Peug 206 "Top Gear" style

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Archiebald
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 90
GeregistreerdCOLON 14 Nov 2011 13:29
WoonplaatsCOLON Weesp
CONTACTCOLON

Deze foto vond ik ook de moeite waard om te delen... Hij is gemaakt in Amsterdam Osdorp op 05-03-2008. Met deze bewerking heb ik hem vorig jaar ook ingestuurd voor de fotowedstrijd van National Geographic en Peugeot vanwege die laatste hun zoveel jarige bestaan.

Uit eindelijk zat ik hiermee bij de beste 25 foto's in deze categorie en heeft de uitgeprinte versie hiervan een aantal weken bij Peugeot Experience in Breukelen gehangen :)

Hij is gemaakt met mn 350D
F4,5
1/30
Iso 200


Afbeelding


Ik heb in PS een lantaarnpaal, een fabrieksschoorsteen en een vliegtuig weg gehaald en ik heb het nodige met de hooglichten/schaduwen en het contrast gedaan... Dit was het orgineel
Canon 50D + BG-08 / Canon 17-85 IS USM / Canon 50mm II / Canon 70-200mm F4L USM / Canon Speedlite 580ex II + remote

-> Archiebald Photography
-> Archiebald @ Flickr.com
Gebruikers-avatar
Billie-90
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3805
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2011 12:38
WoonplaatsCOLON Maastricht

wat 'n enorme verbetering! :D

daarbij.. ik vind het zeer terecht dat je het zover behaalt hebt.. ;)
"Niets is onmogelijk, het wilt alleen niet altijd lukken.."

Check out my -> Flickr <-
Gebruikers-avatar
van den Berg
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 658
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2008 19:25

knap dat je er überhaupt een 206 in kan zien
als er bij had gestaan Daewoo of wat ook had ik het ook aan genomen
Gebruikers-avatar
Archiebald
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 90
GeregistreerdCOLON 14 Nov 2011 13:29
WoonplaatsCOLON Weesp
CONTACTCOLON

Maar dat ligt dan waarschijnlijk aan het gebrek aan auto kennis ;-) Dit is trouwens mn ex auto ;-)
Canon 50D + BG-08 / Canon 17-85 IS USM / Canon 50mm II / Canon 70-200mm F4L USM / Canon Speedlite 580ex II + remote

-> Archiebald Photography
-> Archiebald @ Flickr.com
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Inderdaad, want ik zie het gelijk! Maar ben dan ook een autoliefhebber en ex-206-bezitter!
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
van den Berg
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 658
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2008 19:25

ik bedoel het not verkeerd, en ik zie het ook wel
maar de doorsnee bezoeker kan door de andere wielen en lichten en spiegels niet de karakteristieke kenmerken van de 206 er in vinden
mijn eigen auto heb ik ook zodanig op de plaat gezet dat je wel er in kan zien wat het is, ook door de leek (staat overigens op de portal van mijn site)
Gebruikers-avatar
Archiebald
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 90
GeregistreerdCOLON 14 Nov 2011 13:29
WoonplaatsCOLON Weesp
CONTACTCOLON

van den Berg schreefCOLONmijn eigen auto heb ik ook zodanig op de plaat gezet dat je wel er in kan zien wat het is
Maar moet ik dat nu als kritiek op m'n foto zien? Of als kritiek op mn smaak voor styling? ;) Ik heb namelijk foto's waarop zelfs de ontwerper van de 206 hem er niet meer in zal herkennen :) Ik was eigenlijk alleen benieuwd wat jullie van de foto vonden. (Commentaar positief/negatief op de auto heb ik al genoeg gehad :P)
Canon 50D + BG-08 / Canon 17-85 IS USM / Canon 50mm II / Canon 70-200mm F4L USM / Canon Speedlite 580ex II + remote

-> Archiebald Photography
-> Archiebald @ Flickr.com
Koen Smit
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 320
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2011 07:57

Om even aan te sluiten, zelfs ik herkende hier een Peugeot 206 is, en kan me niet bepaald een autokenner noemen.
Over de foto, voor publicatiedoeleinden is dat scheve soms wel aardig, ik kan me er nooit zo in vinden.
Nabewerking is netjes ;)
WireWess
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1258
GeregistreerdCOLON 25 Mrt 2009 23:30
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Je bent in de reflectie de palen vergeten te verwijderen ;)
Ook is het erg jammer dat de achterbumper niet netjes aansluit, hierdoor gaat de mooie lijn in de wielkast verloren terwijl dit een quickfix is in PS.
Verder stoor ik me aan die dubbele rand bovenop de dijk.
Ik twijfel alleen over de het gebrek aan scherpte in het voorwiel en de dijk, maar dat kan ook een persoonlijke keuze zijn geweest.

Het is verder wel een nette foto en die 206 is duidelijk te herkennen :D
Je weet niet wat je niet weet ! :D
Gebruikers-avatar
Archiebald
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 90
GeregistreerdCOLON 14 Nov 2011 13:29
WoonplaatsCOLON Weesp
CONTACTCOLON

WireWess schreefCOLONJe bent in de reflectie de palen vergeten te verwijderen ;)
Ow wat stom :shock:
WireWess schreefCOLONOok is het erg jammer dat de achterbumper niet netjes aansluit, hierdoor gaat de mooie lijn in de wielkast verloren terwijl dit een quickfix is in PS.
Ja, ik had het gezien, en ik heb er expres niks aan gedaan...
WireWess schreefCOLONVerder stoor ik me aan die dubbele rand bovenop de dijk.
Ik zie wat je bedoelt ja.. Nu ik erop heb gelet stoort hij mij ook wel...
WireWess schreefCOLONHet is verder wel een nette foto en die 206 is duidelijk te herkennen :D
Bedankt! :D
Canon 50D + BG-08 / Canon 17-85 IS USM / Canon 50mm II / Canon 70-200mm F4L USM / Canon Speedlite 580ex II + remote

-> Archiebald Photography
-> Archiebald @ Flickr.com
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar