1e kiekje hier

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Albert2781
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 01 Sep 2012 01:25
WoonplaatsCOLON Brielle

Mijn eerste foto hier.
Er zal genoeg op aan te merken zijn maar vond hem zelf wel aardig gelukt.

Heb met de 55-250 uit de hand (had nog geen statief) met een wat langere sluitertijd wat golven die tegen wat rotsblokken uiteen spatten gekiekt en later nog wat nabewerkt.


Afbeelding
EOS 450D + grip - EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS II - EF-S 55-250mm F4.0-5.6 IS II - EF 50mm F1.8 II - Speedlite 430EX II
Gebruikers-avatar
valkenburg
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 607
GeregistreerdCOLON 06 Aug 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Rosmalen
CONTACTCOLON

Hallo,

Leuk effect maar bij lange sluitertijden heb je echt een statief nodig. Bij dit soort platen moeten in dit geval de stenen en die stalen ring gewoon super scherp zijn. Maar nu is er eigenlijk niets scherp en kijkt het dus niet prettig. Probeer het nogmaals met statief of iets anders waar je je camera stevig op kunt zetten en je ziet het verschil.

Gr. Leo
Gebruikers-avatar
valkenburg
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 607
GeregistreerdCOLON 06 Aug 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Rosmalen
CONTACTCOLON

Het was misschien ook mooier geweest een lager standpunt te kiezen waardoor er iets meer van de omgeving te zien is. Het zal het effect met het water versterken. Maar ik weet natuurlijk niet of dat daar ook mogelijk is geweest. Ik zie dat je ook dicht bij de kust woont, dus heel gemakkelijk om regelmatig op dit soort foto's te oefenen. Er zit geen exif bij dus kan niet zien op welk tijdstip deze foto genomen is, maar probeer eens een later tijdstip waarbij je minder licht hebt, dan kun je nog langere tijden gebruiken waardoor het water nog "mistiger" wordt en dat in combinatie van avond licht kan dat heel mooi zijn.

Gr. Leo
Gebruikers-avatar
Albert2781
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 01 Sep 2012 01:25
WoonplaatsCOLON Brielle

Dank je voor je feedback.

Ik woon idd dicht bij de kust, deze foto is genomen op de Maasvlakte .
Foto is 2 jaar geleden gemaakt op een wat bewolkte zomeravond om een uur of 8.
Ik ga zeker nog een keer terug, heb inmiddels ook een statief.
Zal het resultaat tzt hier weer plaatsen.
EOS 450D + grip - EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS II - EF-S 55-250mm F4.0-5.6 IS II - EF 50mm F1.8 II - Speedlite 430EX II
Gebruikers-avatar
mark.beniers
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 723
GeregistreerdCOLON 19 Jul 2011 08:32
WoonplaatsCOLON Nistelrode

Uit losse hand met langer sluitertijd is erg moeilijk zeker met de 55-250 mm zoomlens.
Ik sjouw tegenwoordig altijd ook mijn statief mee op pad voor de langer sluitertijden.
Ik heb vergelijkbare foto's gezien met een ND filter en dan komt het water gespat nog meer tot z'n leven.
heb het zelf nog niet maar staat wel op het verlang lijstje.
gr Mark
Canon 550D | Canon EF-S 15-85 | Canon EF 50 | Canon EF 100-400 L | Canon Speedlite 430EXII |
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar