Probeersel commentaar please.

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
KaleRolf
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON 24 Jan 2012 13:31

Waar moet ik meer op focussen?
Gemaakt met een gewone kit Lenz van de Eos 1100D.
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Snellius85
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 309
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2009 07:57
WoonplaatsCOLON Zeist

De vraag is wat je wil laten zien?

Als je een totaal plaatje wil laten zien zou ik hem niet zo krap kaderen.... maar ik snap je vraag verder niet helemaal.
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

Laten we beginnen met een simpele vraag aan jou.

Wat is je doel met deze foto.Wat wil je ons vertellen.
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
Gebruikers-avatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 8582
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Goeie vragen hierboven!!
Door met scherpte en onscherpte te variëren, door ruime of juist krappe kadering en door kleurgebruik kun je nadruk leggen op onderwerpen, objecten of bewegingslijnen in een beeld. Als je de nadruk wilt leggen op de pluizebal, dan zijn er behoorlijk wat storende elementen daaromheen die de aandacht afleiden. Zelfde geldt voor het scheermes.
Ik denk dat ik scheerspullen zie, klopt dat? Kwast, saus en mes. Meer ruimte om het beeld heen zou goed doen, maar ook een herschikking. Misschien niet alles zo dicht op elkaar. Een rustiger achtergrond ook.

Het mooie van deze setup is dat je heel veel kunt proberen!! In dit topic kun je dan je resultaten plaatsen, zodat jij (en wij) op zoek kunnen gaan naar het beeld dat het beste werkt!
... Spiegel-Werk ...
KaleRolf
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON 24 Jan 2012 13:31

om op PanzerFaustNL te reageren wil niks vertellen vraag alleen commentaar.
Ik ben een beginnend fotograaf met een simpele camera en ben benieuwd hoe ik dingen beter, mooier en scherper in beeld kan krijgen. Ik wil leren, dus vandaar mijn oproep op commentaar.
Bv. kan ik beter vanaf statief of uit lossen hand fotograferen,hoe moet ik belichten ect.
Laatst gewijzigd door 1 op KaleRolf, in totaal 1 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 8582
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Dit is ook commentaar ;)

Ik zou je willen aanraden om zelf dieper in jouw beeldtaal te duiken, in plaats van vooral aanhoren wat anderen vinden...
... Spiegel-Werk ...
Gebruikers-avatar
Snellius85
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 309
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2009 07:57
WoonplaatsCOLON Zeist

Kalerolf,

Elke vraag die je stelt is afhankelijk van de situatie waarin je zit (bijvoorbeeld het aanwezige licht..) en dat gaat gepaard met het beeld wat jij wilt schetsen (bijvoorbeeld veel of weinig scherpte diepte). Fotografie gaat veel dieper dan de vragen die je aan panzerfaustNL vraagt, er zijn zoveel factoren die mee spelen dat er geen antwoord op te geven is.
pkupku
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 766
GeregistreerdCOLON 19 Jan 2009 07:20
WoonplaatsCOLON bargercompascuum

KaleRolf schreefCOLONwil niks vertellen vraag alleen commentaar.
dus als ik het goed begrijp zie je een stapeltje (scheer)spullen liggen en je hebt er een foto van gemaakt.
en daarna ga je pas bedenken wat het doel is van je foto ???
want om een foto intressant te maken moet de foto iets vertellen.
of je wilt gewoon een registratie maken van de spullen dan zou ik gewoon zorgen dat alles scherp is en alles goed in beeld.

verder sluit ik me aan bij gumpje
verder nog een kleine opmerking teksten letters etc trekken de aandacht in een foto weet niet als het scheermes op de andere kant ook letters staan ander had ik hem precies anders omgedraait. de creme brulee vindt ik in dit geval wel passen. (ook omdat hij in de blur zit)

groetjes arjan

ps. zie trouwens dat hij showcase staat voor dit soort topics is een testcase (en ik denk dat de moderators deze daar ook heen zullen verplaatsen)
Laatst gewijzigd door 1 op pkupku, in totaal 1 keer gewijzigd.
Er zijn 60 spieren nodig om nors te kijken en maar 20 om te glimlachen.Waarom zou je je dan vermoeien?
Anoniem 3

Probeer je eerst eens in te lezen of volg een cursus.
Koop het boek "Digitaal fotograferen voor Dummies", niets kwaad mee bedoeld hoor en volg dat boek Stap voor stap.
Fotografie is, zonder dat je het kennelijk ooit gedaan hebt, net zoiets als in een auto stappen, zonder dat je ooit auto gereden hebt.
Waar dient die sleutel voor? en die pook? en die pedalen? verrek, ik ga vooruit, jammer van de garagedeur.

Zoiets.

Je stuurt een foto ter beoordeling, waarvan we de bedoeling niet kennen en verwacht van ons een beginnerscursus fotografie.

En met foto's wil je iets vertellen, net als met een verhaal, maar dan in beelden. Daar is niets vreemds aan.
Fotografie is namelijk letterlijk vertaald: 'schrijven met licht'.
Apist0
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 534
GeregistreerdCOLON 22 Dec 2011 16:11

Zet ook even je EXIF informatie erbij, dat helpt misschien om commentaar te geven!

Edit: dit soort vragen zijn er dus om A. jou beter te laten nadenken over wat je wilt bereiken ZODAT je dat wellicht ooit zult bereiken, en B. zodat we je beter kùnnen adviseren als het op advies uitdraait.
Canon 60D :: Sigma 10-20mm f/4-5.6 EX DC HSM :: Sigma 30mm f/1.4 EX DC HSM :: Sigma 50mm f/1.4 EX DG HSM :: Tamron SP AF 90mm f/2.8 Di Macro :: Canon 430EXII :: Yongnuo YN-460II :: Cactus V5
http://www.flickr.com/photos/Apist0
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar