Canon a410 foto

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
steeefke
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 14
GeregistreerdCOLON 27 Feb 2006 11:00

Hey allemaal,

Het is niet me eerste foto met dit toestel, maar ik wou gewoon even weten wat jullie van deze foto vinden. Ik wil over een maandje ongeveer de eos 350d kopen. Maar heb ik talent voor het fotograferen???

foto 1
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=35080[/img]
Foto 2
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=35081[/img]
Laatst gewijzigd door 2 op steeefke, in totaal 4 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

dat gaat niet; dit wel:

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=35080[/img]

Zet, als je foto's uit je album wil tonen [img]http://www08.eosdigitaal.nl/forum/album_pic.php?pic_id= voor en [/img] achter het nummer weat de foto heeft gekregen.

zet [img] en [/img] rond een bestand wat je ergens anders host
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
steeefke
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 14
GeregistreerdCOLON 27 Feb 2006 11:00

hey,

bedankt voor de tip ik zal hem onthouden ;)
Gebruikers-avatar
Friso
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1064
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2005 20:45
WoonplaatsCOLON Voorhout

steeefke schreefCOLONMaar heb ik talent voor het fotograferen???
Volgens mij wel, je weet de ontspannerknop al te vinden :mrgreen:
Nee, dat is gemeen van mij :oops: Maar het is natuurlijk moeilijk te zien of je talent hebt, gebaseerd op een enkele foto. Maar daar gaat het helemaal niet om! Ikzelf heb helemaal geen talent om te fotograferen, maar ik vind het gewoon leuk om te doen en mezelf te verbeteren 8)
De foto die je hier laat zien doet me niet zoveel; ja, twee schepen, maar verder oogt de foto nogal rommelig...

Grtjs, Friso
Camera Obscura
steeefke
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 14
GeregistreerdCOLON 27 Feb 2006 11:00

Het leuke van foto 1 is dat die precies het zelfde is als een foto die op nu.nl stond bij een nieuwsbericht over sails. Alleen bij die foto wapperde het vlaggetje. Maar ik vind het gewoon leuk om foto's te maken maar ik wil graag leren kwa compositie enzo. Kijk dit is maar een gewoon cameratje, maar met de eos zal het een stuk leuker worden.
fokkedeboer
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 7378
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 11:57
WoonplaatsCOLON De Bilt
CONTACTCOLON

Foto 2 vind ik niet zoveel aan, maar foto 1 heeft wel potentie! Leuk doorkijkje, maar de omzetting naar z/w is wat vlak, er zit haast geen contrast in. En door het gebruik van een kleine diafragmaopening (bij een compact als de A410 heb je dat eigenlijk altijd) is alles scherp, van voor tot achter. Daar kun je met een reflx veel meer mee spelen!
[size=75]Mijn foto's zijn niet perfect. Maar ik heb er wel lol aan om te proberen dat te bereiken![/size] http://www.fotofokke.nl
Gebruikers-avatar
jurgen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 413
GeregistreerdCOLON 16 Jan 2005 12:01

fokkedeboer schreefCOLONEn door het gebruik van een kleine diafragmaopening (bij een compact als de A410 heb je dat eigenlijk altijd) is alles scherp, van voor tot achter.
Nou dat heeft bitter weinig met het diafragma te maken hoor. De A410 kan gewoon F2.8 pakken. Het is echter de lens van 5,4mm die enorm groothoek is en dus een enorme scherptediepte heeft.
Gebruikers-avatar
flipya54
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 428
GeregistreerdCOLON 30 Jan 2006 22:28
WoonplaatsCOLON Freetown, Sierra Leone
CONTACTCOLON

jurgen schreefCOLON
fokkedeboer schreefCOLONEn door het gebruik van een kleine diafragmaopening (bij een compact als de A410 heb je dat eigenlijk altijd) is alles scherp, van voor tot achter.
Nou dat heeft bitter weinig met het diafragma te maken hoor. De A410 kan gewoon F2.8 pakken. Het is echter de lens van 5,4mm die enorm groothoek is en dus een enorme scherptediepte heeft.
Allemaal leuk en aardig, maar het gaat er mijns insziens om dat je met een slr gewoon veel meer controle hebt over je dof...

@ STEEFKE: Foto 1 is erg leuk, had je 'm met je 350d gemaakt was-ie waarschijnlijk nog leuker...
Over talent: ik denk dat je daar al lang achter bent. Jij weet als geen ander of je ziet wat anderen over het hoofd zien (lekker cryptisch), en met die techniek komt het wel goed, trial and error...
compromise - conformity - assimilation - submission - ignorance - hypocrisy - brutality - the elite
know your enemy
Gebruikers-avatar
jurgen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 413
GeregistreerdCOLON 16 Jan 2005 12:01

flipya54 schreefCOLONAllemaal leuk en aardig, maar het gaat er mijns insziens om dat je met een slr gewoon veel meer controle hebt over je dof...
Dan nog is het belangrijk te weten waar dat door komt, pak je een groothoeklens op je SLR dan heb je ineens geen controle (veel minder) meer over je DOF. Fotograferen is een cominatie van kunstzinnigheid en techniek.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar