Recentelijk werk (deel 2 van 2)

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
sprokeq
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1277
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2011 09:56
WoonplaatsCOLON Haaksbergen
CONTACTCOLON

Hallo iedereen,

Hierbij het vervolg.

Afbeelding
Foto 1: Grootschalige hulpverleningsoefening brandweer oost-Twente.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Foto 2-5: Kleine week weg, bezoek aan Praag (Tsjechië)

Afbeelding
Foto 6: Kop-straat botsing N18 ter hoogte van Oude Enschedeweg.

Schiet maar raak! :lol:
Gebruikers-avatar
zweuds
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2949
GeregistreerdCOLON 12 Sep 2011 09:13
WoonplaatsCOLON Landgraaf
CONTACTCOLON

Ook hier hetzelfde commentaar als bij deel 1.
Jammer, want bij deze serie zitten twee hele mooie: 2 en 5. Vooral die met die kerkbankjes vind ik bijzonder. Mooie lichtinval, mooie serene sfeer.
Groet Peter.
“I walk, I look, I see, I stop, I photograph.”
— Leon Levinstein

https://www.flickr.com/photos/131692809@N07/
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

Ik dacht dat je alleen 112 fotografie deed?
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
Anoniem 3

De kerkbankjes, ja die is het wel.
De ongelukken rangschik ik onder ramptoerisme, daar doe ik niet aan.
Gebruikers-avatar
Hatseflats
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 922
GeregistreerdCOLON 04 Feb 2008 18:45
WoonplaatsCOLON Utrecht
CONTACTCOLON

De kerkbankjes en de zwart/wit van de roltrap zijn mijn inziens absoluut de moeite waard. Ze ontstijgen het niveau van slechts "registratie".
sprokeq
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1277
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2011 09:56
WoonplaatsCOLON Haaksbergen
CONTACTCOLON

PanzerFaustNL schreefCOLONIk dacht dat je alleen 112 fotografie deed?
Laatste tijd inderdaad wel meer, maar ik fotografeer ook in vakantie's en ook evenementen ;)
gvasseldonk schreefCOLONDe kerkbankjes, ja die is het wel.
De ongelukken rangschik ik onder ramptoerisme, daar doe ik niet aan.
Met de kerkbankjes was ik ook echt heel blij... :mrgreen:

Ik wil over het begrip 'ramptoerisme' verder niet inwijden, maar 'wij' (de persfotografen, zowel de hobbyisten als de professionals) houden de ramptoeristen juist van de straat. En daarnaast zijn deze foto's ook bedoeld voor evalutatie's van de brandweer, politie en ambulance-dienst.

Oeps... nu heb ik het toch gedaan :lol:
corny121
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 108
GeregistreerdCOLON 06 Jun 2012 08:46
WoonplaatsCOLON Zoetermeer
CONTACTCOLON

Zelfde commentaar als voorgaanden.

Moet je alleen wel even uitleggen welk evaluatie nut de ongevallen foto's hebben. Als proffesioneel hulpverlener in de witte (gele) kolom vind ik de fotografen, zowel de hobby als proffesionele, niet de aangewezen media om mijn casussen mee te evalueren. Ons werk wordt er niet mee belicht. Aan een foto is niet te zien hoe ik mijn werk doe.

Ja, de foto's kunnen leuk zijn voor het plakboek, maar persoonlijk zit ik er als hulpverlener niet op te wachten op diverse sites te verschijnen.

Heel betoog, maar kwam nu toch ter sprake.
sprokeq
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1277
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2011 09:56
WoonplaatsCOLON Haaksbergen
CONTACTCOLON

Tja. Niet iedereen is hier altijd blij mee, maar de hulpverleners die ik tot nu toe hoor zijn er blij mee.
Afotos
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 949
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2009 18:38
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Jammer dat er zo afkeurend wordt gesproken over de 112 foto's. Als er ergens in het land de pleuris uitbreekt willen we daar ook allemaal beelden van zien op het nieuws. De mensen die die beelden maken moeten ook ergens beginnen.

Ik heb 1 keer foto's geupload op een nieuwssite van een grote brand. Later kreeg ik een bericht van de site dat de politie geinteresseerd was in meer foto's en op hogere kwaliteit, om mogelijk een beter beeld te krijgen van het verloop van de brand.
757D + 8-400 mm
Gebruikers-avatar
SvdL
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 873
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2011 09:46
WoonplaatsCOLON Emmen

Ik ga wel mee met Afotos. Om gelijk van ramptoerisme te spreken gaat mij nogal ver. Ik heb bij deze serie eerder het beeld van een nuchtere journalistieke registratie van willekeurige situaties. Ik zou zeggen vooral niet laten weerhouden door wat iemand er van zegt of vind.
Volg je lens Sem. Als je bij echte gebeurtenissen als ongevallen niemand in de weg loopt, waarom zou je als reporter in de dop daar geen beelden van mogen maken? Of de beelden nu nuttig zijn voor hulpverleners of niet, doet in eerste instantie niet eens ter zake. Al zou het wel mooi zijn natuurlijk. Maar je maakt simpelweg een beeldregistratie als fotograaf. Ik denk dat je je hier niet eens over hoeft te verdedigen. Ik denk dat alle bekende nieuws fotografen zijn begonnen zoals jij. :D Je kunt ook voor de Story kiezen trouwens. Komen we hier ook wat BNers tegen. Weet alleen niet of de gemiddelde bezoeker hier, daar nou zo blij van wordt. :wink:

Ik ga overigens ook voor 2 en 5. Mooi!
Vriendelijke groet,
Stefan
Ik dank het licht voor elke foto die ik nog mag maken.
sprokeq
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1277
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2011 09:56
WoonplaatsCOLON Haaksbergen
CONTACTCOLON

@SvdL: Bedankt! En inderdaad, ik loop niemand in de weg en de lokale krant hier gebruikt de foto's ook ;-)
elvin
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 49
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2012 12:39
WoonplaatsCOLON zwaanshoek
CONTACTCOLON

misschien een beetje laat, maar ik ben ook 112 fotograaf en lever foto's van incidenten aan een regionale 112 site, dat is om mensen in te lichten wat er in de beurt gebeurt is als mensen sirene's hebben gehoord, jammer dat het label ramptoeristen word gebruikt. Nu ff over je foto's: mooi, vooral dat kerk bankje dat het zo donker word
18 jarige fotograaf - opleiding fotografie op fotovakschool (MBO4) leerjaar 1-Eigen bedrijf : Elvin Hendriks Fotografie- Canon Eos 5D Mark III Canon Eos 1000D eos600D, Canon EF 70-200 L F4.0 canon 50MM EF 1.8 en Tamaron 70-300, en een sigma 18-250
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar