en dat jongetje niet
Gebruikers-avatar
blubber
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1021
GeregistreerdCOLON 02 Aug 2010 20:10

De ruis was een ding waar ik het ook niet zo mee eens was.
Zonder ruis vind ik de foto wat te "netjes" voor de sfeer die ik weg wilde zetten.
Dus heb ik besloten om er toch wat ruis toe te voegen.
Misschien moet ik het toch maar weer weg halen.

Met foto 2 was de hele serie begonnen.
Ik had deze foto gemaakt, (eigenlijk voor een lokaal metal bandje) en omdat ik deze zo stoer vond heb ik geprobeerd met de andere twee kinderen om hun in de zelfde stijl weg te zetten.
Als serie was het zeker mooi geweest als ze allemaal wel, of allemaal geen atribuut vast hadden.
Maar ik weet niet of ik de jongste een bijl of groot mes in zijn handen had moet geven ha ha.....

Dank voor je reactie!
Jeldo
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 419
GeregistreerdCOLON 07 Nov 2010 14:39

Leuke serie vind ik dit waarvan 3 mij wel pakt maar ik mis inderdaad wel wat ketchup en/of een tattootje
of sigaretje. Leuk was geweest als ze ook écht iets inhakken. Een ander kindjes hoofd gaat misschien wel ver,
maar levert wel een apkkende foto denk ik...

Bedankt voor posten!
Gebruikers-avatar
blubber
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1021
GeregistreerdCOLON 02 Aug 2010 20:10

Je brengt me op iedeeen....iemand een kind te leen?
grapje...dank je voor je reactie, het bloed druppeltje had het misschien af gemaakt...goed idee voor de volgende keer.
Heb aan deze foto`s zelfs en opdracht over gehouden ha ha....Dus wie weet dat daar de fles ketchup aan te pas komt.
Dank voor je reactie.
Grt Marco
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar