Pietertretjes

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Beasar
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3443
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2010 15:35
WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug

Vandaag samen met de kids naar Doorn geweest voor de aankomst van Sinterklaas. Hier wat leuke momenten van de dag.
Je mag ze technisch bekritiseren, maar besef wel dat perfectie niet mijn doel was vandaag.

Groet, Bas

1.

25007

2.

25008

3.

25009

4.

25010

5.

25011

6.

25012

7.

25013

8.

25014

"Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn" George Eliot
wernerfotografie

Jammer dat je zoontje af en toe niet in de camera kijkt. Daardoor mis ik net de feeling met de foto (bv foto 6) maar als perfectie niet het doel was voor vandaag, dan vind ik het leuke en geslaagde opnames. Prima voor in het plakboek dacht ik zo maar meer ook niet !
Koen Smit
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 320
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2011 07:57

Leuk voor in het familiealbum, maar heeft hier niet zoveel te zoeken. Ik vind het althans niet erg interessant om naar te kijken.
Gebruikers-avatar
Beasar
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3443
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2010 15:35
WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug

Als het hier niets te zoeken heeft en niet interessant is, mag dit topic gesloten worden.
Het was idd voor het familialbum, maar vond het leuk om met jullie te delen.

Groet, Bas
"Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn" George Eliot
Gebruikers-avatar
j.jennekens
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 15258
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Kunrade/Voerendaal (Zuid-Limburg)

Als foto's hier niets te zoeken hebben Koen..................
Natuurlijk heeft iedereen een mening, maar deze moet je ook respectvol kunnen neerzetten.
Dat laatste mis ik een beetje.

Een kleurrijke serie!! :D
Ik weet niet of de Pieten van "nature" zo'n felle lippen hadden of...............
Deze vind ik persoonlijk iets te........

Jo :wink:
"De ontwikkeling gaat door zonder dat er nog ontwikkeling aan te pas komt!"
"Niet iedere foto is een plaatje"
KLIK OOK EENS HIER
Gebruikers-avatar
Dianawoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1829
GeregistreerdCOLON 02 Feb 2011 22:12
WoonplaatsCOLON Lepelstraat

Ik vond het erg leuk om er naar te kijken, niet sluiten dit topic dus! :wink:
Hoe hoger ik de lat leg, hoe sneller ik er onder door ga... dus omlaag met die lat, dan kan ik er overheen stappen en verder gaan
Gebruikers-avatar
Judith
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6247
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2010 11:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Leuke serie Bas, ziet er gezellig en kleurrijk uit!
http://www.jgphotography.nl
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu even windstil.
Gebruikers-avatar
Beasar
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3443
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2010 15:35
WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug

Dank voor de leuke reacties.
@Jo: De lippen zijn ook gesminkt. Ik heb de saturatie niet verhoogd. Als je naar de omgeving kijkt zie je dat de kleuren wel natuurlijk zijn.

Groet, Bas
"Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn" George Eliot
Koen Smit
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 320
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2011 07:57

Tsja, ik vind dat er op dit forum al snel teveel complimenten worden gegeven, en te weinig kritiek. Is er 1 foto in een serie die goed is, dan krijgt die alle lof, en over de andere foto's wordt niets gezegd. Ik zou er veel meer bij gebaat zijn om juist kritiek te ontvangen over die andere foto's, zodat je die een volgende keer gaat verbeteren, in plaats van te blijven denken dat je op de goede weg bent en dezelfde beelden blijft schieten. Maar goed, dat is mijn mening, en 'dat mis ik een beetje'.
sprokeq
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1277
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2011 09:56
WoonplaatsCOLON Haaksbergen
CONTACTCOLON

Haha... foto 3 vind ik echt geweldig!

Sinterklaas kijkt echt zo van: 'Moet er nu alweer een foto gemaakt worden?'
En je zoontje kijkt zo van: 'Wat heeft die zwarte piet gele tanden!'

;)
Gebruikers-avatar
j.jennekens
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 15258
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Kunrade/Voerendaal (Zuid-Limburg)

Koen Smit schreefCOLONTsja, ik vind dat er op dit forum al snel teveel complimenten worden gegeven, en te weinig kritiek. Is er 1 foto in een serie die goed is, dan krijgt die alle lof, en over de andere foto's wordt niets gezegd. Ik zou er veel meer bij gebaat zijn om juist kritiek te ontvangen over die andere foto's, zodat je die een volgende keer gaat verbeteren, in plaats van te blijven denken dat je op de goede weg bent en dezelfde beelden blijft schieten. Maar goed, dat is mijn mening, en 'dat mis ik een beetje'.
Daar zit een kern van waarheid in Koen, maar je kunt het ook omkeren:

Jij vindt bijvoorbeeld de hele serie niks.................................zonder ook maar één "lichtpuntje" aan te geven........
En dat is natuurlijk weer de andere kant van de beroemde medaille.............. :wink:
"De ontwikkeling gaat door zonder dat er nog ontwikkeling aan te pas komt!"
"Niet iedere foto is een plaatje"
KLIK OOK EENS HIER
Gebruikers-avatar
j.jennekens
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 15258
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Kunrade/Voerendaal (Zuid-Limburg)

Beasar schreefCOLON @Jo: De lippen zijn ook gesminkt. Ik heb de saturatie niet verhoogd. Als je naar de omgeving kijkt zie je dat de kleuren wel natuurlijk zijn.

Groet, Bas
Dat is ook zo.......
Had ik idd ook iets over mogen zeggen!!!!! :oops: De rest van de kleuren en de belichting vind ik prima neergezet.
De lippen vallen hierin erg op en vind ik persoonlijk te, vandaar mijn opmerking hierover........... :oops:

Jo :wink:
"De ontwikkeling gaat door zonder dat er nog ontwikkeling aan te pas komt!"
"Niet iedere foto is een plaatje"
KLIK OOK EENS HIER
Gebruikers-avatar
Beasar
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3443
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2010 15:35
WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug

@ Koen: Ik snap wel wat je bedoelt. Ik denk zelf dat we het hier niet op deze manier moeten ventileren. Dit forum is laagdrempelig voor zowel beginner en gevorderde. We moeten ieders vrijheid handhaven. Dat betekent dus ook matige topics, snapshots en foto's die voor de TS wel emotionele waarde hebben.
Neem nou dit topic. Ik weet dat de foto's qualitatief niet tot de hoogste behoren (ook niet de laagste). Voor mij zijn ze wel waardevol. Omdat ik het toch wel een leuke serie vind met wat leuke details, heb ik er toch een topic van gemaakt.
Jij vind het niks, een ander erg leuk maar ik geweldig. Want ik heb de roze bril op, toch?

Nu is het aan ieder te reageren zoals hij wil. Of juist niet wanneer de lezer een topic niet bevalt. Wanneer er iemand wel reageerd vind ik persoonlijk dat dit een respectvolle en informatievolle bijdrage moet zijn.

En waarom mogen Oeeh Aaaah, moooooi reacties niet? Het is toch leuk dat mensen positief en enthousiast reageren? Als dit niet kon, krijg je bij de beste series maar enkele reacties over het Hema stickertje op die ene kaars bv.

@ Sem: Die tanden waren wel erg ja... :)
@ Jo: ;)
"Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn" George Eliot
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar