Mijn andere hobby (RC trail rijden)

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
memphis
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 8
GeregistreerdCOLON 29 Jun 2012 13:50

Graag zou ik hier wat tips krijgen over de foto's, waar op te letten, wat niet meer doen, enz.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Apist0
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 534
GeregistreerdCOLON 22 Dec 2011 16:11

Afhankelijk van wat je wilt bereiken, zou je nòg lagere standpunten kunnen proberen (zoals je in 1 en 2 hebt gedaan). Daarnaast kun je spelen met beperkte dof door een laag diafragma-getal (de achtergrond wordt dan sneller vervaagd) en met belichting (flitsers erbij voor rimlight bijv). Maar als ik bijv. de foto aan het strand zie, dan denk ik: wide-angle lens view. Heb je die? Een canon 10-22, sigma 10-20 of tokina 11-16 bijv.
Canon 60D :: Sigma 10-20mm f/4-5.6 EX DC HSM :: Sigma 30mm f/1.4 EX DC HSM :: Sigma 50mm f/1.4 EX DG HSM :: Tamron SP AF 90mm f/2.8 Di Macro :: Canon 430EXII :: Yongnuo YN-460II :: Cactus V5
http://www.flickr.com/photos/Apist0
memphis
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 8
GeregistreerdCOLON 29 Jun 2012 13:50

Bedankt, hier kan ik weer wat mee. Een echte wideangle lens heb ik (nog) niet liggen, ga er eens naar kijken.
Gebruikers-avatar
RuBo
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 836
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2008 21:35
WoonplaatsCOLON Barendrecht

Ik neem aan dat deze wagens rijden, het zijn tenslotte RC-cars, je zou dan eens kunnen proberen te pannen (meetrekken).
Zodat je onderwerp scherp is, maar de achtergrond bewogen, je krijgt dan snelheid in de foto.
Ik vind ze nu nogal statisch, ik mis het actie element, het lijkt wel gewoon neergezet en dan de foto genomen.

En zoals Apist0 al zei, probeer je standpunt zo laag mogelijk.
Ruud.
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Ik zou hem ook niet meer in het hoge gras neerzetten. naar verhouding is dit te hoog.
Misschien is het ook iets om de antenne van de Toyota (nr 3) meer op het dak te zetten en dan naar achteren te buigen zodat hij half rond loopt en wat realistischer lijkt.

Fotografisch inderdaad een nog lager standpunt
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
memphis
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 8
GeregistreerdCOLON 29 Jun 2012 13:50

RuBo schreefCOLONIk neem aan dat deze wagens rijden, het zijn tenslotte RC-cars, je zou dan eens kunnen proberen te pannen (meetrekken).
Zodat je onderwerp scherp is, maar de achtergrond bewogen, je krijgt dan snelheid in de foto.
Ik vind ze nu nogal statisch, ik mis het actie element, het lijkt wel gewoon neergezet en dan de foto genomen.

En zoals Apist0 al zei, probeer je standpunt zo laag mogelijk.

Er valt heel weinig te pannen met deze tak van de rc sport. Wij rijden zoals je ziet door het bos, deze wagens hebben weinig snelheid maar heel veel koppel. Standpunt zo laag mogelijk is zeker wel een goed punt waar ik meer op moet gaan letten.

@ fotojeroen, de verhouding met het hoge gras is ook een punt inderdaad.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar