Kinderdijk

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Git
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 261
GeregistreerdCOLON 22 Mrt 2011 09:27
WoonplaatsCOLON Ekeren
CONTACTCOLON

Dit weekend naar Kinderdijk geweest met onze nieuwe aanwinst :-)

Afbeelding
IMG_0057 by GitVG, on Flickr

Deze is misschien een beetje te donker maar ik vind dat hij toch wel iets speciaals heeft ...
Afbeelding
IMG_0009 by GitVG, on Flickr
Canon 60D | EF-S 18-135MM F3.5-5.6 IS | EF 50MM F/1.8 | Flickr
“The camera is an instrument that teaches people how to see without a camera.” ― Dorothea Lange
Gebruikers-avatar
Billie-90
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3805
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2011 12:38
WoonplaatsCOLON Maastricht

wat jammer dat bij de 2e foto niet helemaal de reflectie op de foto staat..! :(
ik had het molentje ook wat verder naar rechts geplaatst.. ;)

foto 1 vind ik mooi zoals die is! :D
de herhaling, de compositie toch word je de foto in geleid..
Mooi! :)
"Niets is onmogelijk, het wilt alleen niet altijd lukken.."

Check out my -> Flickr <-
Gebruikers-avatar
Wimmes
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4073
GeregistreerdCOLON 17 Nov 2007 13:15
WoonplaatsCOLON Tussen de Rivieren
CONTACTCOLON

Je had de 2e ook in de portret stand kunnen nemen, had je de reflectie er helemaal op gehad.
Gr. Wimmes :D

_____________________________
http://wimvanooijen.fotoport.nl/
Gebruikers-avatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 8582
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Git schreefCOLON Deze is misschien een beetje te donker maar ik vind dat hij toch wel iets speciaals heeft ...
Kun je eens proberen om te beschrijven wát dat speciaals is ?!?
Niet cynisch bedoeld, maar dat geeft mogelijk inzicht in wat je graag wilde bereiken, of wat je mooi vindt om te bereiken.
Soms zijn er manieren om daarin te slagen die je nog niet kent, of nog niet helemaal beheerst.
Zou jammer zijn als we daar overheen zouden stappen ?!? ;)
... Spiegel-Werk ...
Gebruikers-avatar
cornelus079
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1665
GeregistreerdCOLON 09 Aug 2004 10:04
WoonplaatsCOLON Maastricht
CONTACTCOLON

Hij heeft ook iets specialls. Het silhouet met de zon net achter de molen, de mooie lucht en dereflectie van lucht en molen in het water. Alleen jammer dat de molen er niet helemaal op staat.
Als tegenlicht opname vind ik deze echt niet te donker. als je lichter gaat worden de details weer zichtbaar en dat moet hier net niet.
Zou dus eens terug gaan om ongeveer dezelfde tijd en overdoen in portretstand.
Complimenten!
Groeten, Gerard.
Gerard.
De natuur verveelt nooit! http://fotogerard.jalbum.net/
Canon EOS 7D, Tamron 17-50/2,8 XR DI LD + 28-75/2,8 XR DI LD, Canon 100mm 2.8 Macro USM, Sigma 150-600C, Canon 70-300 IS USM, speedlite 420 EX, 580EX, Ringlite 14EX
Gebruikers-avatar
Git
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 261
GeregistreerdCOLON 22 Mrt 2011 09:27
WoonplaatsCOLON Ekeren
CONTACTCOLON

Ik vond het speciaal omwille van de kleuren van de lucht, de mooie weerspiegeling in het water en de zon die achter de molen kwam zodat die eigenlijk in de schaduw kwam.

En inderdaad het had mooier geweest met de volledige reflectie erop. Heb ik op die moment niet echt op gelet, nieuwe camera zo blij als een kind en een platte batterij, dus nadenken over de perfecte combinatie zat er duidelijk nog niet in... ik probeer er op te letten volgende keer!

Bedankt voor de commentaren ;-)
Canon 60D | EF-S 18-135MM F3.5-5.6 IS | EF 50MM F/1.8 | Flickr
“The camera is an instrument that teaches people how to see without a camera.” ― Dorothea Lange
fotoborst
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 433
GeregistreerdCOLON 05 Feb 2005 00:07

Mij valt de vignetering op in de hoeken. Bij deze, maar ook op je foto's op flickr .... Heb je dat bewust gedaan of zit de (verkeerde?) zonnekap er niet goed op??!?!
Gebruikers-avatar
Git
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 261
GeregistreerdCOLON 22 Mrt 2011 09:27
WoonplaatsCOLON Ekeren
CONTACTCOLON

Mja inderdaad dat hadden we ook opgemerkt ... we hadden de uv-filter er op laten zitten en er een polarisatiefilter ervoor gezet om de weerkaatsing op het water mooier te hebben en ook de blauwe stukjes lucht iets beter te laten uitkomen.

En dat mag je uiteraard niet doen ... klein foutje dat we pas nadien gezien hebben :-s ... zoals ik al zei waren we veel te blij met het nieuwe toestel en zijn we tegen een aantal regels in gegaan :-)
Als je foto's neemt met de filters apart dan hebben we al een geluk het probleem niet, we dachten al dat er al iets mis was met onze nieuwe aankoop :p

Al een geluk dat we uit onze fouten kunnen leren :-)
Canon 60D | EF-S 18-135MM F3.5-5.6 IS | EF 50MM F/1.8 | Flickr
“The camera is an instrument that teaches people how to see without a camera.” ― Dorothea Lange
Gebruikers-avatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 8582
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Wees niet bang om 'foutjes' te maken. Soms leveren foutjes heel mooie dingen op, en in elk geval kun je er van leren.
Mijn commentaar was vooral bedoeld om jou zelf onderzoekend naar jouw foto's te laten kijken. Daar kun je erg veel van leren.
Regeltjes kunnen daar soms bij helpen ;)
... Spiegel-Werk ...
Gebruikers-avatar
Git
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 261
GeregistreerdCOLON 22 Mrt 2011 09:27
WoonplaatsCOLON Ekeren
CONTACTCOLON

Hehe het is inderdaad belangrijk dat ik weet wat ik fotografeer :-) en uit foutjes en jullie commentaren kan ik heel veel leren.

Bedankt voor jullie commentaren :)
Canon 60D | EF-S 18-135MM F3.5-5.6 IS | EF 50MM F/1.8 | Flickr
“The camera is an instrument that teaches people how to see without a camera.” ― Dorothea Lange
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar