Nieuws - Accessoires - Reacties

Nieuws over het forum.

ModeratorsCOLON Global Moderators, Redactie

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Hier de reacties op Nieuws - Accessoires
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Leuk dat de technologie zich verbeterd naar nog hogere transfer-rates, maar nu de camera's nog.

Helaas zeggen ze binnen de EU dat alles wat sneller fotografeert dan 12fps een filmcamera is en dat er dan meer heffing over gerekend wordt
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
MartinPhili
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5921
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2006 20:28
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

Ik moet weleens glimlachen om dit soort introducties. Natuurlijk is er een groep fotografen voor wie grote snelheden belangrijk zijn maar de gemiddelde hobbyist (en de grootste doelgroep) zal dit nooit echt gebruiken.
:D Je moest eens weten hoe lang ik bezig ben voordat ik ene keer kan klikken. Dan maakt die ene nanoseconde echt niet uit.
Ik heb wat wijze woorden gevonden maar nu weet ik niet meer waar ik ze gelaten heb
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

De gemiddelde hobyist merkt echt het verschil niet tussen 45 of 54 mb/sec in zijn camera (ik ook niet hoor, want mijn camera levert het niet aan met die snelheden)

Maar er zullen heus wel camera's komen die het wel aan gaan leveren en die dus wel baat bij deze hoge transfers hebben.

Even een droompje: Een 32 bits 35 Mp full frame camera of zo. Ook al maak je 1 beeld, als dat met maximaal 10mb/sec weggeschreven kan worden dan duurt het ook wel lang voordat jij weer één foto kan maken.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
MartinPhili
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5921
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2006 20:28
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

Het is natuurlijk ook best wel goed dat fabrikanten werken aan de verhoging van de performance van hun spul. Uiteraard.
Bovendien zullen de technieken niet alleen maar gebruikt worden voor CF kaartjes die gebruikt worden in camera's.
Dat droombeeld dat je schetst zou wel eens ingehaald kunnen worden door een videocamera die zo'n hoge resolutie heeft dat de stills gerust als goede foto's gebruikt kunnen worden. Daar heb je echt snelheden voor nodig en hoogstwaarschijnlijk is de fabrikant van de CF-kaartjes in ons onderwerp van gesprek er tegen die tijd helemaal klaar voor :D
Ik heb wat wijze woorden gevonden maar nu weet ik niet meer waar ik ze gelaten heb
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

MartinPhili schreefCOLONHet is natuurlijk ook best wel goed dat fabrikanten werken aan de verhoging van de performance van hun spul. Uiteraard.
Bovendien zullen de technieken niet alleen maar gebruikt worden voor CF kaartjes die gebruikt worden in camera's.
Dat droombeeld dat je schetst zou wel eens ingehaald kunnen worden door een videocamera die zo'n hoge resolutie heeft dat de stills gerust als goede foto's gebruikt kunnen worden. Daar heb je echt snelheden voor nodig en hoogstwaarschijnlijk is de fabrikant van de CF-kaartjes in ons onderwerp van gesprek er tegen die tijd helemaal klaar voor :D
Ook is het zo dat hoe sneller de presaties van CF kaarten verhoogd worden, hoe sneller de techniek van bijvoorbeeld SSD schijven verhoogd wordt. Ik kan niet wachten tot er ssd hardeschijven op de markt komen voor bijvoorbeeld € 200 met een capasiteit van bijvoorbeeld 300 gb.

ssd schijfen bespaard enorm energie en is ongeloofelijk snel!

Bob
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar