graag jullie reactie

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
karo30
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 20
GeregistreerdCOLON 09 Feb 2013 06:06

36458

Anoniem 3

Je weet hoe je een foto kunt posten, dat bewees je in je andere post.
Verder:
Een onscherp snapshot van een sluis, mee kan ik er niet van maken.
Gebruikers-avatar
A.Otten
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 697
GeregistreerdCOLON 24 Okt 2008 21:13
WoonplaatsCOLON Delden

Ook mij zegt deze foto niet veel, en waarom een zw/w omzetting?

Gr Andre
canon 40D+grip , canon 5D mark II + grip en het nodige glaswerk.
Jumper
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3895
GeregistreerdCOLON 13 Dec 2006 22:45
WoonplaatsCOLON Gemert

Heb je de foto vanaf een boot gemaakt ?
Staat een beetje scheef en verder . . . misschien mooier als er juist een bootje kwam ingevaren ?

Jan
Canon materiaal
Gebruikers-avatar
Nettie
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 994
GeregistreerdCOLON 08 Aug 2005 13:06

Jammer dat de sluis er aan de bovenkant en de linkerkant zo krap is. Waar staat deze sluis?
-------------------------------------------------------
Nee ik heb geen onderschrift waar al mijn fotogear in genoemd is !!!
kiran
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3706
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2008 14:58
WoonplaatsCOLON Zaanstreek
CONTACTCOLON

Het zou misschien helpen als Karo30 een meer concrete vraag stelt nav deze foto. Hier wordt zonder verdere opmerkingen/tekst een foto geplaatst. En dan krijg je in mijn ogen terechte opmerkingen als "beetje scheef en krap en waarom Z/W omzetting" Dit lijken mij serieuze opmerkingen.
http://www.kiranphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
steven l
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1292
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2012 12:20
WoonplaatsCOLON Helmond

De zwart/wit omzetting vind ik niet storend. Het was, zo te zien, een grijze dag met weinig kleuren. Kleur had, volgens mij, geen toegevoegde waarde. Goede keuze!

De scherpte ligt volgens mij ergens bij de lantaarnpaal met de hoorn. Ik weet niet hoe goed je je camera kent, maar wanneer je door de zoeker kijkt en de knop half in drukt, zie je in je venster enkele rode puntjes oplichten. Dat is het gebied waarop je scherp gesteld hebt. (kijk in de handleiding voor meer info. Of misschien legt iemand anders het beter uit)

De sluis is, naar mijn mening, wat krap gekaderd. Probeer bij het maken van de foto wat extra ruimte over te laten. Dat kan je eventueel later wel afknippen. Bijknippen gaat niet, al zou ik soms willen dat het wel kon. Zie mijn avatar. :wink:

Tenslotte in het algemeen: laat je niet van de wijs brengen door moeilijke uitspraken en jargon-taal. Als er iets is wat je niet snapt, gewoon vragen.
Canon Eos 1100D met EFS 18-55 en EF75-300III. Voorzetlenzen macro +1, +2 en +4, Lensbaby Spark;
Basiskennis diafragma, sluitertijd, ISO; Basiskennis Adobe Photoshop Elements 8.0;
Voorkeursonderwerp: divers. Hobbyfotograaf.
Apist0
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 534
GeregistreerdCOLON 22 Dec 2011 16:11

Ik vind de kritieken wat kort, maar niet korter dan de post van de ts zelf. En nog tips ook, voor internet geen slechte score. Er ts vraagt alleen in het onderwerp om een reactie, zonder enige tekst: dan is 'pollepel' ook een geldig antwoord voor mij.

Mijn reactie dan.
1. Ik heb geen exif-viewer, is dit een analoge foto? Ik vind hem inderdaad onscherp overkomen, dat kan door verschillende dingen komen. Weet je hoe je hebt scherpgesteld (auto/handmatig)? Wat was sluitertijd/diafragma? Wat is je 'workflow' geweest?
2. Het scheve viel mij niet op (maar is idd een pietsie scheef) , de compositie oogt vrij verzorgd. Wel wat storende elementen die je misschien kan weg-photoshoppen (de 'trappetjes' bij de kade) die worden afgesneden aan de onderkant.
3. In de nabewerking kun je dan ook nog kijken naar contrast; ik zie op het oog nergens echt lichte delen (hooglichten), en ik vind bijv. het contrast tussen de lucht en de brug te klein. Dus zou je bijv. de luchtdelen nog kunnen oplichten.
Canon 60D :: Sigma 10-20mm f/4-5.6 EX DC HSM :: Sigma 30mm f/1.4 EX DC HSM :: Sigma 50mm f/1.4 EX DG HSM :: Tamron SP AF 90mm f/2.8 Di Macro :: Canon 430EXII :: Yongnuo YN-460II :: Cactus V5
http://www.flickr.com/photos/Apist0
Jumper
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3895
GeregistreerdCOLON 13 Dec 2006 22:45
WoonplaatsCOLON Gemert

Daffiedolf schreefCOLONKaro,
Volgens mij krijg je geen serieuze reacties.
Ik had ook gereageerd en zeker wel serieus :? :? .
En die bepaalde ondertoon tref ik alleen in jou post aan, sorry .
Canon materiaal
Gebruikers-avatar
Judith
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6247
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2010 11:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Sfeerbepalende opmerkingen verwijderd.
http://www.jgphotography.nl
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu even windstil.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar