Scherpstellen

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Sandra78
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 119
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2012 18:19
WoonplaatsCOLON Friesland
CONTACTCOLON

Ik heb enorm veel moeite met scherpstellen dat komt ook omdat ik mijn nieuwe camera 7D nog lang niet goed genoeg ken. Vanmiddag is mijn hond mijn oefen project geweest om dat ik haar ook wil trainen te “ poseren” voor de camera.
En stilstaande beelden gaan redelijke goed.

De instellingen had ik op TV gezet met de iso op 640/ schaduw en one shot en 1/800 sluiter

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door 1 op Sandra78, in totaal 14 keer gewijzigd.
Lynn85
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 148
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2014 15:04

De foto's lijken voor mij te warm, dus wellicht je witbalans eens nakijken?
Ook zou ik de ISO omlaag doen, sluitertijd mag ook lager want het gaat hier om stilstaande honden.
Voor stilstaande honden zou 1 scherpstelpunt met One Shot kunnen, thans zo doe ik het hier ook.
Met bewegende honden doe ik het anders: AI Servo ipv One Shot en een scherpstelzone selecteren. Dan gaat de sluitertijd wel weer de hoogte in, richting die 1/800 die je hier ook hebt gebruikt.
Ook altijd proberen op ooghoogte te fotograferen, en om de zon in hun oogjes te krijgen.
Sandra78
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 119
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2012 18:19
WoonplaatsCOLON Friesland
CONTACTCOLON

Dank je voor je reactie hij is qua kleur inderdaad niet goed hoe langer ik er naar kijk hoe geler hij wordt.
Er wordt ook geoefend met haar dat ze blijft staan op commando maar daar hebben we iets meer tijd voor nodig want zodra ik door de knieën ga komt ze in vol galop mijn kant op..

Ok heb echter heel veel problemen met scherpstelsysteem als ze bewegen, je geeft aan Al Servo en scherpstelzone selecteren maar ik kom niet verder dan handmatig op af punt scherpstellen...
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Gebruik gewoon de AWB (automatische witbalans), doet het in 9 van de 10 gevallen prima.
AI-servo werkt eigenlijk alleen lekker met objectieven met een snelle AF-aandrijving.

Ik zie geen probleem met de hoge ISO en zeker niet met korte sluitertijden (ook als de hond stilstaat beweegt er van alles, bijvoorbeeld de beweging van de flanken bij het hijgen).
Mijn fiets spoort beter dan ik.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar