Tassen ea mode-accessoires

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Marfique
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3784
GeregistreerdCOLON 07 Mei 2006 16:29
WoonplaatsCOLON Wijchen
CONTACTCOLON

Een kennis vroeg me te helpen bij het opzetten van een webshop; die heb ik een heel eind klaar; een groot deel van de voorraad is binnen. Nu moet alles dus op de foto gezet worden.

De jongedame heeft een opvouwbare opnametent van 1.20m en 2 bouwlampen van 400 watt elk gekocht.

Probleem waar we tegenaan lopen: pffffff hoe krijgen we in hemelsnaam dat achtergronddoek glad......
En de witbalans lijkt wel te wisselen met de kleur van het onderwerp (maandag had ik de witbals afwisselend op kunstlicht en tl-licht gezet); uiteraard heb ik omdat ik dit probleem voorzag in RAW geschoten.

Achteraf moest ik er toch wel erg veel aan sleutelen om de witbalans een beetje ok te krijgen.

Heeft iemand nog tips? (Vanmiddag neem ik sowieso ook de flitser mee en een soort 'bouncer'-kap erop en mijn eigen statief en de draadontspanner; deze zijn steunend op een statief zonder bevestiging voor de camera genomen)

Hierbij wat resultaten van afgelopen maandag:

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding
fotoborst
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 433
GeregistreerdCOLON 05 Feb 2005 00:07

Tips over de opnametechniek kan ik je niet geven, geen verstand daarvan....
Wel valt me de grote labels op fot 4 en 7. Kwade geesten kunnen denken dat je iets wilt wegmoffelen.....
Zit bij tas 4 nu rechts ook een klein klepje met drukker of niet?

Verder vind ik de kwaliteit goed genoeg voor internetwinkels... heb spullen op internet gekocht die veel beroerder op de foto stonden! :lol:
Gebruikers-avatar
AvanO
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 316
GeregistreerdCOLON 22 Jan 2009 11:36
WoonplaatsCOLON Midden van het land
CONTACTCOLON

kwaliteit goed genoeg voor internetwinkels
+1
Gewoon keurige foto's.
Arie

Leuke speeltjes, waar altijd wat bij kan.
Gebruikers-avatar
karin115
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1865
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2009 23:34
WoonplaatsCOLON Aalten

Ik ben het met Arie en Fotoborst eens, het zijn prima foto's voor een internetwinkel.

Wat je nog met het doek kunt proberen is om het te spannen. Ik heb een tijdje geleden bij de Wibra een aantal spanners gekocht tbv lakens en evt. strijkplankovertrekken.
Het lijken net bretels maar dan korter. Die kun je met 1 zijde aan het doek bevestigen en met de andere zijde aan iets anders waardoor het doek mooi strak wordt getrokken.
(scheerlijnen idee)

Maar wie weet heeft iemand anders een veel simpeler oplossing.
The best camera of tomorrow can’t shoot a picture today
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Op zich wel goed hoor. Een goede basis. Maar probeer de perfectie nog verder door te drijven.
Als ik kijk naar 2 en 6, dan is nummer 6 wat flets. Of is dat geen zwart tasje?
Ook heb ik het idee dat de achtergronden soms net een heel klein subtiel tintje verschillen.

Het zijn kleine dingen, maar zodra het over echt kleine dingen gaat, dan zit het vaak wel een heel eind goed
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
Marfique
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3784
GeregistreerdCOLON 07 Mei 2006 16:29
WoonplaatsCOLON Wijchen
CONTACTCOLON

Bedankt voor de positieve reacties!

@ Jeroen: dat was nou net de vraag: ik moest er giga veel aan nabewerken om de achtergrond nog een beetje in de buurt van wit te krijgen...dat zou ik uiteraard willen voorkomen!
Ook vandaag weer foto's gemaakt, en over t algemeen is t wat te blauwig (wat je overigens op t schermpje van de 350D niet kan zien) dus weer veel werk om t wit te maken......
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Maar om iets echt wit te krijgen is curves weer ideaal. Binnen een paar tellen.
Laatst gewijzigd door 1 op fotojeroen, in totaal 16 keer gewijzigd.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
Marfique
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3784
GeregistreerdCOLON 07 Mei 2006 16:29
WoonplaatsCOLON Wijchen
CONTACTCOLON

Ok dat is een tip om t achteraf sneller te corrigeren, maar kan ik dan niks doen om t te voorkómen?
peter1970
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1967
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2008 21:14
CONTACTCOLON

Misschien een raar idee. Maar is het niet een idee om juist geen wit te gebruiken maar juist zo'n gif groene kleur.
Die kun je dan later in photoshop eenvoudig selecteren en in een keer in "wit veranderen" of transparant maken.
Ik heb verder geen ervaring met dit soort fotografie, maar dit schoot me toch even te binnen.
gr Peter
Kijk ook eens op mijn Flickr
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Je gaat waarschijnlijk problemen krijgen in je schaduwgebieden. Daar zal het groen enigzins reflecteren en blurren. Dit wordt niet fraai als je dit om moet zetten naar wit.
Het beste is eigenlijk een producttafel met een melkglasachtige witte kunststofplaat waar je met twee lampen zowel de grond als achtergrond wit maakt. Daar nog een derde lamp bij voor de tas en je bent klaar in je origineel. Dat is eigenlijk DE manier. Hoef je niet zo gek veel meer te shoppen.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
stievie1
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1491
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2011 00:01
WoonplaatsCOLON Hoek van Holland
CONTACTCOLON

Precies.. ik dacht aan hetzelfde als fotojeroen! :)
En kijk even op mijn nieuwe website: http://www.stephenotto.nl !! :mrgreen:
Gebruikers-avatar
BartjeD
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 11932
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2006 20:42
WoonplaatsCOLON Cuijk
CONTACTCOLON

Is voor de juiste witbalans een grijskaart misschien een optie ?
Als je de grijskaart voor de tas zet en dan een foto maakt (en natuurlijk ook een zonder :wink: ), kun je achteraf met het pipet op de grijskaart de witbalans instellen en deze waarde overnemen in de foto van de tas zonder kaart.

gr. Bart
Neem gerust eens een kijkje op mijn site: www.bartvandinten.nl
Anoniem 3

Technisch kan ik je niet van dienst zijn, maar daarvoor zijn er reacties genoeg.
Wat ik me wel afvraag...
......wat je overigens op t schermpje van de 350D niet kan zien.......
Waar is je 60D?
Gebruikers-avatar
Marfique
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3784
GeregistreerdCOLON 07 Mei 2006 16:29
WoonplaatsCOLON Wijchen
CONTACTCOLON

Haha Gabriël die lag lekker thuis, net als mijn eigen 350D :)

Maar de conclusie lijkt te zijn, dat ik met de riemen waarmee ik nu moet roeien niet aan fikse nabewerking ontkom....
Anoniem 4

Ans, die lichttentjes worden veelal alleen van links en rechts verlicht. Om de achtergrond goed uit te lichten heb je eigenlijk nog een lamp nodig.
Misschien je flitser om de achtergrond van boven naar beneden te verlichten. Ik weet alleen niet wat de combinatie met bouwlampen voor de witbalans doet.
Een grijskaart kan daarbij helpen.
Voor de ondergrond heb ik bij de Praxis een stuk acrylplaat gekocht. Dat geeft een mooi effect.
Moet er toch gecorrigeerd worden, dan gebruik ik de volgende werkwijze:

Gebruik de snelle selectie tool om het object te selecteren. Gaat best wel makkelijk met een al redelijk witte achtergrond.
Ga dan naar “Rand verfijnen” in de menubalk van de snelle selectie tool
Stel “Uitvoer naar” in op nieuwe laag
“Randaanpassen” - “vloeiend” instellen op ongeveer 40 ( even uitproberen)
“Randaanpassen” - “doezelaar” op 2 px
Druk op OK en je krijgt je object met geblokte achtergrond in een nieuwe laag.

Ga in het “Lagen”-panel naar nieuwe laag maken (zwart/wit cirkel onderin) en kies voor “Volle kleur”.
Stel de kleur in op wit, nl. RGB 255-255-255 en druk op OK
Je hebt nu een compleet/egaal witte achtergrond.
Sleep die laag onder die van de selectie en je hebt je selectie op een egaal witte achtergrond.
Eventueel kun je zelf nog wat schaduw toevoegen met
“Laag” > “Laag stijl” > “Slagschaduw” gewoon wat uitproberen of achterwege laten.
Maak er tenslotte één laag van (de verborgen lagen mogen verwijderd worden).

Het lijkt heel wat op papier, maar als je het eenmaal door hebt, gaat het razend snel.

Door de RGB-waardes aan te passen, kun je alle mogelijke achtergrondkleuren creëren.

Hoop dat je er wat mee kunt.
Gebruikers-avatar
Marfique
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3784
GeregistreerdCOLON 07 Mei 2006 16:29
WoonplaatsCOLON Wijchen
CONTACTCOLON

Oké Illuminatus, bedankt; dat ga ik uitproberen (ik neem aan dat je het over photoshop hebt?)! (ook de kleurtjes voor de achtergrond!)

Een stuk melkglas heb ik ook nog staan, daar kan ik een stuk vanaf snijden :)

Inderdaad ook eventueel voor een volgende keer die derde bouwlamp erbij! En uitproberen of zonder bijflitsen de witbalans beter uitvalt ook!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar