Koffie!!

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
edufotografie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 144
GeregistreerdCOLON 14 Jan 2013 16:34
WoonplaatsCOLON Hoogeveen
CONTACTCOLON

Hallo

Vandaag mocht ik voor een broodjeszaak een foto maken van een kopje jubileum koffie het is de bedoeling dat deze foto in de krant komt als begeleiding van een jubileum actie. Zoals jullie begrijpen was dit natuurlijk reuze spannend en ik begrijp nu ook dat voedsel fotograferen echt een vak apart is je moet echt binnen een bepaalde tijdsbestek je foto's klaar hebben want anders is de slagroom weg. Maar afijn ik hoop dat ik een paar leuke foto's heb en wou daar graag jullie mening over hebben. Alvast bedankt voor je reactie.

35256

35255

35254

35253

35252

35251

Gebruikers-avatar
mitchel1986
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1361
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2010 10:54
WoonplaatsCOLON Alphen aan den Rijn
CONTACTCOLON

Ik vind ze niet echt goed qua kleur, je witbalans zou je iets kouder kunnen zetten denk ik.

De eerste foto is een beetje rommelig en die servet oogt erg goedkoop. Verder zou ik het glas een beetje oppoetsen

De laatste foto is te krap gekaderd want de donut staat er niet helemaal op.

De een na laatste foto is niet scherp.

p.s. misschien kun je de foto's nummeren want dat geeft wat makkelijker commentaar :)
Laatst gewijzigd door 1 op mitchel1986, in totaal 16 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
Renate~B
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2942
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 10:25
WoonplaatsCOLON Een plek onder de zon.
CONTACTCOLON

Ik heb geen benul van voedsel fotografie maar ik zal je zeggen wat mij opvalt.
het glas op foto 1 is vies, belangrijk is wel dat het schoon is.
Ik zie suikerkorrels liggen overal, als je dit weg gehaald had was net even netter geweest.
Ik vind foto 2 eigenlijk wel de leukste van alle foto's alleen jammer dat je daar de donut niet zo heel goed ziet.
Vaak word er bij eten fotografie ook gebruik gemaakt van extra dingen waardoor het niet meer eetbaar word, maar er wel mooi uit ziet :)
Voor de publicatie zou ik zeggen foto 1....een kwart slag gedraait en "schoongemaakt"

Maar dit alles zeg ik zonder zelf ook maar de kleinste ervaring te hebben in deze tak van sport he :)
Altijd makkelijk schreeuwen vanaf de zijlijn :)
“Everybody is a genius.
but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid.”
Aerowswift
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 240
GeregistreerdCOLON 16 Jan 2012 21:33
WoonplaatsCOLON Veghel

Foto 1 voor mij.
Alleen rechtzetten, servetje weghalen en idd ook de suikerkorreltjes wegblazen.
Het glas oogt zoals gezegd vies eerste foto bij de bovenrand en onder de chocola? Die in het glas zit hier zie ik ook allemaal sporen onder lopen.
edufotografie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 144
GeregistreerdCOLON 14 Jan 2013 16:34
WoonplaatsCOLON Hoogeveen
CONTACTCOLON

Allemaal super bedankt voor jullie reactie's, ik weet nu waar ik aan werken en op letten moet. Maar ja voor een eerste keer :wink:
Gebruikers-avatar
steven l
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1292
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2012 12:20
WoonplaatsCOLON Helmond

Ik had gisterenavond bijna een reactie verstuurd, toen mijn laptop besloot om plotseling een pagina terug te gaan. Heel mijn reactie weg. :x
Wat ik wilde zeggen is:
Ik ben bezig met een receptenboek met mijn moeders recepten. Daarbij maak ik van elk recept een foto sessie.
Voedselfotografie is het zo smakelijk mogelijk vastleggen van voedsel. Camerahoek gelijkend aan wat je zou zien, net voordat je een hap neemt. Om alles van zo dichtbij goed zichtbaar te maken, moet je de foto overbelichten. Tegen het "high key" aan. Met het scherpe diepte veld geef je aan waarvan je de kijker laat "happen".
Om jezelf meer tijd te geven voor de foto's te maken, kan je aan het volgende denken. Koude koffie, heel simpel maar doeltreffend. Je kan ook om een tweede of derde kopje vragen. Geef wel de instructie om de perfecte koffie te maken. Let daarbij op vlekken, vingerafdrukken, suikerkorreltjes. Elk detail is zichtbaar en er wordt relatief meer en langer gekeken dan de doorsnee foto. Alles moet kloppen.
Voor menukaarten zou ik niet alleen de ingredienten (vlak voor de hap) laten zien, maar ook de hoeveelheid. Mensen willen zien wat ze voorgeschoteld krijgen, en wij Hollanders willen weten hoeveel ze krijgen voor hun geld. :wink:
Voor een foto in de krant zou ik voor een foto gaan waarop alles duidelijk op staat. Ik weet niet of het een zwartwit foto wordt, maar daarbij valt een deel van de informatie weg. Hou daar ook rekening mee als het kan.

O ja, en wanneer je hier meerdere foto's post, graag duidelijk nummeren. Dat kijkt wat prettiger.
Canon Eos 1100D met EFS 18-55 en EF75-300III. Voorzetlenzen macro +1, +2 en +4, Lensbaby Spark;
Basiskennis diafragma, sluitertijd, ISO; Basiskennis Adobe Photoshop Elements 8.0;
Voorkeursonderwerp: divers. Hobbyfotograaf.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar