Mooie portretjes

Voor alle foto's die in een (thuis)studio omgeving zijn gemaakt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Dianawoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1829
GeregistreerdCOLON 02 Feb 2011 22:12
WoonplaatsCOLON Lepelstraat

Hier een drietal foto's van kinderen die ik afgelopen zaterdag heb gemaakt. Ik heb de kleuren een beetje bewerkt en ben er zelf tevreden over, wat vinden jullie ervan?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Hoe hoger ik de lat leg, hoe sneller ik er onder door ga... dus omlaag met die lat, dan kan ik er overheen stappen en verder gaan
Gebruikers-avatar
karin115
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1865
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2009 23:34
WoonplaatsCOLON Aalten

Voor mij nummer 1 en 3, die zijn echt sprekend, met een lichte voorkeur voor nummer 3.
Ik vind nummer 2 niet lekker wegkijken v.w.b. het linkeroog van het jongetje.
The best camera of tomorrow can’t shoot a picture today
Gebruikers-avatar
Dianawoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1829
GeregistreerdCOLON 02 Feb 2011 22:12
WoonplaatsCOLON Lepelstraat

Karin, bedankt voor je reactie. Het oogje was me nog niet echt opgevallen dat het wat vreemd is, maar nu je het zegt....
Hoe hoger ik de lat leg, hoe sneller ik er onder door ga... dus omlaag met die lat, dan kan ik er overheen stappen en verder gaan
Gebruikers-avatar
hbarkhof
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 785
GeregistreerdCOLON 17 Jul 2010 12:18
WoonplaatsCOLON Noord-Brabant, Best, hbarkhof
CONTACTCOLON

Goed bezig Diana !! Erg mooi hoor.
Gebruikers-avatar
Lione
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 23
GeregistreerdCOLON 29 Mrt 2012 09:54
CONTACTCOLON

Ligt het aan mijn beeldscherm of zijn die huidjes van de kinderen nogal oranje?
Foto 1 is voor mij de beste van de 3. De harde schaduwen vind ik niet passen bij de andere 2 foto's. (vooral niet bij de laatste, daar zou ik absoluut voor diffuus licht zijn gegaan)
Tweede foto heeft het jongetje nogal een verkrampt gezicht, zijn ogen staan hard en zijn lippen niet ontspannen. Misschien had je hem een gekke bek kunne laten trekken waarna je direct vraagt: "En kijk nu eens naar mij/naar voren/naar het plafond?" Dan krijg je meestal na zo'n bek een heerlijk ontspannen gezichtje, vaak met een lach.

Foto 1 vind ik nogmaals het beste, wellicht dat de foto in zwart/wit nog effectiever is? :)
Gebruikers-avatar
Dianawoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1829
GeregistreerdCOLON 02 Feb 2011 22:12
WoonplaatsCOLON Lepelstraat

Henk en Lione, bedankt voor jullie reactie's.

Lione, het klopt dat de huidjes wat oranje tonen. De bewerking die ik er op los heb gegooid is het zogenaamde cross process wat volgens mij tussen de 60 en 70 jaren gebruikt werd.
Het is een fotografische techniek die unieke kleureffecten produceert door tijdens het ontwikkelen de gebruikte chemicaliën niet op de film te laten aansluiten. Het effect treed bijvoorbeeld op door de diafilm te bewerken met chemicaliën die voor negatieven bedoeld zijn.

Van het mannetje heb ik ook spontane grappige foto's, maar ik vond deze wel bij elkaar in een serie passen. Een beetje mysterieus en serieus.
Foto 1 vind ik zelf ook het beste en ik heb hem inderdaad ook in zwart wit, je hebt gelijk dan is hij ook mooi :D
Hoe hoger ik de lat leg, hoe sneller ik er onder door ga... dus omlaag met die lat, dan kan ik er overheen stappen en verder gaan
Gebruikers-avatar
hero
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 274
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2006 16:12
WoonplaatsCOLON uden
CONTACTCOLON

vind ze alle 3 fantastisch
Gebruikers-avatar
Dianawoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1829
GeregistreerdCOLON 02 Feb 2011 22:12
WoonplaatsCOLON Lepelstraat

Dank je wel Hero!
Hoe hoger ik de lat leg, hoe sneller ik er onder door ga... dus omlaag met die lat, dan kan ik er overheen stappen en verder gaan
E7picture
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 817
GeregistreerdCOLON 23 Dec 2007 10:21

Hoi Diana,

Erg mooi geworden hoor en dan vooral de nummers 1 en 3 wat mij betreft. Inderdaad is een schuine pose soms erg lastig wbt de ogen die dan raar over komen. Op foto 3 had ik dan de handen toch net wel in beeld proberen te krijgen omdat ze voor mij een onderdeel van de pose vormen.

Cross processing kan heel mooie effecten geven. Wellicht had het effect nog wat minder sterk gekund (de dekking van de laag iets terug schroeven), maar dit is natuurlijk een persoonlijke keuze.

Al met al foto's waar je terecht blij mee kan zijn. Leuk om te zien dat je het experimenteren niet uit de weg gaat.

Groet,
Erik
Kijk op E7picture.nl voor mijn portfolio, nieuws en meer.
Gebruikers-avatar
Dianawoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1829
GeregistreerdCOLON 02 Feb 2011 22:12
WoonplaatsCOLON Lepelstraat

Erik bedankt voor je reactie!

Ik zal de foto's eens opnieuw bewerken en dan iets minder sterk. Het meisje op nr 1 heeft al een licht getinte huid, wat het bij haar wel versterkt.
Ik ben bang dat ik foto drie niet kan veranderen, omdat ik hem zo genomen heb. Volgende keer zal ik er beter op letten! :mrgreen:
Hoe hoger ik de lat leg, hoe sneller ik er onder door ga... dus omlaag met die lat, dan kan ik er overheen stappen en verder gaan
piar-fotografie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 533
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2007 16:54
WoonplaatsCOLON Bleiswijk
CONTACTCOLON

ik vind de beelden mooi en vertederend, de te oranje kleur had van mij niet gehoeven
Gebruikers-avatar
SvdL
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 873
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2011 09:46
WoonplaatsCOLON Emmen

Mooi hoor, afgezien dat ik 1 en 2 ook een tikkeltje te oranje qua gloed vind..Ik vind het bij foto 3 ook niet zo nadrukkelijk aanwezig eigenlijk. Goed zoals ze is. ;)
Vriendelijke groet,
Stefan
Ik dank het licht voor elke foto die ik nog mag maken.
Gebruikers-avatar
Dianawoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1829
GeregistreerdCOLON 02 Feb 2011 22:12
WoonplaatsCOLON Lepelstraat

Piar en SvdL bedankt voor jullie reactie's.
Ik vond de bewerking zelf wel apart, maar heb nu voor mezelf inderdaad de bewerking een stuk minder gemaakt waardoor de huidjes niet meer zo oranje zijn.
Dat is nu juist zo leuk van het forum, ik probeer iets uit en jullie vertellen mij of het in de smaak valt! :mrgreen:
Hoe hoger ik de lat leg, hoe sneller ik er onder door ga... dus omlaag met die lat, dan kan ik er overheen stappen en verder gaan
Gebruikers-avatar
A3 A
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 271
GeregistreerdCOLON 27 Sep 2006 20:34
WoonplaatsCOLON Sint-Annaland
CONTACTCOLON

De lichtval is wel mooi, maar de kleurbewerking vind ik minder, maar dat is persoonlijk.
Canon 5DMIII en EOS-R | Tamron 24-70 2.8Di VC USD | Tamron 70-200 2.8Di VC USD| Sigma 150-600mm F/5-6.3 DG OS HSM Contemporary |Canon 100mm Macro 2.8 | Canon 50mm 1.4 |

http://www.a3afotografie.nl
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar