LightGlow Hulsbeek

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Tealeaf
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 61
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2010 16:30
WoonplaatsCOLON Twente

Vorige week werd er een soort lichtshow mbv heteluchtballonnen gegeven bij een recreatiepark bij mij in de buurt.
Ik heb hier geprobeerd foto's van te maken, maar ik had hier best veel moeite mee. Omdat het donker was, moest ik een lange sluitertijd gebruiken, maar door de wind bewogen de ballonnen. Ik heb wel geprobeerd een zo kort mogelijke sluitertijd te gebruiken + een statief.
Heeft iemand een tip (of misschien meer tips) hoe ik dit de volgende zou kunnen aanpakken?


Ik weet dat de foto geen technisch hoogstandje is, maar ik wil dus graag tips mocht ik weer in zo'n situatie komen.

Origineel:

32154


Om alle ballonnen op de foto te krijgen, heb ik zo min mogelijk ingezoomd, maar nu heb ik veel mensen als extraatje erbij op staan :? Daarom deze ongebruikelijke uitsnede. Iemand anders nog een idee voor een passende uitsnede?


Uitsnede:

32153

500D + Canon 18-200mm + Canon 50 mm 1.8 + Canon 70-200 4.0 L + Lowepro sport 200 aw + Nissin DI866 MKII
Gebruikers-avatar
Beasar
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3443
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2010 15:35
WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug

Even andersom denken?

32155

"Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn" George Eliot
Gebruikers-avatar
mark.beniers
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 723
GeregistreerdCOLON 19 Jul 2011 08:32
WoonplaatsCOLON Nistelrode

Hoe had je de lichtmeeting op je camera staan?
op gewogen gemiddelde of op spot meeting. Zeker met een hele donkere omgeving wil dit nog wel eens werken.
Maar wat zijn Exif info van deze foto ?
Een leuk beeld moet dat geweest zijn in het donker met die l(i/u)chtballons.
gr Mark
Canon 550D | Canon EF-S 15-85 | Canon EF 50 | Canon EF 100-400 L | Canon Speedlite 430EXII |
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar