Geen Canon maar een Asahi Pentax uit 1965 600D als meetinst.

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

Lastig zo'n onderwerp regel, altijd te kort.

Ik heb mijn oude Asahi Pentax uitgeprobeerd met een Agfa APX 100 iso film. Voor belichting heb ik mijn EOS 600D erbij gehouden. Dus de 600 vastgezet op 100 ISO en dan richten op het onderwerp wat ik wilde fotograferen en dan met de Pentax de daadwerkelijke foto genomen. Volgende keer ga ik met de 600 schaduwfotograferen, kijken of en hoe de 600 zwart wit fotografeert en of dat te vergelijken is met de 46 jaar oudere Pentax.

Hier de foto's, nabewerking "kleur" zweem eruit gehaald verscherpt en toen een beetje kleur toegevoegd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
addy101
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1633
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2008 11:30

Waarom heb je kleur toegevoegd? Dat vind ik erg jammer....
Ik begrijp je opmerking over kleurzweem niet, APX100 is gewoon een Z/W film. Leg eens uit hoe je gescand hebt.
Een digitale camera is niet het beste instrument om licht te meten, aangezien die gekoppeld is aan het systeem en 100iso bij de ene camera is niet hetzelfde als 100iso bij de andere camera. Dat gezegd hebbende, Z/W film is nogal vergevingsgezind, dus geen enkel probleem 8)

Voor de rest sfeervolle plaatjes die mooi bij de tijd van het jaar passen. Alleen jammer van dat kleurtje :wink:
[i]Das Bild ist ein Modell der Wirklichkeit - Wittgenstein[/i]
Gebruikers-avatar
Billie-90
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3805
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2011 12:38
WoonplaatsCOLON Maastricht

foto 1 vind ik echt mooi!!
de andere 2 ook hoor daarvan afgezien..
maar bij foto 3 vind ik de reflectie van de donkere boomstam erg afleiden waardoor je niet de foto in getrokken word.. :o

ik vind het nostalgische wel erg mooi hierin! :D
"Niets is onmogelijk, het wilt alleen niet altijd lukken.."

Check out my -> Flickr <-
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

addy101 schreefCOLONWaarom heb je kleur toegevoegd? Dat vind ik erg jammer....
Ik begrijp je opmerking over kleurzweem niet, APX100 is gewoon een Z/W film. Leg eens uit hoe je gescand hebt.
Een digitale camera is niet het beste instrument om licht te meten, aangezien die gekoppeld is aan het systeem en 100iso bij de ene camera is niet hetzelfde als 100iso bij de andere camera. Dat gezegd hebbende, Z/W film is nogal vergevingsgezind, dus geen enkel probleem 8)

Voor de rest sfeervolle plaatjes die mooi bij de tijd van het jaar passen. Alleen jammer van dat kleurtje :wink:
@allemaal, bedankt voor de hints, tips en complimenten.

@addy ik heb een negatief scanner gebruikt, simpel knopje gedrukt en daarna aan de gang gegaan in een combinatie van Photoshop Elements en iPhoto. Ik zal eens kijken of ik de originele makkelijk boven water kan halen.
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar