Eerste strobist ervaringen.

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Beasar
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3443
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2010 15:35
WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug

Ik heb van de week een Yongnuo ST-E2 en een tweede 430 ex II aangeschaft. Ook nog een plu en reflectieschermenset.
Hiermee ben ik wat aan het spelen geweest. Onderstaande foto's zijn dus niet samenhangend, maar gewoon om de ST-E2 beter te leren kennen. En ik kan nu al beamen dat dit een geweldige set is. Met E-TTL off-shoe kunnen flitsen geeft meer vrijheid wanneer snelheid geboden is bij spontane momenten. Ik ben dus erg blij dat de manuele flitsers buiten de deur zijn gebleven.

Groet, Bas

1.

24157

2.

24158

3.

24159

4.

24160

"Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn" George Eliot
pkupku
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 766
GeregistreerdCOLON 19 Jan 2009 07:20
WoonplaatsCOLON bargercompascuum

die laatste staat het autotje niet helemaal stil, zie de voorruit rechts boven

groetjes arjan
Er zijn 60 spieren nodig om nors te kijken en maar 20 om te glimlachen.Waarom zou je je dan vermoeien?
Gebruikers-avatar
Beasar
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3443
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2010 15:35
WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug

pkupku schreefCOLONdie laatste staat het autotje niet helemaal stil, zie de voorruit rechts boven

groetjes arjan
Het autotje staat wel stil. Ikke niet. Dit komt door de lange sluitertijd van 1/10 seconde.

Bedankt voor je reactie.
"Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn" George Eliot
pkupku
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 766
GeregistreerdCOLON 19 Jan 2009 07:20
WoonplaatsCOLON bargercompascuum

wat is de reden dat je hier z'n lange sluitertijd hebt gebruikt dan?
Er zijn 60 spieren nodig om nors te kijken en maar 20 om te glimlachen.Waarom zou je je dan vermoeien?
Gebruikers-avatar
Beasar
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3443
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2010 15:35
WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug

pkupku schreefCOLONwat is de reden dat je hier z'n lange sluitertijd hebt gebruikt dan?
Tsja gewoon geprobeerd. Het was een vrij donkere situatie. Met M ben ik drie stops onder de lichtmeting gaan zitten.
Links stond het hoofdlicht 430 + omnibounce en rechts een 430 met plu. Verhouding L/R 8:1 Met e-ttl geflitst.
Zodat het licht van links kwam maar de voorkant van de auto niet onderbelicht werd.
Ik weet ik moet nog een hoop oefenen. Dat komt vanzelf goed.

Groet, Bas
"Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn" George Eliot
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar