Foto's na voorstelrondje

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Jan Kunst
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 345
GeregistreerdCOLON 01 Feb 2006 12:55
WoonplaatsCOLON Rotterdam

Hallo mensen,

Na mijn voorstelrondje wil ik nu ook wat foto's laten zien.
Een van mijn geliefde onderwerpen is de haven van Rotterdam.
Hieronder twee foto's die ik bij de Waalhaven in Rotterdam genomen heb.
Ik ben erg benieuwd naar reacties op deze foto's.

1. [img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=34500[/img] 2. [img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=34501[/img]

Jan
fokkedeboer
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 7378
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 11:57
WoonplaatsCOLON De Bilt
CONTACTCOLON

Het is gelukt zie ik, Jan! En van mij mag je dan natuurlijk ook commentaar verwachten:
#1. Fraai plaatje, mooi kleurcontrast. Wel staan de twee wielen een beetje centraal in beeld, en is rechts wat veel van die geroeste steunen (?) zichtbaar. Je zou hem bijv. vierkant kunnen croppen? Aan de bovenkant moet je in elk geval niet teveel afsnijden.
#2. Deze vind ik wat erg rommelig. En rechtsboven dreigt overbelichting op het wit (maar het is dat nog niet hoor).

Een aardige binnenkomer, maar ik heb mooiere van je gezien! Lekker doorgaan dus.
[size=75]Mijn foto's zijn niet perfect. Maar ik heb er wel lol aan om te proberen dat te bereiken![/size] http://www.fotofokke.nl
schoffie
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 10370
GeregistreerdCOLON 26 Aug 2005 08:15
CONTACTCOLON

Ik zou bijna willen: zie commentaar van Fokke...

wij zijn het nou eenmaal vaak met mekaar eens...

Als aanvulling zou ik wnog willen geven om het contrast (door aanpassing levels) nog wat te vergroten, dat maakt de kleuren nog wat mooi dieper...
www.johanvanderwielen.nl
Gebruikers-avatar
Jan Kunst
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 345
GeregistreerdCOLON 01 Feb 2006 12:55
WoonplaatsCOLON Rotterdam

Bedankt voor het commentaar !
Naar aanleiding van het commentaar van Fokke ben ik bij de eerste foto nog een beetje gaan croppen en inderdaad door er rechts iets af te halen wordt het resultaat wat mooier. Zelf vind ik de foto een beetje statisch maar de kleuren bevallen mij wel.

Zoals Fokke ook al schreef is de tweede foto is inderdaad een beetje druk.
De aanleiding voor het maken van deze foto was voornamelijk de vorm
waarin de kabel gebogen was.
De vorm van de kabel aan de rechterkant komt aan de linkerkant
namelijk ook weer een beetje terug in de vorm van een deel van de
grijper (?)
Op de één of andere manier vond ik dat wel iets hebben.....
De foto kan ik helaas niet meer opnieuw gaan maken omdat de spullen niet meer op de kade liggen....

De suggestie om de kleuren wat dieper te maken is ook een goede.
Ik heb het geprobeerd maar naar mijn smaak werd het geheel dan toch een beetje te onnatuurlijk en daarom heb ik het maar zo gelaten.

Jan
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar