Iphone apps voor spotters

Algemene vragen over vliegtuigspotten

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
remy82k
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 22
GeregistreerdCOLON 21 Aug 2010 22:10

Ik kwam laatst 3x app tegen voor de Iphone die voor de spotters liefhebber misschien leuk zijn.

LiveATC.
Planefinder.
Airlinefinder.

LiveATC.

Live radio verkeer van vele vliegvelden over de hele wereld. (Heb hem bij schiphol getest naast iemand met een scanner en maar liefst 3 hele secondes vertraging.) Enige vervelende is dat de freq van de polderbaan nog niet is meegenomen (updates volgen regelmatig).

Planefinder

Een live radar van het vliegverkeer, is naar mijn mening nog niet optimaal wordt hard aan gewerkt.

Airlinefinder
Is een app met een database van alle luchtvaartmaatschappijen, er kan gezocht worden op naam land en kleur. Geeft (nog) geen info over de vloot etc. Er wordt alleen getoond waar de maatschappij vandaan komt en hij de painting van de kisten is.

Kosten

LiveATC E 2,39
Planefinder E 3,99 (of de free version)
Airlinefinder E 2,39

Tevens bestaat nu ook Plane finder AR waarbij je de iphone moet richten op een toestel. De app herkent het vliegtuig en zal hier info over geven. Deze app heb ik zelf niet dus kan er verder ook geen beoordeling over geven.

Misschien hebben jullie er wat aan.
Eos 1000D+grip / Canon 18-55 f3.5-5.6 / Sigma 17-70 f2.8-4.0 OS / Canon 70-200L f4 IS
Gebruikers-avatar
Bagtjuh
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2333
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2005 15:25
WoonplaatsCOLON Veenhuizen

Dank je.


zal eens in de apps "winkel" gaan snuffelen.
Only after the last tree has been cut down.....only when the last river has been poisoned........only when the last fish has been caugth......only then you will find out that money can not be eaten......Lets all take care of mother earth!!
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Aangezien ik nu ook aan de smartphone ben, iemand al aanraders voor Android?
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
kaaskop
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 403
GeregistreerdCOLON 12 Mei 2005 09:50
WoonplaatsCOLON alkmaar

Layer en dan even zoeken naar de app van casper...
even laden en als je dan hoog een vliegtuig ziet vliegen kan je meteen zien welke vlucht zoals op casper.is wel grappig...
Airliners Jetphotos
Quote: "What is the purpose of your visit to the USA? I like to shoot airliners with my Canon." Somehow the immigration officer was not amused...
Canon 50D Canon 300D 18-55 75-300is/usm (nu sparen voor glas)
Nickdj
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 40
GeregistreerdCOLON 03 Okt 2004 14:13

Schiphol app ook wel handig! (Schiphol+)

Groet
Nick de Jonge
The Netherlands
http://www.skeyesphoto.com" onclick="window.open(this.href);return false;
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar