Schoorsteenbrand

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Herdervriend
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 339
GeregistreerdCOLON 23 Mrt 2011 22:18
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

Schoorsteenbrand

Beste,

Hierbij presenteer ik u enkele van mijn recentste foto's.

Het betreft maar 1 foto, omdat ik vind dat dit de enigste foto is die uberhoud nog een beetje goed gelukt is.
Foto gemaakt met de Canon EOS 1000D + 18-55 EF-S Kitlens + Canon Speedlite 430 EX II.
F4 / ISO 400 / 1-60 sec

Afbeelding

Deze foto is gemaakt op 3 mei tijdens een melding in Gouda. Betrof een schoorsteenbrand. Vanaf buiten was er echter zeer weinig te zien, was de plek om de foto te maken erg donker en niet ideaal. Maar toch wat geprobeerd.

Ben erg nieuwsgierig wat u er van vind. Wat had anders/beter gekund? Wat is WEL goed? Etc.

Alvast bedankt voor de reacties.

M.v.g.

Herdervriend
Anoniem 3

Ik zie geen brand. Ik ben er ook niet benieuwd naar.

Het zou ook een zwarte Piet geweest kunnen zijn die met behulp van de brandweer op deze manier door een schoorsteen naar binnen probeerde te komen. :lol: :wink:
Herdervriend
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 339
GeregistreerdCOLON 23 Mrt 2011 22:18
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

gvasseldonk schreefCOLONIk zie geen brand. Ik ben er ook niet benieuwd naar.

Het zou ook een zwarte Piet geweest kunnen zijn die met behulp van de brandweer op deze manier door een schoorsteen naar binnen probeerde te komen. :lol: :wink:
Hihi:D Humor altijd leuk xD
Gebruikers-avatar
Marijn A
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 833
GeregistreerdCOLON 09 Mrt 2009 21:11
WoonplaatsCOLON Flevoland

Tja, alles staat erop. Maar daarmee wordt het niet gelijk een mooie foto.
Opzich een prima registratie voor in de plaatselijke krant, maar verder weinig inspirerend.
Gebruikers-avatar
citizenjay81
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1615
GeregistreerdCOLON 07 Jul 2008 07:16
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Nou, laten we niet overdrijven.
Ik denk niet dat je met deze foto in de plaatselijke krant belandt..

Leuk voor thuis, maar technisch is er nog veel te verbeteren.
witbalans, storende elementen, hard flitsliocht (dat weerkaatst in de stellage, het wiel en de deur), auto moet op de handrem (foto staat scheef), etc.

Gr,
Jasper
...design my thoughts like a sculpture.
Gebruikers-avatar
digicanon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 854
GeregistreerdCOLON 05 Okt 2006 19:44
WoonplaatsCOLON Hooghalen

Herdervriend schreefCOLONSchoorsteenbrand

Beste,

Hierbij presenteer ik u enkele van mijn recentste foto's.

Het betreft maar 1 foto, omdat ik vind dat dit de enigste foto is die uberhoud nog een beetje goed gelukt is.

Hier gaat het al mis volgens mij......

inderdaad geen spannende foto, voor de bewoners spannend zat denk ik.
M.vr.gr Bert
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Ik ken de situatie ter plaatse natuurlijk niet, maar voor mijn gevoel zou je een mooiere compositie gehad hebben als je iets meer naar achter en iets meer naar rechts was gaan staan, zodat je nog net de ladderwagen zelf (deels) in beeld had gehad. Dan zou je ook schever voor het betreffende huis gestaan hebben, waardoor je minder last gehad had van reflecties van je flitslicht.

’t Is geen perfecte foto, maar dat weet je zelf ook al. Ik vind ’t toch best dapper van je dat je ‘m gewoon plaats en om tips en adviezen vraagt. Daar blijkt voor mij uit dat je plezier hebt in je hobby én vooral, dat je wilt leren.

Daarom: veel succes, en blijf voor al fotograferen en plaatsen!

O ja, misschien is het al vaker gezegd, maar kijk ook veel op sites van andere hulpverleningsfotografen. En dan niet zozeer naar de gebruikte apparatuur of exif-gegevens, maar vooral ook naar de compositie. Als een foto je aanspreekt, probeer dan te achterhalen waarom dat zo is, dan kun je ’t misschien de volgende keer zelf ook gebruiken.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Herdervriend
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 339
GeregistreerdCOLON 23 Mrt 2011 22:18
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

MarcoEOS550D: Kan misschien iets helpen met de situatie tp, hier bericht: http://www.112goverwelle.nl/?p=4063" onclick="window.open(this.href);return false; (Misschien helpt dat de situatie te schetsen:D)

Betreft achteruit gaan. Was een beetje lastig. Lag een boot achter mij. En nog verder lag een sloot. En had je de bomen in de weg, welke voor nog ergere reflectie zouden zorgen. Tevens was hier helemaal de grond niet even, en dus zou de foto zelfs dan voor mij scheef staan. (Misschien toch een ernstig probleem van mezelf, ik zie t scheve niet).

Bedankt voor de tip. Hulpverleningssite's bekijk ik elke dag. (Voornamelijk omdak nieuws verzamel voor me forum). Maar tot nu toe, niet echt de fotograaf durven vragen hoe ze het voor elkaar gekregen hebben.

En betreft het plezier. Dat heb ik zeker. Fotografie is t leukste wat er is:)

digicanon: Teksten zijn niet me sterkste punt. xD

citizenjay81: Vooralsnog zul je zeker gelijk hebben. Plaatselijke krant (Krant van Gouda, Goudse Post) interesseert zich sowieso niet in dit soort dingen. En andere media ook. Pas bij opschaling (dus meer dan 1x tankautospuit en 1x autoladder), ongeveer zeer grote brand, dan pas gaan ze naar foto's kijken. Echter is dit meestal zo dat mijn foto's 90% van de tijd niet gebruikt worden (meestal omdat ik altijd te laat ben). Pas 1 keer daadwerkelijk in een krant gestaan. Voor een middel hulpverlening (aanrijding bestelbus x vrachtwagen), in Waddinxveen in Oktober verleden jaar. Snap echter nog steeds niet waarom ik die betaling kreeg, want er waren vele andere fotografen die echt veel betere foto's hadden gemaakt, maar goed, was er wel blij mee dat men mijn foto gebruikte. Verder is het vooral de lokale 112 site's waaraan ik kan leveren, maar zij zijn zelf ook heel vaak zelf ter plaatse.

Marijn A: Klopt en dat besef ik.

Dank u allen voor de reacties en tips:)
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar