[verzameltopic] project 'overig'

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 8582
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Welkom in het verzameltopic 'overig' !! :D
Naar aanleiding van dit topic is dit de plaats om met elkaar te werken aan het verbeteren van foto's en het oefenen met de instellingen van de camera.

Iedereen mag meedoen!!

Plaatsen gaat als volgt:

1. open een nieuwe post in dit topic, plaats je foto en noem deze foto I. Schrijf eronder kort de steekwoorden aan de hand van dit lijstje en geef je post deze naam: test I.

2. nadat je commentaar op je foto hebt gekregen, en dit hebt gebruikt om een tweede foto te nemen, dan plaats je deze in je eerste post (dus test I) en je noemt 'm foto II.

3. commentaar op die 2 foto's kun je gebruiken voor een nieuwe foto in een nieuwe post, maar je mag ook een derde foto in je eerste post plaatsen !!!


Reageren werkt een beetje anders:

Als je reageert op een post, dan moet je heel duidelijk aangeven voor wie het commentaar is, en voor welke foto. Dat kun je als volgt doen!
@ gumpje - test I - fase I
Zo weet iedereen dat het commentaar voor mij is, dat het om mijn eerste post gaat, en dat het om mijn eerste foto gaat.
Als ik nu voor de 5e keer een post open, en ik plaats daar de 2e foto, dan geef je commentaar als volgt: @ gumpje - test 5 - fase II.



Als het niet duidelijk is, dan wil ik graag dat je mij of een mede-lid een pb stuurt met de vraag om uitleg, want als er vanalles mis gaat wordt het hééééél chaotisch. Ik ga (na een poosje :wink: ) dus ook heel streng moderaten; als mensen niet alles goed invullen haal ik de post weg! Dat doe ik om voor jullie zoveel mogelijk overzicht te houden!!! Graag begrip en medewerking ;)
Laatst gewijzigd door 2 op gumpje, in totaal 25 keer gewijzigd.
... Spiegel-Werk ...
Vizier
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 91
GeregistreerdCOLON 11 Mrt 2009 16:05

Top idee!
Ik wil hier zeker wel aan mee doen 8)
Gebruikers-avatar
robert1974
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 77
GeregistreerdCOLON 27 Mrt 2008 19:34
WoonplaatsCOLON den haag

dit lijkt me heel leerzaam, ga de regels eens goed doorlezen :wink:
eos350d met tamron AF 11-18 F4.5-5.6/sigma 24-70 f2.8/ tamron SP AF Di 90mm macro/ canon EF 70-300 is usm F4-5.6/ kenko 1.4 extender / manfrotto 190 xprob met 804rc2 kop/ afstandsbediening RS60-E3
Vizier
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 91
GeregistreerdCOLON 11 Mrt 2009 16:05

Ik had al eerder een topic geopend
Maar ga via deze manier verder, dus de foto's in dat topic maar als test 1 foto 1 beschouwen?
http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtopic.php?t=63238

Voor het gemak zal ik van dat topic 1 foto hier posten
test 1 foto 1. F/5.6 - 1/500 - ISO 100 - 17mm
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=130951[/img]


test1 foto2. F/5.6 - 1/80 - ISO 200 - 23mm - -0.33
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=132239[/img]

Dit keer een polorizer gebruikt, en een ander tijdstip van de dag gekozen

Maar ben niet echt tevreden over het resultaat, denk dat het veel beter kan, wat doe ik verkeerd?

Bvd. Chris
Gebruikers-avatar
Fotome
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 59
GeregistreerdCOLON 10 Feb 2009 00:26
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

@ Vizier- test I - fase I / II

Mijn persoonlijke mening als amateur wilt het volgende zeggen... De foto heeft te veel storende factoren. Je vraagt wat je verkeerd doet, ik denk als je de foto op een rustig grasveldje of een rustigere omgeving had gemaakt dat dit al beter zou zijn. De bomen en het zand zijn voor mij erg storend. Dit veroorzaakt dan ook minder reflectie.

Misschien iets lichtere foto's ook, 1/250ste?
Canon EOS 450D / Canon 18-55MM / Canon EF 55-200mm 1:4.5-5.6 ll USM‏

| [url=http://www.fotome.nl]Vernieuwde Website!![/url] | What you think?...
Gebruikers-avatar
sighthound
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 888
GeregistreerdCOLON 31 Okt 2007 13:48
WoonplaatsCOLON ergens in het mooie drenthe

@ Vizier- test I - fase I / II
Ik ga met fotome mee, de omgeving doet niet mee, of juist wel maar dan niet positief.
De grauwe kleuren van het zand, de reflectie in de auto en de weerkaatsing in het grote voorraam van de zon.
Ik vind het wel knap dat je jezelf niet terug ziet in de auto!
#2 is wat grauw van kleur en minder "scherp"?
"Te wêzen of net te wêzen, dat is de fraach"
50D|7D|70-200mm f2.8 IS USM |Kenko Ext.1.4x|Sigma 17-70mm|Sigma 24-70mm DG HSM 2.8|EF 50mm f1.8 II|Soliger tussenringen]FE ss200W]Sigma EF-500 DG ST|LumoPro LP160]Lowepro Fastpack 200*
Vizier
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 91
GeregistreerdCOLON 11 Mrt 2009 16:05

Dank voor de reactie's :)

Ik ga maar even scouten naar een andere locatie

Gr. Chris
Vizier
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 91
GeregistreerdCOLON 11 Mrt 2009 16:05

Vanmorgen in alle vroegte op pad geweest :)

test 1. foto 3. Canon 350D + EF-s 17-55mm, 31mm, 1/8@F4 ISO800, +0,33EV, AV
Circl polarizer

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=133728[/img]

Uit de hand geschoten in burst mode
De foto is wat strak gekaderd, dat komt door het recht zetten. Om 1 of andere vage reden waren alle foto’s scheef :S

Waar ik ontzettend van baal is het verlichte bord dat aan het pand hing achter me. Die had ik gister tijdens het zoeken naar een geschikte locatie niet zien hangen :(

Ik haal me straks een statief op. Uit de hand op deze tijd foto’s schieten, met een polarizer en f/5.6 of nog liever f/8, is geen doen. Zelfs niet op ISO 1600 :(

Gr. Chris
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar