Mijn 1e keer concert fotografie.

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Funnie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1375
GeregistreerdCOLON 16 Jan 2006 19:50
WoonplaatsCOLON geldrop
CONTACTCOLON

Hallo!

Het moest er dan toch een keer van komen. Mijn 1e keer concert fotografie. Ik kreeg een mooie kans om de beginnende bandjes Convert en far from down (van een vriend van mij) te fotograferen.
De omsatndigeheden waren flink beroerd. De drummer zat in het donker en de rest van de band was niet echt veel beter.

Ben benieuwd wat julie ervan vinden.

Foto's Convert:

1)
Afbeelding

2)
Afbeelding

3)
Afbeelding

4)
Afbeelding

5)
Afbeelding

6)
Afbeelding

7)
Afbeelding

Far from down foto's

8 )
Afbeelding

9)
Afbeelding

10)
Afbeelding

11)
Afbeelding

12)
Afbeelding

13)
Afbeelding

Greetz

Wendy
Mijn mening is niet heilig maar soms wel ongezouten.
Gebruikers-avatar
Funnie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1375
GeregistreerdCOLON 16 Jan 2006 19:50
WoonplaatsCOLON geldrop
CONTACTCOLON

Niemand interesse in de foto's?

Nog steeds geen reacties.

Greetz

Wendy
Mijn mening is niet heilig maar soms wel ongezouten.
riskid
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 7
GeregistreerdCOLON 06 Feb 2006 14:50
WoonplaatsCOLON Lommel

Wat vooral opvalt is de hoeveelheid ruis in de foto's. Maar dat verbaasd me niks. Je was genoodzaakt een hoge iso te gebruiken vanwege de slechte belichting. Ik had hetzelfde probleem vorige week met mijn eerste concertregistratie: 3 halfgare gekleurde spotjes die op de voeten waren gericht. Flitser is uit den boze en een lichtsterke lens staat nog steeds op het verlanglijstje.
Ik heb gemerkt dat als je ze omzet naar zwart-wit en ze iets donkerder maakt je behoorlijk minder ruis krijgt en de foto's er nog mee door kunnen. Ik zal er een paar in mijn album zetten, kun je zien wat ik bedoel.

Hoe was de muziek?
[size=75]Canon 350d 18-55 Sandisk 2GB Ultra III[/size]
Gebruikers-avatar
Funnie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1375
GeregistreerdCOLON 16 Jan 2006 19:50
WoonplaatsCOLON geldrop
CONTACTCOLON

Het waren beginnende punk rock bandjes. De muziek was wel ok.

De iso waarde was 1600. Vrij hoog dus en de drummer was nog een zwarte vlek op de foto's. Vandaar dus ook geflitst bij de drummer van Far from down.

Ik wil graag kritiek op wat ik beter kan doen of wat dan ook. Ik ga op rock weekend fotograferen en wil tegen die tijd wat meer geleerd hebben.
De drummer van Far from down is een vriend van mij en daar kan ik dus veel bij oefenen.

Greetz

Wendy
Mijn mening is niet heilig maar soms wel ongezouten.
Gebruikers-avatar
Mathijs
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2413
GeregistreerdCOLON 15 Jun 2004 09:49
CONTACTCOLON

Jammer van de ruis inderdaad, probeer zo min mogelijk te flitsen bij concertfotografie, ik heb er zelf ook weinig ervaring mee maar dit neemt de sfeer gewoon weg en das zonde.

Misschien overwegen een 50mm 1.8 te kopen of een andere lichtsterke zoomlens als je van plan bent dit vaker te doen.


Groetjes Mathijs.
Gebruikers-avatar
Funnie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1375
GeregistreerdCOLON 16 Jan 2006 19:50
WoonplaatsCOLON geldrop
CONTACTCOLON

Ik heb alleen bij de drummer van far from down wel geflitst, verder nergens.
Ik had namelijk ook al gemerkt dat het de sfeer wegneemt als je flitst.

Een andere lens komt er nog wel een keer. Eerst zorgen dat ik het met de kitlens ook voor elkaar krijg.
Hou niet van gelijk in 1 keer makkelijk. Wil alles eerst geprobeerd hebben voor ik een stapje verder ga.

Greetz

Wendy
Mijn mening is niet heilig maar soms wel ongezouten.
Gebruikers-avatar
Mathijs
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2413
GeregistreerdCOLON 15 Jun 2004 09:49
CONTACTCOLON

Funnie schreefCOLONIk heb alleen bij de drummer van far from down wel geflitst, verder nergens.
Ik had namelijk ook al gemerkt dat het de sfeer wegneemt als je flitst.

Een andere lens komt er nog wel een keer. Eerst zorgen dat ik het met de kitlens ook voor elkaar krijg.
Hou niet van gelijk in 1 keer makkelijk. Wil alles eerst geprobeerd hebben voor ik een stapje verder ga.

Greetz

Wendy
Prima, op zich is het een kwestie van oefenen, maar om eerlijk te zijn heeft de kitlens zo z'n beperkingen, bv de canon 50mm 1.8 kost €80,- en is haarscherp en super lichtsterk.

Succes met de concertfotografie.

Groetjes Mathijs
Gebruikers-avatar
Funnie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1375
GeregistreerdCOLON 16 Jan 2006 19:50
WoonplaatsCOLON geldrop
CONTACTCOLON

Mathijs schreefCOLON
Funnie schreefCOLONIk heb alleen bij de drummer van far from down wel geflitst, verder nergens.
Ik had namelijk ook al gemerkt dat het de sfeer wegneemt als je flitst.

Een andere lens komt er nog wel een keer. Eerst zorgen dat ik het met de kitlens ook voor elkaar krijg.
Hou niet van gelijk in 1 keer makkelijk. Wil alles eerst geprobeerd hebben voor ik een stapje verder ga.

Greetz

Wendy
Prima, op zich is het een kwestie van oefenen, maar om eerlijk te zijn heeft de kitlens zo z'n beperkingen, bv de canon 50mm 1.8 kost €80,- en is haarscherp en super lichtsterk.

Succes met de concertfotografie.

Groetjes Mathijs
Ok, dat wist ik niet. Ik dacht dat die lenzen allemaal super duur waren.

Thx in ieder geval.

Greets

Wendy
Mijn mening is niet heilig maar soms wel ongezouten.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar